گزارش|

نسل جدید لیگ قهرمانان اروپا؛ امباپه یا هالند می‌توانند رکورد رونالدو را تحت‌الشعاع قرار دهند؟

8:45 - 29 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۷۴۵
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
نسل جدید لیگ قهرمانان اروپا؛ امباپه یا هالند می‌توانند رکورد رونالدو را تحت‌الشعاع قرار دهند؟
شب گذشته هفته نخست رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در حالی به پایان رسید که بازیکنان برای ثبت رکوردی جدید با یکدیگر می‌جنگند.

خبرگزاری میزان - کیلیان امباپه و ارلینگ هالند پس از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، به طور گسترده به عنوان دو بازیکن برتر جهان شناخته می‌شوند. امباپه و هالند در کنار جود بلینگهام با ۱۸۰ میلیون یورو به باارزش‌ترین بازیکنان جهان تبدیل شده‌اند و مسی و رونالدو به پایان دوران حرفه‌ای خود رسیده‌اند. هر دو مهاجم این فصل برای تیم‌های پر ستاره خود در لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهند داشت و با امید‌های زیادی که نه تنها گل‌های زیادی به ثمر برسانند بلکه می‌خواهند با پیروزی در مسابقات پیش رو به دستاورد‌های مهمی برسند.

مسی و رونالدو در طول دوران حرفه‌ای درخشان خود ۱۳ توپ طلا را به نام خود ثبت کردند و تقریباً دو دهه برای افتخارات فردی و جمعی مبارزه کردند. مسی و رونالدو هنوز بازنشسته نشده‌اند چراکه می‌خواهند در آخرین فرصت‌های حضور در مستطیل سبز به افتخارات خود اضافه کنند. حال این ۲ بازیکن دیگر در اوج مسابقات فوتبال باشگاهی و لیگ قهرمانان اروپا رقابت نمی‌کنند. مسی و رونالدو به راحتی ۲ گلزن برتر تاریخ رقابت‌ها هستند، اما آیا امباپه یا هالند می‌توانند رکورد‌های این ۲ فوق ستاره را تحت‌الشعاع قرار دهند؟

نسل جدید لیگ قرمانان اروپا؛ امباپه یا هالند می‌توانند رکورد رونالدو را تحت الشعاع قرار دهند؟

حال به پنج گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا می‌پردازیم:

رونالدو با ۱۴۱ گل بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است. ملی پوش پرتغالی در رقابت‌های رئال مادرید ۱۰۶ گل، با منچستریونایتد ۲۱ گل و با یوونتوس ۱۴ گل به ثمر رساند. رونالدو در ۷ دوره لیگ قهرمانان به طرز چشمگیری لقب بهترین گلزن را به دست آورد و در طول دوران حرفه‌ای خود ۰.۷۹ گل در هر ۹۰ دقیقه در این رقابت‌ها به ثبت رساند. مسی با ۱۲۹ گل در رده دوم قرار دارد، اما میانگین گل‌های او در هر ۹۰ دقیقه (۰.۸۶) بیشتر از رونالدو است. مسی ۱۲۰ گل خود را در لیگ قهرمانان اروپا با بارسلونا به ثمر رساند و ۹ گل دیگر را با پیراهن پاریس به ثبت رساند. این ستاره آرژانتینی از فصل ۲۰۰۵/۰۶ در ۱۸ بازی متوالی در این تورنمنت گلزنی کرد.

در حالی که بسیار بعید است دیگر رونالدو و مسی به تعداد گل‌های خود اضافه کنند،‌ اما روبرت لواندوفسکی همچنان می‌تواند به ۹۴ گل خود اضافه کند. بارسلونا به رقابت‌های این فصل راه یافته است و مهاجم لهستانی آرزوی صدرنشین شدن را دارد. لواندوفسکی همچنین با ۶۹ گل رکورددار بایرن مونیخ در اروپا است.

کریم بنزما که در رتبه چهارم قرار دارد، پس از جدایی از فوتبال اروپا و انتقال به فوتبال عربستان در سال ۲۰۲۳، باید به ۹۰ گل حرفه‌ای در این رقابت‌ها بسنده کند. مهاجم فرانسوی در یک دوره از رقابت‌ها ۱۵ گل به ثمر رساند.

رائول ستاره سابق رئال مادرید که ۷۱ گل در این رقابت‌ها به ثمر رسانده است پس از بنزما در رده پنجم قرار دارد. او اولین بازیکن تاریخ است که به ۵۰ گل رسیده است.

نسل جدید لیگ قرمانان اروپا؛ امباپه یا هالند می‌توانند رکورد رونالدو را تحت الشعاع قرار دهند؟

حال آیا کیلیان امباپه یا ارلینگ هالند بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

امباپه (۴۹) بیشتر از هالند (۴۱) در لیگ قهرمانان اروپا گل زده است، اما نرخ گلزنی مهاجم منچسترسیتی به مراتب بالاتر است. این بازیکن نروژی میانگین ۱.۱۹ گل در هر ۹۰ دقیقه در این رقابت‌ها را در مقایسه با امباپه (۰.۷۶) به ثمر رسانده است. مهاجم پاری سن ژرمن سریعترین بازیکنی بود که در این رقابت‌ها به ۴۰ گل رسید (۵۹ بازی)، اما ارلینگ هالند تنها ۳۵ بازی نیاز داشت تا به این رکورد برسد.

هالند با توجه به این میانگین قطعا می تواند با ثبت رکوردی جدید از رونالدو بگذرد. امباپه که هنوز ۲۵ سال سن دارد، می‌تواند ۱۰ سال آینده در این رقابت‌ها بازی کند و می‌تواند به مجموع مسی و رونالدو نزدیک شود، اما میزان گلزنی هالند به این معنی است که او بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در طول دوران حرفه‌ای خود است. اما تورنمنت این فصل بدون شک باید به هر دو مهاجم فرصت‌های زیادی برای اثبات ارزش خود و ادعای خود مبنی بر برترین گلزن بعدی فوتبال اروپا ارائه دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *