گفت‌وگو|

از اعزام پسرعمه همسر تا حضور پدرزن در هیئت رئیسه شمشیربازی/ صدیقی: پورسلمان تمایلی به بازگرداندن فخری نداشت

8:45 - 30 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۲۴۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
از اعزام پسرعمه همسر تا حضور پدرزن در هیئت رئیسه شمشیربازی/ صدیقی: پورسلمان تمایلی به بازگرداندن فخری نداشت
پیشکسوت شمشیربازی گفت: پورسلمان به عنوان رئیس فدراسیون هیچ تمایلی برای بازگرداندن پیمان فخری نداشت، اما به دلیل فشار‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش مجبور به این کار شد.

محمدحسن صدیقی در گفت‌وگو با میزان، درباره ناداوری‌های رخ داده علیه تیم سابر ایران در جریان مسابقات شمشیربازی المپیک ۲۰۲۴، اظهار داشت: ناداوری‌ها به ضرر تیم سابر ایران در المپیک در برخی ضربات به قدری واضح بود که بر هیچ اهل فنی در رشته شمشیربازی پوشیده نیست و متأسفانه پس از این ناداور‌ی‌ها هم کاری از دست‌مان برنیامد.

وی ادامه داد: این ناداوری‌ها و ضعف فدراسیون در بازپس‌گیری حق‌مان مسلماً ریشه در برخی جریانات دارد. برای نمونه پیمان فخری تعریف می‌کند که رییس کنفدراسیون شمشیربازی آسیا از او سوال کرده که چرا فدراسیون شمشیربازی ایران اصرار بر تغییر رییس کمیته فنی شمشیربازی آسیا دارد آن هم در شرایطی که رییس کمیته فنی هم یک ایرانی است. پس زمانی که چنین جریاناتی در پشت‌پرده رخ می‌دهد و فدراسیون ایران علیه یک ایرانی لابی می‌کند پس قرار نیست صدای‌مان پس از ناداوری‌ها به جایی برسد.

پورسلمان با لابی دنبال گرفتن کرسی‌های بین‌المللی از ایرانی‌هاست

پیشکسوت شمشیربازی گفت: همین داوری که در مسابقه تیم ملی سابر ایران در المپیک پاریس به صورت واضح ناداوری کرد، در المپیک توکیو هم در یکی از دیدار‌های تیم ایتالیا ناداوری کرد و در آن مقطع با شکایت صورت گرفته ماه‌ها از قضاوت محروم شد، اما زمانی که آشفتگی و لابی رئیس فدراسیون شمشیربازی ایران برای برداشتن یک ایرانی دیگر از رأس کمیته فنی آسیا را می‌بینند، قطعاً مدیران فدراسیون جهانی و آسیایی روی حرفمان حسابی باز نمی‌کنند. متأسفانه پورسلمان به عنوان رییس فدراسیون شمشیربازی دنبال خودزنی و گرفتن ریاست کمیته فنی آسیا از یک ایرانی و تقدیم آن به یک فرد غیرایرانی است. 

فتوحی ۶ ماه قبل از المپیک خیالش از اعزام راحت بود و تمرین نکرد

صدیقی بابیان اینکه حواشی عجیب پیرامون تیم ملی شمشیربازی و اختلافات پر سر و صدای سابریست‌های سرشناس و مصاحبه علیه یکدیگر پس از المپیک در روز‌های اخیر به اوج خود رسیده، تصریح کرد: ریشه این اختلافات به این برمی‌گردد که متأسفانه تکلیف ۴ نفر اعزامی تیم سابر از ۶ ماه قبل از المپیک پاریس مشخص شد. حساب علی پاکدامن و محمد رهبری جداست چرا که در جریان تمرینات سخت، پرفشار و مداوم‌شان بودم. از وضعیت تمرینات فرزاد باهر اطلاعی ندارم، اما محمد فتوحی که همواره استرس نفر چهارم و ذخیره را در تیم‌ملی داشت و در مقاطع مختلف باوجود تمرینات زیاد مغلوب سابریست‌های جوان‌تر شده بود به دلیل مشخص بودن اعزامش به المپیک دیگر آن فشار سابق را در تمریناتش نگذاشته بود و با خیالی راحت فقط منتظر حضورش در پاریس بود. 

فخری دوران طلایی بدنسازی با ملی‌پوشان پیش از المپیک را از دست داده بود

وی مدعی شد: پورسلمان به عنوان رئیس فدراسیون هیچ تمایلی برای بازگرداندن پیمان فخری به عنوان سرمربی تیم‌ملی سابر در المپیک پاریس نداشت و در نهایت به دلیل فشار‌های بالاسری از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش مجبور به بازگرداندن فخری شد. متأسفانه دوران طلایی بدنسازی تیم ملی سابر از دست رفته بود و واقعاً کسب عنوان چهارم المپیک و شکست آمریکا هم کار بزرگی بود که با تلاش ملی‌پوشان و زحمات پیمان فخری به ثمر نشست.

پسر عمه همسر رییس فدراسیون در تمام اعزام‌ها کنار تیم‌های ملی سفر می‌کرد! 

صدیقی با پرده‌برداری از کنار‌گذاشتن امین قربانی از سرمربیگری تیم ملی سابر و فامیل‌بازی‌های رییس فدراسیون شمشیربازی، مدعی شد: امین قربانی باوجود جوانی نتایج بسیار خوبی با تیم ملی گرفت و توانست علاوه بر کسب مدال‌های انفرادی جهانی و تیمی آسیا، مدال انفرادی سابر آسیا را پس از ۲۴ سال برای ایران کسب کند. قربانی در دوران سرمربیگری‌اش درخواست‌هایی از رییس فدراسیون داشت، اما پورسلمان به دلیل روحیه خودمختارانه دوست دارد در همه امور دخالت کند و به درخواست‌ها و نظرات قربانی گوش نمی‌داد. سرمربی باید اعلام کند که چه نیازی‌هایی دارد و چه نفراتی در کادر فنی تیم ملی باشند نه اینکه رییس فدراسیون، مسعود فتوحی، پسرعمه همسرش را در تمامی رده‌های سنی تیم ملی و در تمامی سفر‌ها کنار خودش بنشاند و به کشور‌های مختلف سفر کنند.

پورسلمان هیچ اهمیتی به حرف‌های قربانی نمی‌داد 

این کارشناس شمشیربازی افزود: مسعود فتوحی درحالی در بیشتر اعزام‌های تیم‌های ملی شمشیربازی در لیست سفرکنندگان و عضو کادرفنی بوده که در رزومه‌اش تاکنون حتی یک شاگرد که به مدال برنز کشور رسیده باشد، دیده نمی‌شود. وقتی رییس فدراسیون اهمیتی به حرف‌های قربانی نمی‌داد او هم تا جایی توانست تحمل کند و در نهایت باوجود عملکرد رو به رشدش، از چنین شرایطی خسته شد و استعفا کرد.

چرا خبری از وعده‌های پدر زن رئیس فدراسیون درباره جذب اسپانسر‌های متمول نیست؟

وی با افشای اطلاعاتی از قرارداد فدراسیون شمشیربازی با کریسیتین بائو، گفت: پس از مسجل شدن سهمیه المپیک‌ِ تیم سابر، پورسلمان اعلام کرد که تیم ملی نیاز به سرمربی دارد، اما از آنجایی که اهالی شمشیربازی معتقد بودند مسعود فتوحی توانایی مربیگری تیم ملی را ندارد، پورسلمان مجبور به استفاده از ترفند دیگری شد. در چنین اوضاعی بود که کریسیتین بائو با ارسال نامه‌ای درخواست کرده بود تا علی پاکدامن بدون پرداخت هزینه‌ای در کمپ تمرینی بائو در فرانسه تمرین کند. پاکدامن هم از فدراسیون خواست تا به دلیل تأهلش فدراسیون بخشی از هزینه‌های حضور همسرش در فرانسه را متقبل شود که در نهایت فدراسیون با وجود ادعای پورسلمان و عزیزی، پدر خانم پورسلمان و عضو هیات رییسه فدراسیون مبنی بر جذب اسپانسر‌های مختلف، در نهایت با درخواست پاکدامن موافقت نکرد.

هیچکس از قرارداد فدراسیون شمشیربازی با کریستین بائو اطلاعی ندارد

صدیقی ادامه داد: در چنین اوضاعی فدراسیون به سراغ کریستین بائو رفت و با او تماس گرفت، اما تاکنون هیچ کسی از مفاد قرارداد بائو با فدراسیون باخبر نیست، ولی همین که بائو در طول مسابقات تیم سابر ایران در المپیک یک بار هم حاضر به نشستن روی نیمکت فنی کشور ما نشد، نشان داد که فدراسیون هیچ قراردادی با بائو با امضا نرسانده بود. به همین دلیل پورسلمان مجبور شد تا به بازگرداندن پیمان فخری تن دهد. مسعود فتوحی هم قرار بود مسئول کار‌های اداری تیم‌های الزامی باشد، اما او که به مارکوپولو بین اهالی شمشیربازی معروف شده جایی از دنیا نمانده که سفر نکرده باشد. 

حضور پسرعمه همسر رئیس فدراسیون در دهکده با آی‌دی کارت ملی‌پوش سابر می‌توانست باعث آبروریزی کاروان شود

وی اعلام کرد: حتی حضور مسعود فتوحی در دهکده بازی‌های المپیک کم مانده بود حاشیه بزرگی برای کاروان ایران شود، زیرا برای رساندن خودش به دهکده بازی‌ها از آی‌دی کارت محمد فتوحی استفاده کرده بود و مسئولان دهکده هم متوجه این اتفاق شدند و کم مانده بود منجر به یک آبروریزی بزرگ برای کاروان ایران شود. 

پورسلمان، چون می‌خواست دوستش رئیس هیئت البرز شود، جلوی انتخابات را گرفت 

پیشکسوت شمشیربازی با اشاره به برخی دیگر از اقدامات عجیب ریاست فدراسیون شمشیربازی، اظهار کرد: پورسلمان در اقدامی در تضاد با منافع ملی و به دلیل اختلاف شخصی با عباس فاریاب درصدد گرفتن کرسی‌های جهانی و آسیایی او با عدم تایید لایسنس است. همچنین مدارک داوران مختلف از جمله مرا که با او همسو نیستیم را فریز کرده‌اند و اجازه نمی‌دهد در سطوح بین‌المللی قضاوت کنیم. این در حالیست که من دیدار فینال اسلحه فلوره مردان بازی‌های آسیایی جاکارتا را قضاوت کرده‌ام. مورد دیگر مهندسی انتخابات هیئت‌های استانی است که برای نمونه باوجود پایان مهلت انتخابات هیئت استان البرز با یک کاندیدا در نهایت انتخابات برگزار نشد، زیرا پورسلمان به دنبال نشاندن دوست خودش بر مسند ریاست است. 

رییس فدراسیون با حق‌خوری به سود پسرش به یک نونهال ظلم کرد

صدیقی در پایان با اشاره به یکی دیگر از فامیل‌بازی‌های رئیس فدراسیون شمشیربازی، مدعی شد: در حال حاضر تیم ملی شمشیربازی نونهالان نداریم، اما پورسلمان با گماردن یک داور در مسابقه پسرش در رقابت‌های نونهالان کشور و ناداوری‌های متعدد، حق یک نونهال را به دلیل عدم آگاهی‌اش از قوانین داوری، خوردند تا بتواند پسر خودش را روی سکو بفرستد. شاید در نگاه اول حق‌خوری از یک نونهال اتفاق کوچکی باشد، اما همین ظلم‌ها در حق نونهالان به خاطر پسر خودش باعث شد تا تاوانش را در المپیک با ناداوری علیه تیم ملی سابر در المپیک بدهیم. حتی پورسلمان به دلیل اختلافاتش با من آینده ورزشی دخترم، آیسا صدیقی، را هم به چالش انداخته چرا که باوجود کسب عنوان سومی امید‌های کشور، یک مسابقه درون اردویی برگزار کردند و بلافاصله پس از چهارمی دخترم اعلام کرد که فقط ۳ نفر را به مسابقات قهرمانی آسیا که همه تیم‌ها با چهار نفر می‌آیند، اعزام می‌کند تا با یک رقابت درون اردویی دخترم را از اعزام به مسابقه دور کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *