سیدحسن نصرالله: کشتار اخیر در لبنان یک جنایت جنگی است/ رژیم صهیونیستی تاوان سختی خواهد داد

18:02 - 29 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۹۹۸
سیدحسن نصرالله: کشتار اخیر در لبنان یک جنایت جنگی است/ رژیم صهیونیستی تاوان سختی خواهد داد
دبیرکل حزب الله لبنان گفت رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.

خبرگزاری میزان - سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز خود بعد از انفجار‌های ۲ روز اخیر در این کشور در جریان عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی اظهار کرد: به سه نکته در تحولات دو روز گذشته اشاره می‌کنم؛ ابتدا اخلاقی، دیگری نحوه برخورد با آن و نکته سوم جهاد عمومی است.

وی در ادامه با بیان اینکه ابتدا به خانواده شهدا تسلیت و تبریک میگوییم، گفت: برای تمام مجروحان شفای عاجل از خداوند مسئلت می‌دارم.

سید حسن نصرالله افزود: همبستگی زیاد در این تحولات عالی بود؛ بزرگترین عملیات اهدای خون در تاریخ لبنان اتفاق افتاد.دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: از کشور‌هایی که برای کمک شتافتن قدردانی می‌کنم، از عرق، ایران و سوریه و همه کشور‌هایی که با دولت لبنان تماس گرفتند و برای کمک اعلام امادگی کردند.

وی با بیان اینکه در توصیف این تحولات باید بگوییم که دشمن صهیونیست هزارن دستگاه پیجر را هدف قرار داد، تصریح کرد: دشمن همه قوانین و خطوط قرمز را زیر پا گذاشت، برخی انفجار‌ها در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، بازار و خانه‌ها رخ داد.

سید حسن نصرالله افزود: بسیاری از مردم غیرنظامی را هدف قرار داد وبا یک ابزار غیرنظامی آن‌ها را هدف قرار داد و به مناطق غیرنظامی توجهی نکرد. این تجاوزگری ده‌ها نفر شهید شدند که بین ان‌ها زنان و کوکام و غیرنظامین بودند.

وی ادامه داد: امار واقعی طی ساعات اینده اعلام خواهد شد، دشمن مجموعه‌ای دستگاه‌های پیجر را هدف قرار می‌دهد و در این پندار بود که این دستگاه‌ها بین نیرو‌های حزب الله توزیع شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با بیان اینکه زمانی که اقدام به این انفجار کرد عامادانه اقدام به قتل چهار هزار نفر کرد و با این نیت و هدف وارد عمل شد، تصریح کرد: دشمن در این تصور بود که نیرو‌های حزب الله را تحت هدف قرار داده است.

وی افزود: ظرف دور روز گذشته دشمن صهیونیستی درصدد کشتن ۵ هزار انسان در دو دقیقه بود و دشمن در این تصور بود که بسیاری از مجروحان کشته خواهند شد.

سیدحسن نصراللله با بیان اینکه این جنایت جنگی به شمار می‌رود و میتوان هر نامی بر این اقدام جنایتکارانه دشمن گذاشت، تاکید کرد: می‌توانیم آنچه در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه اتفاق افتاد را اعلام جنگ بنامیم.

وی ادامه داد: ما کمیته‌های تحقیق مختلفی را تشکلی دادیم که در آن همه سناریو‌ها و احتمال‌ها بررسی شدو هنوز زمان داریم که به نتیجه قطعی برسیم. در ارتباط با شرکتی که این دستگاه‌ها را فروخته تا پایان در حال بررسی است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: به‌زودی به نتایج مشخص خواهیم رسید و براساس آن عمل خواهیم کرد و من منتظر نتایج قطعی می‌مانم. ما واقعا درمعرض یک حمله امنیتی قرار گرفتیم. این سطح از تجاوزگری در تاریخ لبنان بی‌سابقه بود. در سطح جهان چه‌بسا چنین تجاوزی بی‌سابقه باشد.

وی ادامه داد: این نیز در چارچوب جنگ و رویارویی است و همیشه گفته‌ایم دشمن در تکنولوژی برتری دارد، چون غرب با آن است.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه تاکنون در مراحل مختلف پیروز شده‌ایم تصریح کرد: طبیعت جنگ و نبرد است؛ یک روز برای ما و یک روز علیه ما؛ روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه برای ما سنگین و خون‌بار بود، اما ما به لطف خداند توانستیم موفق شویم. این ضربه بزرگ و قوی و بی‌سابقه ما را سرنگون نکرد و نخواهد کرد؛ ما قوی‌تر و توانمندتر خواهیم شد.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه آنچه برای ما اهمیت دارد این است که مانع تحقق اهداف دشمن شویم، چند هفته دیگر در اولین سالگرد طوفا‌الاقصی خواهیم بود، افزود: در ۸ اکتبر جبهه حمایتی لبنان آغاز شد و اکنون ادامه دارد.

وی ادامه داد: دشمن خود می‌گویید در شمال بیشترین فشار وجود دارد و جبهه لبنان با قدرت تمام اعمال فشار می‌کند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: دشمن از همان روز اول تلاش کرد جبهه لبنان را خاموش کند و مانع آن شودو تلاش برای جدایی بین جبهه لبنان و غزه ادامه دارد.

وی افزود: هدف همه تهدید‌ها اعمال فشار بر ملت و مقاومت لبنان بوده است تا این جبهه را متوقف کند و مقاومت همچنان بر موضع خود پافشاری می‌کند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه چند ساعت پس از این عملیات پیام‌هایی که از دشمن دریافت کردیم؛ این بود که دشمن به دنبال متوقف کردن جبهه لبنان است تا لبنان از غزه حمایت نکند، اظهار کرد: آنچه مشخص است این که هدف دشمن متوقف کردن و خارج کردن مقاومت از نبرد غزه است.

وی تاکید کرد:، اما جواب ما این است که جبهه لبنان قبل از متوقف شدن تجاوزگری علیه غزه متوقف نخواهد شد و مقاومت لبنان از یاری و کمک به مردم غزه متوقف نخواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه دشمن با تمام وحشی‌گری‌ها به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است، ادامه داد: این دو روز اهداف دشمن به نتیجه نرسید، دشمن تصور می‌کرد پیجر‌ها را حزب الله در دست دارد، اما این تصور غلط از آب درآمد.

وی ادامه داد: به دشمن صهیونیستی می‌گویم شما نمیتوانید شهرک نشینان غاصب را به مناطق شمالی بازگردانید، اگر می‌توانید انجام دهید.

سید حسن نصرالله افزود: تنها راه پیش روی شما متوقف کردن تجاوزگری علیه نوار غزه و کرانه باختری استواگر اقدامی کنید سبب افزایش مهاجران از مناطق شمالی خواهید شد.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه طی این سال‌ها عملیات در شمال مطرح نبود، اما امروز وضع به کونه دیگری است، ادامه داد: اگر شما در داخل لبنان نوار حائل ایجاد کنید من به شما می‌ویم که پایگاه‌ها و شهرک‌ها در شمال هدف قرار خواهد گرفت و خواهید دید نوار حادلی که به دنبال ان هستید جهنمی برای شما خواهد بود.

وی تاکید کرد: تجاوزگری که رخ داد بزرگ و بی سابقه بود و قصاص عادلانه خواهد داشت و دشمن از جایی که فکرش را نمی‌کند قصاص دریافت خواهد کرد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه خبر‌ها را در این باره خود خواهید شنید، اظهار کرد: پاسخ را دریافت خواهید کرد و پاسخ ما قطعی و حتمی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *