تحولات اوکراین|

پارلمان اروپا خواستار اعطای مجوز به اوکراین درباره سلاح‌های غربی شد

15:38 - 29 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۹۸۷
پارلمان اروپا خواستار اعطای مجوز به اوکراین درباره سلاح‌های غربی شد
پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار اعطای مجوز به اوکراین برای حمله به عمق روسیه با سلاح‌های غربی شد.

خبرگزاری میزان - طی جلسه‌ای عمومی در استراسبورگ، اعضای پارلمان اروپا با اکثریت، قطعنامه‌ای را تصویب کردند که در آن از کشور‌های اروپایی خواسته شد تا به کی‌یف اجازه حمله به داخل روسیه با استفاده از سلاح‌های غربی بدهند.

در این قطعنامه آمده است: پارلمان اروپا از کشور‌های عضو می‌خواهد که فورا محدودیت‌های استفاده از تسلیحات غربی ارائه‌شده به اوکراین علیه اهداف نظامی قانونی را در خاک روسیه لغو کنند، زیرا این محدودیت‌ها مانع از توانایی اوکراین برای اعمال حق کامل برای دفاع از خود می‌شود.

روسیه کنترل مناطقی را در دونتسک به دست گرفت

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که واحد‌های گروه نیرو‌های جنوب ارتش روسیه، شهر جورجیوکا را در دونتسک به کنترل خود درآورند.

زلنسکی: طرح پیروزی اوکراین کاملا آماده است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، گفت که تمام نکات طرح پیروزی اوکراین که کی‌یف قصد دارد به واشنگتن ارائه کند، آماده شده است.

رئیس‌جمهور اوکراین در حالی که همه جزئیات را فاش نکرد، پیش‌تر گفته بود که این طرح از ۴ نکته اصلی تشکیل شده و نکته پنجم مربوط به شرایط پس از جنگ است.

زلنسکی یادآور شد: تهاجم فرامرزی اوکراین به منطقه کورسک، که بخش‌هایی از خاک روسیه را تحت کنترل کی‌یف قرار داد، نیز بخشی از این استراتژی است.

به گفته رئیس‌جمهور اوکراین، این طرح وعده ایجاد یک «صلح واقعی و عادلانه» را می‌دهد، اما کی‌یف تاکنون در مورد جزئیات استراتژی خود سکوت اختیار کرده است.

اختصاص ۱۶۰ میلیون یورو از دارایی‌های مسدود شده روسیه به اوکراین

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفت: مبلغ ۱۶۰ میلیون یورو از درآمد‌های مسدود شده روسیه برای تامین نیاز‌های فوری بشردوستانه اوکراین در زمستان امسال اختصاص خواهد یافت.

علاوه بر تزریق نقدی، اتحادیه اروپا به تعمیرات و صادرات اضافی کمک خواهد کرد؛ آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که اوکراین ممکن است در زمستان امسال با کمبود ۶ گیگاواتی برق مواجه شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *