تحولات اوکراین|

محدودیت آمریکا در ارسال سلاح به کی‌یف

13:30 - 27 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۵۶۴
محدودیت آمریکا در ارسال سلاح به کی‌یف
گزارش‌‍ منابع آگاه حاکی از آن است که آمریکا در ارسال سلاح به اوکراین در ماه‌های اخیر با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

خبرگزاری میزان - بسته‌های کمک نظامی آمریکا به اوکراین در ماه‌های اخیر کمتر بوده است، زیرا ذخایر سلاح و تجهیزاتی که پنتاگون مایل است از موجودی خود به کی‌یف ارسال کند، کاهش یافته است.

 این تغییر در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد تاثیر آمادگی نظامی آمریکا صورت می‌گیرد، زیرا تولیدکنندگان تسلیحات آمریکایی با تقاضای گسترده ناشی از جنگ علیه روسیه مواجه هستند.

دو مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان گفتند که کمبود اخیر به این معناست که دولت بایدن هنوز ۶ میلیارد دلار بودجه برای تسلیح و تجهیز اوکراین دارد، اما پنتاگون فاقد موجودی برای ارائه تسلیحات است.

یکی از این مقام‌ها گفت: این موضوع مربوط به ذخایری است که ما داریم، آنچه [اوکراینی‌ها]درخواست می‌کنند و اینکه آیا می‌توانیم با آنچه در حال حاضر داریم به آن درخواست‌ها پاسخ دهیم یا خیر.

دیلی‌میل: انگلیس به هیچ وجه آماده تشدید درگیری با روسیه نیست

روزنامه دیلی‌میل در مقاله‌ای هشدار داد که درصورت لغو ممنوعیت استفاده نیرو‌های کی‌یف از موشک‌های سایه طوفان برای حمله به خاک روسیه، انگلیس به‌هیچ‌وجه آمادگی تشدید درگیری با روسیه را ندارد.

این گزارش می‌گوید: انگلیس جسورانه پیشنهاد می‌دهد که موشک‌های سایه طوفان را در اختیار اوکراین قرار دهد؛ شاید این تصمیم احمقانه برای تشدید درگیری منجر به درگیری بزرگ‌تر در اروپا نشود، اما اگر جنگ تشدید شود، ما نمی‌توانیم.

دستور پوتین برای افزایش تعداد نظامیان روسیه

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به ارتش این کشور دستور داده که تعداد سربازان خود را به میزان ۱۸۰ هزار نفر افزایش دهد.

این سومین بار است که از زمان آغاز جنگ اوکراین، ارتش روسیه صفوف خود را تقویت می‌کند.

براساس فرمانی که کاخ کرملین منتشر کرد، این افزایش، تعداد کل نیرو‌های نظامی روسیه را به نزدیک به ۲.۴ میلیون نفر از جمله ۱.۵ میلیون سرباز خواهد رساند.

سرنگونی ۵۳ پهپاد روسیه در کی‌یف

روسلان کراوچنکو، فرماندار کی‌یف، گفت در حمله پهپاد‌های روسیه به این استان اوکراین دست‌کم یک نفر مجروح شده و چندین خانه آسیب دیده است.

نیروی هوایی اوکراین می‌گوید که ۵۳ پهپاد از ۵۶ پهپاد روسیه را که مناطق مرکزی، شمالی و جنوبی این کشور را هدف قرار دادند، سرنگون کرد.

ارتش اوکراین گزارش داد که یگان‌های پدافند هوایی این کشور نزدیک به ۲۰ پهپاد را که به سمت خود کی‌یف در حرکت بودند، منهدم کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *