آزادی خواه:برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت اهداف برنامه هفتم را پوشش نمی‌دهد

19:38 - 29 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۱۴۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
آزادی خواه:برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت اهداف برنامه هفتم را پوشش نمی‌دهد
نماینده مردم ملایر با بیان اینکه برنامه‌های اتابک اهداف برنامه هفتم را پوشش نمی‌دهد، بر ضرورت استفاده از مدیران کارآمد در وزارت صمت تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - احد آزادی خواه در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه رشد ۸ و نیم درصدی در برنامه هفتم در بخش صنعت هدف گذاری شده، گفت: همچنین در این برنامه افزایش ۲۳ درصدی صادرات غیرنفتی پیش بینی شده است که بخش اصلی این موضوع مربوط به وزارت صمت است.

وی با بیان اینکه صنعت ۱۶ درصد GDP ما را دربر دارد، افزود: ما در جریان تصویب بودجه سالانه‌ی ۱۴۰۳ حقوق دولتی معادن را از ۴۰ همت به ۵۳ همت افزایش دادیم که تحقق درآمد ۵۳ همتی کار بسیار بزرگی است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: در صورتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت کار خود را به درستی انجام دهد کشور با کسری بودجه روبه رو نمی‌شود، باید افزایش ۲۳ درصدی صادرات غیرنفتی را از مسیر افزایش صادرات و بالابردن تراز تجاری محقق کرد تا خلا درآمد نفتی جبران شود.

آزادی خواه بیان کرد: در حکم کارگزینی یکی از معاونت‌های وزارت صمت آمده است که وی تنها یک سال سابقه کار در این وزارتخانه را دارد. سکوت در برابر این موضوع خیانت است، البته تقصیر این موضوع متوجه آقای اتابک نیست، اما مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد حتی دیوان محاسبات نیز طی نامه‌ای اعلام کرده رابطه استخدامی این فرد با وزارت صمت مخدوش است، باید دولت مردان تمام تلاش خود را به کار برند تا افراد اهل پای کار بیایند.

وی افزود: سابقه فعالیت اتابک در وزارت صمت یا صفر یا اندک است، البته اینکه آقای اتابک سابقه‌ای در این زمینه ندارد دلیلی بر اینکه نباید معرفی می‌شد نیست، بلکه منظور سنگینی کار در وزارت صمت است؛ صنایع دنیایی سخن است خودرو، دنیایی سخن است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به تصویب واردات خودرو در مجلس یازدهم تصریح کرد: چرا این مطالبه مردم اجرایی نمی‌شود، ما از آقای اتابک انتظار داریم نماز‌های قضا شده در این وزارتخانه را به درستی اجرایی کنند. نداشتن سابقه اجرایی وزیر پیشنهادی در وزارت صمت ما را نگران کرده است، اما ما ناامید نشده ایم.

آزادی خواه ادامه داد: فعالیت در حوزه سیمان به معنای فعالیت در تمامی بخش‌های معدن نیست. اکنون صادرات کنستانتره و گنداله کار بزرگی است که در جمهوری اسلامی انجام شده است و باید مرد میدانی سکان‌داری این وزارتخانه را به دست بگیرد تا گره‌های موجود باز شود.

وی افزود: عدم پوشش برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت نسبت به اهداف برنامه هفتم و فقدان برنامه‌های عملیاتی از دیگر نکاتی است که باید اصلاح شود.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *