نقش آلمان در نسل‌کشی مردم غزه؛ حمایت بی‌پایان برلین از رژیم صهیونیستی

13:55 - 23 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۰۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نقش آلمان در نسل‌کشی مردم غزه؛ حمایت بی‌پایان برلین از رژیم صهیونیستی
آلمان همواره به‌ویژه از زمان آغاز جنگ غزه در زمینه‌های نظامی، سیاسی، بین‌المللی و موارد دیگر از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

خبرگزاری میزان - آلمان که تنها کشور حامی رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری است، نقش بسزایی در ادامه جنایت‌های این رژیم در غزه ایفا می‌کند. 

بیانیه حزب سیاسی Mera۲۵ آلمان در مورد تلاش حامیان غربی رژیم صهیونیستی از جمله دولت خود آلمان برای به انحراف کشیدن پرونده دادگاه کیفری بین‌المللی علیه مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی، بسیار صریح بود و می‎گوید: دولت فدرال صدور حکم بازداشت دیوان بین‌المللی کیفری را علیه نتانیاهو و گالانت را به تعویق می‌اندازد؛ ما مداخله آلمان در روند دادرسی دادگاه بین‌المللی کیفری را که فعالانه مانع از پایان نسل‌کشی در غزه می‌شود، محکوم می‌کنیم.

این بیانیه می‎گوید که آلمان با محافظت از جنایتکاران جنگی و به‌عنوان دومین تامین‌کننده بزرگ تسلیحات اسرائیل، نه‎تنها یکی از طرف‌های جانبی، بلکه یک شرکت‌کننده فعال در این نسل‌کشی است.

نقش فعال در نابودی فلسطینیان

برلین با گذشت بیش از ۱۰ ماه از آغاز نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، همچنان به نقش مشارکت فعال خود در نابودی فلسطینیان و سرزمینشان ادامه داده است.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان وعده داده است که به تغذیه رژیم صهیونیستی با ماشین‌آلات کشتار ساخت آلمان ادامه دهد. او به خبرنگاران در برلین، گفت: ما تصمیم نگرفته‌ایم سلاح تامین نکنیم. 

شولتز این اظهارات را تنها چند روز پس از اعلام نظر مشورتی مهم دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) مطرح کرد. دیوان بین‌المللی دادگستری در نظر مشورتی خود سیاست‌ها و اقدام‌های رژیم صهیونیستی را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین غیرقانونی اعلام کرد.

المیادین نیز در مطلبی نوشت که شرارت موذیانه آلمانی‌ها علیه فلسطینی‌ها و کسانی که از آرمان آن‌ها دفاع می‌کنند، یک موضوع تازه مربوط به پس از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) نیست. نادیده گرفتن قوانین بین‌الملل در مورد حمایت از فلسطینی‌ها از سوی آلمان، زمانی که ۳ سازمان بزرگ حقوق بشر از ابتدای سال ۲۰۲۱ پی‌درپی رژیم صهیونیستی را یک رژیم آپارتاید اعلام کردند، کاملا نمایان شد.

برلین قاطعانه صفت آپارتاید بر سیستم ظلم رژیم صهیونیستی را رد کرده و می‎گوید که اقدام‌های این رژیم صرفا «مفید» نیستند. 

آلمان حتی در بحبوحه نسل‌کشی مداوم فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی لازم ندانسته که رویه حمایت بی‌قیدوشرط خود را از این رژیم تغییر دهد؛ برعکس، آلمان در ژانویه (دی/بهمن ۱۴۰۲) در پرونده نسل‌کشی که از سوی آفریقای جنوبی مطرح شد، به دفاع از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری پرداخت.

ممانعت از اجرای عدالت در دادگاه‌های بین‌المللی

ممانعت از اجرای عدالت در دادگاه‌های بین‌المللی و کمک نظامی مستقیم به رژیم صهیونیستی تنها ترفند‌های ضد فلسطینی در آستین نسل‌کشی آلمان نیست.

سرکوب خشونت‌آمیز پلیس علیه اعتراض‌های مسالمت‌آمیز حامیان فلسطین، آزار و اذیت مافیایی و ارعاب شخصیت‌های کلیدی در این جنبش، و نادیده گرفتن آزادی بیان و سایر حقوق اولیه، همگی نقشی حیاتی در طولانی کردن نسل‌کشی تحت حمایت آلمان‌ها از سوی رژیم صهیونیستی ایفا می‌کنند.

نمونه‌های اخیر این جبهه اروپایی و تحت سرکردگی آلمان در جنگ غزه از سوی همه جهانیان دیده شده است؛ افسران پلیس که در تظاهرات برلین به سر زنان مشت می‌زنند، مقام‌های آلمانی که سردبیر یک روزنامه را به‌خاطر سخنرانی در یک رویداد آنلاین به زندان تهدید کردند، و یک پیش‌نویس قانون سرکوب‌گرانه که برای ساکت کردن منتقدان نسل‌کشی رژیم صهیونیستی طراحی شده و هدف آن اخراج شهروندان غیر آلمانی است که از مقاومت حمایت می‌کنند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *