سرکوب دولتی حامیان فلسطین در آلمان؛ بازداشت‎ها به کودکان رسید

13:31 - 02 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۴۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سرکوب دولتی حامیان فلسطین در آلمان؛ بازداشت‎ها به کودکان رسید
گزارش‌های متعددی در مورد ضرب‌وشتم و بازداشت معترضان زن و کودک از سوی پلیس آلمان منتشر شده که خشونت ساختاری در پلیس این کشور را برجسته می‌کند.

خبرگزاری میزان - خشونت پلیس آلمان طی ماه‌های گذشته به‌ویژه در برابر معترضان به جنگ رژیم صهیونیستی همواره مورد انتقاد قرار گرفته و این کشور متهم به نقض است.

در یکی از تازه‌ترین موارد، و براساس دیدیویی منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، دیده می‌شود که افسر پلیس به سمت حامیان مردم غزه حمله کرده و به صورت یک زن معترض مشت می‌زند.

 

 

البته این تنها نمونه از خشونت پلیس آلمان علیه معترضان به جنگ رژیم صهیونیستی نیست؛ کار تا جایی پیش رفته که افسران پلیس به بازداشت کودکان نیز روی آورده‌اند. 

بازداشت کودکان

پلیس برلین در حال بازداشت کودکان در تظاهرات حامیان فلسطین است. به گفته فعالان، این وضعیت تشدید تکان‌دهنده خشونت گسترده پلیس علیه صدا‌های حامی فلسطین است. 

تازه‌ترین مورد تایید شده بازداشت کودکان مربوط به بازداشت یک پسر ۷ ساله در اوایل ژوئن (خرداد) به اتهام ضربه زدن به کلاه یک افسر پلیس با پرچمی که در دست داشت، بود.

پدر این پسر گفت که او در راهپیمایی پسرش را بر روی شانه‌های خود حمل می‌کرد که ناگهان آن‌ها خود را در محاصره افسران پلیس دیدند که به جمعیت حمله کرده و سپس این پدر و فرزندش را به یک خودرو پلیس منتقل کردند.

 

 

پلیس آلمان از طریق ایمیل تایید کرد که یک کودک ۷ ساله به ظن آنچه حمله به یک افسر پلیس خوانده شده، در همان تظاهرات در برلین بازداشت شده است.

پلیس آلمان همچنین اذعان کرد که ۶ کودک زیر ۱۶ سال در ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) بازداشت شدند.

در ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، دیده می‌شود که این کودک در حالی که او و پدرش از سوی ۱۱ افسر ضد شورش پلیس محاصره شده‌اند، در حالت ناراحتی شدید از ترس فریاد می‌زند.

پدر این کودک ۷ ساله، می‌گوید که فرزندش به دلیل این حادثه اکنون اضطراب را تجربه می‌کند و نیاز به درمان روانی دارد.

در حادثه دیگری در همان روز، یک نوجوان ۱۳ ساله پس از آنچه اشاره بی‌ادبانه به یک افسر پلیس خوانده شده، از سوی افسران پلیس با استفاده از زور بازداشت و به او دستبند زده شد. پلیس برلین تایید کرده است که یک نوجوان ۱۳ ساله به ظن توهین بازداشت شده است.

همچنین حادثه‌ای چندی قبل، یعنی در ۲۹ می (۹ خرداد)، گزارش شد که در آن ۲ نوجوان از سوی افسران پلیس آلمان در ورودی خانه خود در برلین هدف ضربه‌های چندین به صورت خود قرار گرفتند. این حادثه ناشی از خشونت پلیس از سوی عفو بین‌الملل آلمان محکوم و این نهاد خواستار تحقیق درباره اقدام‌های غیرقانونی پلیس شد. 

افزایش خشونت افسران پلیس آلمان

فعالان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر کشور و رئیس پلیس برلین، گفته‌اند که این یکی از چندین مورد خشونت پلیس علیه کودکان بوده است.

این بیانیه می‎گوید که موارد متعدد ثابت می‌کند که پلیس با بازداشت اجباری کودکان و نوجوانان با دستبند و گاهی بدون اطلاع والدینشان، قوانین حمایت حیاتی از کودکان را رعایت نمی‌کند.

فعالان همچنین اشاره کرده‌اند که زنان در معرض خشونت جنسی از سوی پلیس آلمان قرار گرفته‌اند که در آن موارد آزار و توهین‌های جنسی و همچنین بازداشت خشونت‌آمیز یک معترض باردار به وضوح گزارش شده است. 

مرکز حمایت حقوقی اروپا، در یک بیانیه مطبوعاتی در ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد) اعلام کرد که خشونت پلیس صرفا یک تاکتیک ارعاب بوده و چندین پرونده در این مورد کنار گذاشته شده است. 

به گفته این مرکز، در موج تشدید سرکوب دولتی حامیان فلسطین از اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۲)، اتهام‌های جنایی و جنایت‌های بی‌شماری علیه جنبش همبستگی با فلسطین مطرح شده است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *