خشونت علیه معترضان جنگ غزه در اروپا؛ برخورد پلیس آلمان با یک کودک

15:24 - 23 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۷۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت علیه معترضان جنگ غزه در اروپا؛ برخورد پلیس آلمان با یک کودک
پلیس آلمان همواره از سوی منتقدان به دلیل خشونت فراتر از حد نیاز خود مورد انتقاد بوده و این خشونت از زمان اعتراض‌ها به جنگ غزه بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته است.

خبرگزاری میزان - هل دادن، ضربه مشت و فشار دردناک، غل و زنجیر و مهار، پیچاندن مفاصل و دست و پا، خفگی و لگد زدن، حمله با شوکر یا اسپری اشک‌آور، استفاده از سگ‌های پلیس و ماشین‌های آب پاش؛ فهرست روش‌هایی که پلیس در آلمان با آن‌ها قربانیان خود را مورد تعرض و بدرفتاری قرار می‌دهد طولانی است.

قربانیان نیز با این واقعیت روبرو هستند که نیروی پلیس و نزدیکی آن به دستگاه قضایی عملا از تعقیب و مجازات افسران خاطی جلوگیری می‌کند.

این‌ها یافته‌های یک مطالعه در مقیاس بزرگ است که از سوی جرم شناسان دانشگاه گوته فرانکفورت به تازگی ارائه شده است.

محتوای این گزارش نه تنها میزان ترسناک خشونت پلیس را نشان می‌دهد، بلکه همچنین نشان می‌دهد که چنین خشونتی عملا بدون پیامد برای عاملان آن باقی می‌ماند.

نتایج تازه‌ترین مطالعه نشان می‌دهد که استفاده بیش از حد و بدون مجازات از زور بخشی از زندگی روزمره پلیس آلمان است. 

با این حال، زمینه بزرگ‌تر آشکار است؛ افراط و تفریط‌های فزاینده پلیس و پذیرش آن از سوی دولت سرمایه‌داری و احزاب آن تنها می‌تواند به‌عنوان پاسخی به خیزش جدید در مبارزه طبقاتی درک شود.

وضعیت مشابهی در حال حاضر در فرانسه وجود دارد؛ جایی که نهاد‌های دولتی تقریبا روزانه از قدرت سخت علیه معترضان استفاده می‌کنند. یا در آمریکا، که در حال حاضر چندین بار در روز تیراندازی‌های مرگ‌بار پلیس رخ می‌دهد و در همین حال معترضان به جنگ در نوار غزه بازداشت می‌شوند.

این اولین بار بود که یک نظرسنجی کمی در مقیاس بزرگ از قربانیان خشونت پلیس در آلمان انجام شد.

کارشناسان می‌گویند که محتوای این گزارش تکان‌دهنده است. به‌عنوان نمونه، ۱۹ درصد از تمام مصاحبه‌شوندگان آسیب‌های جدی مانند آسیب به مفاصل، اندام‌های حسی و شکستگی استخوان‌ها را گزارش کردند. در مورد عملیات پلیس آلمان خارج از رویداد‌های مهم، یک نفر از هر ۴ نفر (۲۵ درصد) به‌طور مشابه تحت تاثیر قرار گرفت. 

خطر صدمه‌های جدی به‌ویژه در مواردی که از خفگی و مهار استفاده می‌شد، بالا بود. خشونت در بازداشتگاه‌های پلیس نیز مکررا گزارش شده است. 

براساس این گزارش، ۵۵ درصد افرادی که تحت تاثیر خشونت پلیس آلمان قرار گرفته‌اند، کسانی هستند که در تظاهرات و رویداد‌های بزرگ با ماهیت سیاسی شرکت داشته‌اند. 

خشونت پلیس آلمان علیه حامیان مردم غزه

البته محتوای منتشر شده این گزارش درباره خشونت پلیس آلمان تعجب‌آور نیست؛ خشونت از سوی افسران پلیس آلمان در همین هفته‌های اخیر، علیه معترضان به جنگ غزه نیز بار‌ها گزارش و همچنین ویدیو‌هایی از آن منتشر شده است.

در دانشگاه‌های سراسر آلمان، هزاران دانشجو برای حمایت از فلسطین اعتراض کردند و در برخی نقاط تظاهرات ادامه دارد.

اما حق آزادی بیان دانشجویان و کارکنان دانشگاه به دلیل پوشش رسانه‌های متخاصم، اقدام‌های سرکوبگرانه دانشگاه‌ها و سیاستمداران و استفاده از خشونت پلیس علیه تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز تضییع شده است. 

پلیس آلمان در اواسط خرداد به‌طور وحشیانه‌ای به فعالان حامی فلسطین که به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه معترض بودند، حمله کرد. در تصاویر منتشر شده دیده می‌شود که یک افسر پلیس با مشت به صورت مردی کوبیده و سپس به مرد جوانی که سعی در جلوگیری از ضرب‌وشتم از سوی این افسر داشت، حمله کرد. 

پلیس آلمان از ماه اکتبر (مهر ۱۴۰۲) به‌طور وحشیانه حامیان فلسطین در سراسر این کشور، از جمله فعالان یهودی ضد جنگ را بازداشت کرده است.

البته خشونت پلیس آلمان تنها علیه بزرگسالان نیست و کودکان نیز قربانی این خشونت می‌شوند.

پایگاه القدس العربی در گزارشی نوشت که ویدیو‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که پلیس آلمان در روز شنبه (۱۹ خرداد) یک کودک خردسال را تعقیب می‌کند تا پرچم فلسطین را از او بگیرد، در حالی که کودک در آغوش پدرش گریه می‌کند و او نمی‌تواند فرزند خود را آرام کند.

در این راهپیمایی، پلیس این کشور حدود ۲۰ نفر از جمله ۴ کودک را بازداشت کرد. تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با تعجب در مورد سرنوشت کودک و پدرش تهدید امنیتی ناشی از حمله به کودک حامل پرچم فلسطین از سوی پلیس آلمان را محکوم کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *