خشونت پلیس آلمان؛ شلیک‌های مرگ‌بار همچنان قربانی می‌گیرد

15:52 - 29 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۷۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت پلیس آلمان؛ شلیک‌های مرگ‌بار همچنان قربانی می‌گیرد
پلیس آلمان طی ماه‌های گذشته در چندین مورد افراد مظنون را به صورت مستقیم هدف گلوله قرار داده و به قتل رسانده است و این موضوع انتقاد‌ها را از خشونت در پلیس این کشور برانگیخته است.

خبرگزاری میزان - پلیس آلمان در طول سال‌های گذشته همواره به‌عنوان یکی از خشن‌ترین نیرو‌های پلیس در جهان شناخته شده است.

حال، طی روز‌ها و هفته‌های گذشته خبر‌هایی درباره شلیک‌های مرگ‌بار پلیس آلمان به افراد مظنون منتشر شده و توجه را بر خشونت در این کشور متمرکز کرده است.

پلیس آلمان روز جمعه، ۲۵ خرداد یک مرد را به ضرب گلوله کشت. پلیس مدعی شده بود که این مرد تبعه افغانستان ۳ نفر را که در حال تماشای مسابقه فوتبال آلمان و اسکاتلند در شهری در شرق آلمان بودند، زخمی کرده بود.

اما پلیس آلمان هیچ اطلاعاتی درباره انگیزه این حمله ارائه نکرده است.

تیراندازی پلیس به مظنونان

پلیس آلمان روز یکشنبه، ۲۷ خرداد اعلام کرد که ساعتی پیش از برگزاری مسابقه‌های فوتبال لیگ قهرمان اروپا در شهر هامبورگ در شمال این کشور، مردی را با شلیک گلوله هدف قرار داده و زخمی کرد. پلیس آلمان مدعی است که این مرد با چکش و کوکتل مولوتف آن‌ها را تهدید می‌کرد. 

پلیس هامبورگ در بیانیه‌ای مدعی شد که افسران پلیس پس از آن که مرد آلمانی ۳۹ ساله از زمین گذاشتن چکش و کوکتل مولوتف خودداری کرد و به پای او شلیک کرده و او را زخمی کردند.

این مرد ۳۹ ساله در حالی هدف گلوله قرار گرفت که به گفته پلیس، از بیماری روانی رنج می‌برد.

پلیس آلمان علاوه بر سال جاری، در سال گذشته نیز به دلیل شلیک‌های مرگ‌بار خود مورد انتقاد قرار گرفته بود.

پلیس آلمان به خاطر قتل ارتکین اوزکان ۴۹ ساله در دی ۱۴۰۲ از فاصله نزدیک مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود. واکنش به این حادثه در رسانه‌های اجتماعی بسیار گسترش یافت و کاربران گفتند که افسران به جای تیراندازی مرگ‌بار، نهایتا باید او را زخمی می‌کردند.

خشونت پلیس آلمان علیه معترضان به جنگ غزه

 البته خشونت پلیس آلمان صرفا محدود به حواشی لیگ قهرمانان اروپا نبوده و پلیس این کشور طی هفته‌های گذشته همواره به دلیل اعمال خشونت علیه معترضان به جنگ رژیم صهیوینستی مورد انتقاد قرار گرفته است.

پلیس آلمان از ماه اکتبر (مهر ۱۴۰۲) به‌طور وحشیانه حامیان فلسطین در سراسر این کشور، از جمله فعالان یهودی ضد جنگ را بازداشت کرده است. 

در حالی که اعتراض‌ها به‌طور مسالمت‌آمیز پیش رفته‌اند، اما تجمع‌های دانشجویی از سوی پلیس آلمان سرکوب شده‌اند. این موضوع بحث عمومی را در مورد اینکه آیا مقام‌ها به‌منظور سرکوب فعالیت‌های ضدجنگ آزادی بیان را نقض کرده‌اند، برانگیخته است.

در این اعتراض‌ها شماری هدف ضرب و شتم پلیس قرار گرفتند و شماری هم بازداشت شدند.

چندی قبل (در اوایل اردیبهشت) نیز صحنه‌هایی به همین شکل در مقابل پارلمان آلمان رخ داده بود.

افسران پلیس برای درهم شکستن تجمع اعتراضی مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی در غزه از زور گسترده استفاده کردند. آن‌ها علاوه بر سرکوب و خشونت، ده‌ها معترض را نیز بازداشت کرده بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *