وحیدی: تهیه و تدوین اطلس مخاطرات در دستور کار قرار بگیرد

18:29 - 20 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۴۹۸
وحیدی: تهیه و تدوین اطلس مخاطرات در دستور کار قرار بگیرد
وزیر کشور در بازدید از سازمان زمین شناسی تاکید کرد: تهیه و تدوین اطلس مخاطرات در حوزه هایی که کشور بیشتر با آنها مواجه است جزء موضوعات مشترک ما هستند و می‌توانیم با سرعت بخشی به این فرآیند از ظرفیت های موجود کشور، در مواجهه با بحران ها بهتر استفاده کنیم.

خبرگزاری میزان - احمد وحیدی، وزیر کشور روز شنبه در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی حضور یافت و با مدیران و کارکنان این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر کشور، زلزله و سیل را از مهمترین حوادث طبیعی کشور دانست و اظهار کرد: فهرست مخاطراتی که در حوزه حوادث طبیعی کشور با آن‌ها مواجه هستیم موارد متعددی را شامل می‌شود و مهمترین آن‌ها عبارتند از زلزله، سیل و آتش سوزی؛ البته می‌توان رانش و فرونشست زمین را نیز از جمله مواردی دانست که در سال‌های اخیر بر حوادث طبیعی کشور افزوده شده اند.

وی با اشاره اهمیت بحران آب و فرونشست زمین در کشور، گفت: باید طرح‌های مختلفی که برای تعادل بخشی به آب‌های زیرزمینی تهیه شده زودتر اجرایی شوند و استفاده بهینه از از منابع آبی و مدیریت تخصصی آن در دستور کار قرار گیرد. در مسئله فرونشست باید به دنبال راهکار‌های علمی و عملی باشیم؛ بدین معنا که راهکار‌ها هم از علم روز دنیا بهره‌مند باشند و هم قابلیت اجرایی شدن را داشته باشند.

وحیدی افزود: عزیزان ما در سازمان زمین‌شناسی می‌توانند در حوزه حوادث طبیعی بسیار نقش‌آفرین باشند و برخی از موارد به شکل مستقیم در حوزه مسئولیت‌های این سازمان قرار دارد. این سازمان جایگاه استراتژیک و مهمی در پیشگیری از برخی از بحران‌های اقلیمی و طبیعی در کشور را بر عهده دارد و مسلما می‌تواند تدابیر و راهکار‌های مناسبی را در این حوزه با همکاری وزارت کشور به‌خصوص سازمان مدیریت بحران کشور ارائه دهد.

وزیر کشور بحران‌ها و مخاطرات حوزه حوادث طبیعی در کشور را بسیار جدی دانست و افزود که مسائل این حوزه را به هیچ وجه نمی‌توان نادیده گرفت.

وحیدی با اشاره به اهمیت تعامل بین سازمان مدیریت بحران و سازمان زمین‌شناسی، گفت: تهیه و تدوین اطلس مخاطرات در حوزه‌هایی که کشور بیشتر با آن‌ها مواجه است جزء موضوعات مشترک ما هستند و من فکر می‌کنم ان‌شاءالله بتوانیم با سرعت بخشی به این فرآیند از ظرفیت‌های موجود کشور، در مواجهه با بحران‌ها بهتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *