رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان سبزوار معرفی شدند

11:40 - 17 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۹۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان سبزوار معرفی شدند
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در مراسم تکریم و معارفه روسای دادگستری و دادستان‌های عمومی و انقلاب سابق و جدید سبزوار گفت: بهترین معیار سنجش عملکرد یک قاضی، قانون است. قانون خط کشی است که نشان می‌دهد یک حکم چقدر به عدالت نزدیک است.

خبرگزاری میزان - مراسم تکریم و معارفه روسای دادگستری و دادستان‌های عمومی و انقلاب سابق و جدید سبزوار با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولان قضایی شهرستان و همچنین معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بصیری در این مراسم گفت: عدالت واژه‌ای مقدس و جهان شمول و در عین حال بسیار مظلوم است چراکه هرکس تعریفی از عدالت ارائه کند ودوست دارد همه بر مدار همان تعریف حرکت و اقدام کنند، حال در این میان قاضی می‌خواهد در بین دو تعریف از عدالت و بین دو عالم به موضوع حکم عادلانه بدهد و همین کار او را سخت می‌کند.

وی با تشریح اثر رأی یک قاضی بر لایه‌های مختلف اجتماعی گفت: بصیرت داشتن در هنگام صدور رأی یعنی قاضی زوایای مختلف را بسنجد و متناسب با حال طرفین پرونده کیفری رأیی صادر کند که اثر بازدارندگی و اصلاح داشته باشد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با تأکید بر حرکت در مدار قانون خاطرنشان کرد: بهترین معیار سنجش عملکرد یک قاضی، قانون است. قانون خط کشی است که نشان می‌دهد یک حکم چقدر به عدالت نزدیک است.فراقانونی عمل کردن شاید در کوتاه مدت مانعی را برطرف کند، اما در دراز مدت به زیان همه است لذا همه باید به قانون احترام بگذاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بصیری به مانند گذشته ضمن تأکید مجدد بر دو موضوع مهم تکریم ارباب رجوع و پیشگیری از وقوع جرم، تخلف و تشکیل پرونده، مسئولان قضایی و اداری را به همکاری و هماهنگی برای احقاق حق، صبر در این مسیر و امید داشتن برای انجام کار‌های بزرگ توصیه کرد.

گفتنی است در این مراسم احمد عارفی نیا به عنوان رئیس دادگستری و جعفر صدیقی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب سبزوار معرفی و از تلاش‌های میرعلم سیدی و جعفر طیار صابری تقدیر شد.

پس از این مراسم کمی دورتر معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به آخرین شهر استان سفر و در آنجا رئیس جدید دادگستری شهرستان داورزن را معرفی کرد که طی آن محمد محمدی به عنوان رئیس دادگستری معرفی و از زحمات سعید خداشاهی تقدیر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *