معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: احترام به قانون فرهنگ بازدارنده‌ی از جرم و تخلف است

13:46 - 11 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۰۲۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: احترام به قانون فرهنگ بازدارنده‌ی از جرم و تخلف است
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: برای پیشگیری از معضلات اجتماعی و کاهش ورود دستگاه قضایی به موضوعات باید فرهنگ احترام به قانون که یکی از مهم‌ترین رفتار‌های بازدارنده جرم و تخلف است را ترویج دهیم.

خبرگزاری میزان _ در ادامه برخی تغییرات انجام شده در سطح مسئولان قضایی استان، رئیس جدید حوزه قضایی رشتخوار معرفی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بصیری در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری آل الله و شهادت امام سجاد (ع) و شهادت اسوه مقاومت که در روز گذشته به دست دشمنان دین به شهادت رسید گفت: اگر بخواهیم از معضلات اجتماعی پیشگیری کنیم و ورود دستگاه قضایی به موضوعات را کاهش دهیم باید فرهنگ احترام به قانون که یکی از مهم‌ترین رفتار‌های بازدارنده جرم و تخلف است را ترویج دهیم.

وی در خصوص تقویت کنترل‌های درونی در افراد به جای نظارت‌های بیرونی افزود: امروزه افراد موقعی که بدانند رفتارشان با دوربین نصب شده کنترل می‌شود در مقایسه با موقعیتی که نظارت نباشد متفاوت است، درصورتی که همه در محضر پروردگار هستیم و نظارت خداوند بر ما بیشتر و فراگیر‌تر است و اعمال ما بر اساس این نظارت‌ها بررسی خواهد شد؛ لذا بهتر است افراد کنترل درونی داشته باشند. راهکارش این است که فرهنگ احترام به قانون را ترویج دهیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در این زمینه خاطرنشان کرد: اگر همه نهاد‌های مسئول جهت فرهنگ سازی احترام به قانون و احترام به یکدیگر ورود کنند و این مهم را رواج دهند، نتیجه موثرش را در جامعه خواهیم دید. البته گاهی اوقات به اولویت‌ها دقت نمی‌شود و مسائل کم اهمیت‌تر جای مسائل مهم از جمله حقوق مردم را می‌گیرند که باید در این خصوص دقت شود.

گفتنی است در این مراسم، حسین مصطفی پور به عنوان رئیس حوزه قضایی رشتخوار معرفی و از تلاش‌های محمدحسین حسن نژاد رئیس سابق دادگستری شهرستان تقدیر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *