روسای دادگستری و دادستان‌های عمومی و انقلاب سه شهرستان جغتای، جوین و خوشاب معارفه شدند

12:34 - 17 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۹۹۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
روسای دادگستری و دادستان‌های عمومی و انقلاب سه شهرستان جغتای، جوین و خوشاب معارفه شدند
معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در مراسم معارفه روسای دادگستری و دادستان‌های عمومی و انقلاب سه شهرستان همجوار جغتای، جوین و خوشاب گفت: یکی از برنامه‌های کوتاه مدت دادگستری، کاهش ورودی پرونده به مجموعه‌های قضایی است.

خبرگزاری میزان - آیین‌های معارفه روسای دادگستری و دادستان‌های عمومی و انقلاب سه شهرستان همجوار جغتای، جوین و خوشاب با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی و مسئولان قضایی و اداری این سه شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بصیری با تأکید بر همراهی و همدلی مسئولان شهرستان‌ها با دادگستری در جهت هرچه بهتر حرکت کردن در مسیر عدالت و حل مشکلات مردم گفت: قضاوت امر مهم و خطیری است، اگر همه مسئولین در کنار هم و همدل باشند، یاریگر این امر خواهند بود و می‌توانند مشکلات را از سر راه بردارند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گفت: یکی از برنامه‌های کوتاه مدت دادگستری، کاهش ورودی پرونده به مجموعه‌های قضایی است و این برنامه با به کارگیری خرد جمعی در اجرای روش‌هایی که دعاوی را کم می‌کند از جمله ترویج فرهنگ صلح و سازش محقق خواهد شد.

وی افزود: البته برخورد دستگاه قضایی با عوامل برهم زننده امنیت مردم، قاطع و جدی خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بصیری با تأکید مجدد بر حفظ کرامت مردم و برخورد خوب با مراجعان به دستگاه قضایی گفت: خدمت در نظام جمهوری اسلامی عبادت است و شکر نعمت مسئولیت، خدمت است همانگونه که شهدا همه اعمالشان به خاطر شکر و رضای الهی است و مردم، ولی نعمت ما در این نظام هستند لذا باید آن‌ها را دوست داشت و به خاطر این دوست داشتن به آنان خدمت کرد.

وی تأکید کرد: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری هم اشاره شده، مردم هنگام مراجعه به دستگاه‌ها از جمله مجموعه‌های قضایی باید آرامش داشته باشند.

گفتنی است معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به شهادت اسوه مقاومت شهید اسماعیل هنیه که مهمان کشور ما بودند گفت: این ترور ناجوانمردانه غم بزرگی بر دل‌ها گذاشت که پاسخ به موقع و قابل توجه تا حدی این غم را التیام خواهد داد، اما التیام واقعی با ظهور حضرت بقیه الله (عج) تحقق خواهد یافت.

گفتنی است طی این آیین ها، در جغتای رضا اله آبادی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان معرفی و از زحمات سید مهدی حسینی تقدیر شد. همچنین در جوین مجید موحدی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب معرفی و از زحمات احسان جعفری عراقی تقدیر شد. در خوشاب نیز احسان جعفری عراقی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان معرفی و از زحمات براتعلی محمدی تقدیر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *