رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: رسانه‌ها بدون وابستگی، مشکلات مردم را انعکاس دهند

12:40 - 18 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۱۵۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: رسانه‌ها بدون وابستگی، مشکلات مردم را انعکاس دهند
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی بر مردمی بودن رسانه‌ها در کشور تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها باید بدون وابستگی، مشکلات مردم را انعکاس دهند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی به همراه محمدحسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی به مناسبت روز خبرنگار از برخی رسانه‌های استان بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید‌ها اظهار کرد: رسانه باید مردمی باشد که این اساس و این استقلال باعث موفقیت رسانه خواهد بود و می‌تواند بدون وابستگی، به مشکلات مردم رسیدگی کند.

وی افزود: فعالیت رسانه‌ها باید دو سویه باشد به این صورت که موضوعات مردمی به دستگاه‌ها منتقل و اقدامات و خدمات دستگاه‌ها به اطلاع مردم برسد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: نحوه انعکاس اخبار باید به صورت شفاف، واضح و صریح باشد و باعث آرامش جامعه و مردم شود.

وی با اشاره به اهمیت مسائل بومی و منطقه‌ای گفت: یکی از نکات اساسی که باید رسانه به آن بپردازد این است که همیشه مسائل استان را مدنظر داشته باشد و مردم کشور را با این استان و مردمش آشنا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تبیین مسائل و اثر آن‌ها بر سبک زندگی مردم، گفت: سبک زندگی یکی از اساسی‌ترین نیاز‌های مردم است که نیاز به تبیین دارد. سبک زندگی اسلامی نه بیشتر و نه کمتر الگوی کاملی است که می‌تواند پیش روی انسان‌ها قرار گیرد. کلام اولیا الله نور است و آن نورانیت را به همراه دارد و نیازی به مداخله ما در کم و بیش آن نیست.

وی ادامه داد: اگر رسانه‌ها بر این مدار حرکت کنند آنگاه خواهیم دید که انعکاس مطالب موثر و مفید خواهد بود. به عنوان مثال تبلوری از سبک زندگی اسلامی در مجتمع شوق زندگی دیده می‌شود که گا‌ها با صحنه‌های زیبایی مواجه می‌شویم که برای مردم راه گشا و فرح بخش است و این‌ها باید توسط رسانه‌ها نشان داده شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در رابطه با ارتباط رسانه‌ها با مجموعه قضایی استان نیز گفت: نسبت رسانه با دستگاه قضایی نیاز به فعالیت بیشتر و فراگیرتر دارد و این هنر رسانه است که این مسئله محقق شود.

وی تاکید کرد: باید قوانین جدید به نظر عموم مردم برسد تا مردم دچار سردرگمی نشوند و خدایی نکرده مردم از ناآشنایی با قانون متضرر و دچار آسیب نشوند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *