رئیس جدید دادگستری میان جلگه و دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان زبرخان معرفی شد

15:05 - 14 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۴۹۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس جدید دادگستری میان جلگه و دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان زبرخان معرفی شد
معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در آیین معارفه رئیس جدید دادگستری میان جلگه و دادستان جدید عمومی و انقلاب زبرخان گفت: خدمت در نظام جمهوری اسلامی افتخار است و فرقی نمی‌کند این خدمت در چه لباسی باشد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین بصیری معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در آیین تکریم و معارفه دادستان سابق و جدید عمومی و انقلاب زبرخان با اشاره و تأکید بر خدمت به مردم و اهمیت انجام وظیفه گفت: خدمت به مردم باید برای مردم باشد و نه وسیله کسب امتیاز که اگر اینگونه بود، حکم قاضی و قلم او مانند تیغ جراح، حیات بخش است.

وی افزود: برای تحقق این امر، قاضی باید در صدور حکم تمامی جوانب را بسنجد تا اثر حکمش احیاگر افراد و موجب اصلاح جامعه باشد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین بصیری گفت: خدمت در نظام جمهوری اسلامی افتخار است و فرقی نمی‌کند این خدمت در چه لباسی باشد و در این راه می‌توان از شهدا الگو گرفت.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در پایان به دادستان عمومی و انقلاب جدید زبرخان توصیه کرد، تمام توان و تلاش دادستانی را در خدمت حل مشکلات مردم شهرستان به کار گیرید.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین بصیری معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی  در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری میان جلگه با اشاره به وعده الهی در کمک به افرادی که در راه او حرکت می‌کنند گفت: هرکسی با نیت خدمت به خلق خدا فعالیت کند، خداوند به او کمک می‌کند و راه خدمت را برای او باز می‌کند و هرکسی که در این نظام منتسب به اهل بیت (ع) خدمت کند خداوند او را از مشکلات عبور می‌دهد و در تصمیم گیری‌ها یاریش می‌دهد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان ضمن اشاره به بالا بودن حجم کار در مجموعه‌های قضایی، پیشگیری از جرم را اولویت دانست و گفت: در این زمینه باید با استفاده از ظرفیت‌های پیشگیرانه از جمله شناسایی نقاط جرم خیز و تعیین هدف برای کاهش این نقاط، برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ احترام به حقوق دیگران و رعایت اولویت ها، ترویج فرهنگ صلح و سازش و استفاده از افراد با نفوذ محلی برای این امر ارتقا ابزار‌های نظارتی در جهت کاهش جرم و آشنا کردن مردم با حقوقشان، ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی را کاهش داد.

گفتنی است طی این مراسم سیدمهدی حسینی به عنوان رئیس دادگستری میان جلگه معرفی و از زحمات اسماعیل حقیقی تقدیرشد همچنین حسین فرهمند نیا به عنوان دادستان جدید زبرخان معرفی و از تلاش‌های سید محمد رسولی تقدیر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *