رؤسای جدید دادگستری شهرستان‌های کلات و درگز و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان معرفی شدند

10:27 - 09 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۵۸۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رؤسای جدید دادگستری شهرستان‌های کلات و درگز و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان معرفی شدند
معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در مراسم تکریم و معارفه رؤسای جدید دادگستری شهرستان‌های کلات و درگز و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان گفت: قانون‌مداری و مردم داری باید سرلوحه کار در مجموعه قضایی استان باشد.

خبرگزاری میزان - در ادامه برخی تغییرات صورت گرفته در سطح مسئولان قضایی استان، امیرحسین فرشیدی مهر به عنوان رئیس دادگستری کلات، علی اصغر وفایی به عنوان رئیس دادگستری درگز و مصطفی دلخواه به عنوان دادستان عمومی و انقلاب قوچان معرفی شدند.

در مراسم تکریم و معارفه مسئولان قضایی این سه شهرستان که با حضور ائمه جمعه و مسئولان قضایی، اداری و نظامی و انتظامی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین بصیری معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا و با تأکید بر اصل قانون مداری در مسیر عدالت و همچنین حفظ کرامت مردم و مراجعین به دستگاه قضایی گفت: یکی از موضوعات مهم در نظام مقدس اسلامی، موقعیت خدمت است. این موقعیت را باید یک نعمت دانست که باید از فرصت کوتاه آن استفاده کرد و به نحو احسن انجام وظیفه کرد.

وی با تأکید بر اینکه قضات باید شنوای حرف مردم باشند و کرامت مراجعین به دستگاه قضایی همواره مدنظر قرار گیرد خاطرنشان کرد: بنا به آموزه‌های دینی و سیره پیشوایان ما، ارزش حکومت و جایگاه به احقاق حق است. اگر ما توانستیم با استفاده از جایگاهی که به عنوان عدلیه داریم احقاق حق کنیم و داد مظلوم از ظالم بستانیم آنگاه کار ما ارزشمند خواهد بود.

وی افزود: در میدان قضاوت و در عرصه عدل گستری باید مسئولان قضایی توکل بر خدا، قانون مداری و توجه به قانون، رعایت حقوق شهروندی، دفاع از امنیت و آرامش مردم، برخورد با متجاوزین به حقوق مردم و پیشگیری از جرم که مسئله‌ی مهمی است و نه فقط وظیفه دادگستری که تمامی سازمان‌ها و نهاد‌ها می‌توانند نقش مهمی در آن داشته باشند، را در دستور کار خود قرار دهند.

گفتنی است طی این مراسم، از زحمات و تلاش‌های محسن علیزاده و مصطفی دلخواه روسای سابق دادگستری شهرستان‌های کلات و درگز و حسن همتی فر دادستان عمومی و انقلاب سابق شهرستان قوچان تقدیر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *