پرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوودی در سه ماه دوم ۲۰۲۴/ موفقیت غیر منتظره «درون و بیرون ۲» و شکست سخت «فیوریوسا»

12:45 - 21 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۸۸۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
پرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوودی در سه ماه دوم ۲۰۲۴/ موفقیت غیر منتظره «درون و بیرون ۲» و شکست سخت «فیوریوسا»
بررسی گیشه سینمای آمریکا؛ انیمیشن «درون و بیرون» Inside out 2 به‌تنهایی وضعیت فروش فیلم‌های هالیوودی را از شکست محض نجات داد.

خبرگزاری میزان - باکس آفیس فیلم‌های هالیوودی در سه ماه دوم سال ۲۰۲۴ (از اول آپریل تا آخر جون)، در صورت در نظر نگرفتن فروش غیر منتظره قسمت دوم «درون و بیرون» Inside out 2، شکستی محض در پانزده سال اخیر محسوب می‌شود. جدیدترین انیمیشن پیکسار، علاوه بر اینکه به شکست‌های پیاپی انیمیشن‌های پرهزینه دیزنی در گیشه پایان داد، بلکه سبب آشتی خانواده‌ها و کودکان با سالن‌های سینما در آمریکای شمالی شد.

معرفی فیلم «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه»

بزرگترین شکست سه ماه دوم امسال، «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» Furiosa: A Mad Max Saga بود. علی‌رغم تمامی هیاهوهایی که رسانه‌ها و جشنواره خود شیفته کن، برای این اثر ایجاد کردند، مخاطبان به تماشای این فیلم نرفتند. عده‌ای از هواداران این مجموعه معتقدند که اگر این اثر با حضور مل گیبسون ساخته می‌شد، فیلم فروش بسیار بهتری را در گیشه تجربه می‌کرد.

با اینکه میزان فمینیست بودن این فیلم بسیار پایین‌تر از «مد مکس: جاده خشم» است، اما اظهارات ضد مردانگی فیلمساز، به ضرر این اثر تمام شد. این فیلم بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ضرر روی دست سرمایه‌گذاران گذاشته است.

پرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوودی در سه ماه دوم ۲۰۲۴

رتبه عنوان فیلم فروش به میلیون دلار بودجه به میلیون دلار
1 «درون و بیرون» Inside out 2 469 200
2 «سیاره میمون‌ها» Kingdom of the Planet of the Apes 168 160
3 «پسران بد» Bad Boys: Ride or Die 165 100
4 «گودزیلا و کونگ» Godzila x Kong 116 130
5 «ایف» IF 109 110
6 «فال گای» The fall guy 90 125
7 «گارفیلد» The Garfield movie 89 60
8 «جنگ  داخلی» Civil war 68 50
9 «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» Furiosa: A Mad Max Saga 67 168
10 «یک مکان ساکت: روز نخست» A Quiet Place: Day One 52 67
11 «چالش‌گران» Challengers 50 55

جدیدترین عنوان در فرنچایز «سیاره میمون‌ها» Kingdom of the Planet of the Apes نیز نتوانست این مجموعه را به دوران اوج دو قسمت اول باز گرداند. با اینکه این فیلم، معضل بازی‌های مرسوم سیاسی این روزهای هالیوود را ندارد، اما حرف نگفته و سوژه خاصی برای کشاندن مخاطبان عادی به سالن‌های سینما نداشت.

معرفی فیلم «پسران بد: بران یا بمیر»

پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکایی در سه ماه دوم ۲۰۲۴/ موفقیت غیر منتظره «درون و بیرون ۲» و شکست سخت «فیوریوسا»

قسمت چهارم «پسران بد» Bad Boys: Ride or Die نیز با توجه به اینکه این مجموعه هواداران چندان پر شوری ندارد، اما توانست به سودهی برسد. علت اصلی موفقیت چنین اثری که با بازیگران مسن ساخته شده این است که هیچ شعار سیاسی و یا رنگ و بویی از فمینیسم در اثر دیده نمی‌شود؛ دو مرد سیاه‌پوست و یک مرد دو رگه لاتینو قهرمانان اصلی این فیلم بوده و حضور ویل اسمیت ضرری به فروش اثر نزده است.

دو فیلم «ایف» IF و «فال گای» The fall guy نیز بسیار ضعیف‌تر از انتظار ظاهر شدند. با توجه به اینکه ستاره «ایف» رایان رینولدز بود و رایان گاسلینگ در نقش اصلی «فال گای» ایفای نقش کرده بود، انتظار می‌رفت که این دو فیلم بتوانند فروش خوبی داشته باشند. تعدادی از کارشناسان آمریکایی گیشه در رسانه‌های هالیوودی پیش‌بینی فروش یک میلیارد دلاری را برای «فال گای» کرده بودند!

با توجه به اینکه سوژه «جنگ  داخلی» Civil war چند سالی در صدر ترندینگ توییتر قرار دارد، اما این اثر را یک کارگردان غیر آمریکایی ساخته و عدم آگاهی وی به فضای سیاسی این کشور سبب شد تا اثر وی، با مردمی که بیش از پیش درگیر مسائل سیاسی است، ارتباط بگیرد. اکثر فروش فیلم در هفته اول صورت گرفت و اغلب کسانی که این اثر را در سینماها دیدند، فریب بازارگرمی سوژه حساس و نام فیلم را خوردند.

با اینکه جدیدترین نسخه «گارفیلد» The Garfield movie با بودجه کمتری ساخته شده است، اما حداقل به سوددهی رسید. صداپیشگی کریس پرت، به اندازه‌ای که متولیان فیلم می‌پنداشتند، مخاطبان را به سینما نکشاند. خانواده‌ها نیز ترجیح می‌دهند اغلب انیمیشن‌های معمولی را در پلتفرم‌های استریمینگ ببینند.

شکست «چالش‌گران» Challengers در گیشه نشان داد که ۱۸۰ میلیون فالوور زندایا در ایسنتاگرام، تاثیری در موفقیت یک فیلم ندارد. با توجه به سوژه ارتباط مثلثی و تم همجنس‌گرایی این فیلم، تمامی رسانه‌های هالیوودی، به ستایش و تعریف از این اثر پرداختند. اغلب فعالان رسانه‌های آمریکایی سعی دارند تا یک ستاره بازیگری از زندایا ترسیم کنند، اما این تلاش‌ها تاکنون نافرجام مانده است.

ساخته شدن قسمت سوم «یک مکان ساکت: روز نخست» A Quiet Place: Day One، رسما این فیلم‌ها را تبدیل به یک فرنچایز شناخته شده در ژانر ترسناک تبدیل کرد. این اثر نیز توانست به سوددهی رسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *