سوءاستفاده از زنان باردار در زندان‌های آمریکا؛ تحقیقات سنا آغاز شد

8:58 - 14 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۳۷۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سوءاستفاده از زنان باردار در زندان‌های آمریکا؛ تحقیقات سنا آغاز شد
گزارش‌های متعددی درباره زندان‌های آمریکا منتشر شده که وضعیت فاجعه‌بار زنان در این سیستم را برجسته می‌کند.

خبرگزاری میزان - آمریکا به‌عنوان دارنده بزرگ‌ترین جمعیت زندانی در جهان، شاهد بحران‌های حل‌ناشدنی متعددی و مداومی در سیستم زندان‌های خود است؛ در این میان زندان‌های زنان با مشکل‌های خاص خود روبرو هستند.

تحقیقات کمیته فرعی سنا آمریکا صد‌ها مورد سوءاستفاده از زنان باردار را در زندان‌های سراسر این کشور کشف کرده است. 

جان اوسف، سناتور آمریکایی که ریاست کمیته فرعی حقوق بشر و قانون مجلس سنا را برعهده دارد، گفت که بسیاری از این زندانیان مجبور به زایمان در کف سلول یا سرویس بهداشتی شدند؛ آن‌ها همچنین پس از دریاقت مراقبت‌های اندک یا بدون مراقبت پس از زایمان در سلول انفرادی قرار گرفتند.

روایت زنان زندانی

جسیکا آمبرگر، یکی از زنان زندانی سابق به کمیته فرعی سنا گفت: آن‌ها با ما مانند حیوان رفتار می‌کردند؛ فکر نمی‌کردم زنده از آن‌جا خارج شوم.

آمبرگر که در زندان جورجیا محبوس بود، گفت که پس از زایمان با عوارضی روبرو بوده و هفته‌ها در سلول انفرادی نگهداری شد. 

سوءاستفاده از زنان باردار در زندان‌های آمریکا؛ تحقیقات سنا آغاز شد

او همچنین گفت: به یاد می‌آورم که فکر می‌کردم اگر مردم فقط می‌دانستند اینجا چه اتفاقی می‌افتد، چه می‌گفتند.

کارین لابوی هم وضعیت دخترش تیانا را، که در حین گذراندن دوران محکومیت در زندان کنتیکت، مجبور به زایمان در توالت سلول خود شده بود، تشریح کرد. او گفت که هنگامی که نوزادش واکنشی نشان نداد، کارکنان زندان به فریاد‌های دخترش برای کمک پاسخ ندادند.

لابوی گفت که افسران زندان پس از آن روز دخترش را مسخره می‌کردند.

لابوی گفت که تیانا و هم سلولی او توانستند جان نوزاد تازه متولد شده را نجات دهند، اما تیانا بعدا به مرکز درمانی زندان منتقل و به تختش بسته شد. لابوی گفت: روشی که نه تنها غیرانسانی، بلکه غیرقانونی است.

وضعیت زنان در زندان‌های آمریکا

جان اوسف، سناتور آمریکایی که ریاست کمیته فرعی حقوق بشر و قانون مجلس سنا را برعهده دارد، گفت که ۴۱ ایالت قوانینی دارند که اعمال یستن باردار به تخت پس از زایمان را ممنوع یا محدود می‌کند، اما کمیته فرعی او دست‌کم ۱۶ مورد تخلف در این مورد را ثبت کرده است.

اوسف گفت: ما به بررسی نقض حقوق بشر علیه زنان باردار و پس از زایمان در زندان‌های آمریکا ادامه خواهیم داد.

سوءاستفاده از زنان باردار در زندان‌های آمریکا؛ تحقیقات سنا آغاز شد

نقض حقوق بشر در زندان‌های زنان آمریکا موضوع تازه‌ای نبوده و زنان زندانی همواره با چالش و خطر‌هایی در این محیط‌ها مواجه هستند.

در این مورد می‌توان به زندان زنان بدنام دوبلین اشاره کرد؛ دفتر فدرال زندان‌های آمریکا (BOP) اعلام کرد که زندان دوبلین (در ایالت کالیفرنیا) که زندانیان آن را «باشگاه تجاوز جنسی» نامیده‌اند، به دلیل سابقه بد تجاوز به زنان زندانی از سوی کارکنان این زندان، تعطیل می‌شود.

زندان دوبلین تنها زندان در آمریکا نیست که زندانیان آن قربانی تجاوز جنسی از سوی کارکنان شده‌اند.

۱۵ زن زندانی در زندان کولمان ایالت فلوریدا در سال ۲۰۱۹ شکایتی درباره تجاوز جنسی را علیه دست‌کم ۶ نفر از کارکنان این زندان ثبت کرده بودند. در پی آغاز تحقیقات در این رابطه، این کارکنان به سوءرفتار جنسی با زندانیان اعتراف کردند.

آزار جنسی در زندان‌های آمریکا

مجلس سنا آمریکا در سال ۲۰۲۲ یک جلسه استماع در مورد شیوع آزار جنسی در زندان‌های فدرال این کشور برگزار کرده بود.

گزارش‌ها نشان داد که زندانیان زن در دو سوم زندان‌های فدرال آمریکا از سوی کارکنان دفتر فدرال زندان‌ها، از جمله مقام‌های ارشد، مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. این گزارش همچنین گفت که دفتر فدرال زندان‌های امریکا در انجام وظایف خود برای شناسایی، پیشگیری و واکنش به آزار جنسی زندانیان زن شکست‎خورده و این نهاد کارکنان را به‌خاطر رفتار نادرست خود پاسخگو نمی‌کند.

سوءاستفاده از زنان باردار در زندان‌های آمریکا؛ تحقیقات سنا آغاز شد

در گزارش ارائه شده از Prison Policy Initiative درباره حبس زنان در آمریکا واقعیت‌های منحصربه‌فردی وجود دارد که نگرانی‌های جدی را درباره حبس زنان در این کشور رقم زده است؛ واقعیتی مانند این که روزانه ۱۹۰ هزار و ۶۰۰ زن و دختر در آمریکا حبس می‌شوند.

با وجود اینکه گزارش یاد شده واقعیت‌های مختلفی را درباره سیستم حبس زنان و دختران در آمریکا ارائه می‌کند، این آمار فقط بخشی از داستان زندانی شدن زنان و دختران در زندان‌های این کشور است.

یکی از موضوع‌های مورد تاکید در گزارش Prison Policy Initiative دشواری یافتن اطلاعات مربوط به زنان و دختران زندانی در آمریکا به موازات تجارب منحصربه‌فرد آن‌ها در نظام حقوقی کیفری این کشور است؛ در حالی که حبس در زندان‌های آمریکا بر همه زندانیان گرفتار در این ساختار تاثیر می‌گذارد، سیستم حقوقی کیفری این کشور به شکلی ویژه برای زنان آسیب‌زا و دشوار است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *