گزارش سازمان ملل از زندان‎های رژیم صهیونیستی؛ استفاده از سگ و روش غرق مصنوعی برای شکنجه اسیران

10:14 - 10 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۸۰۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش سازمان ملل از زندان‎های رژیم صهیونیستی؛ استفاده از سگ و روش غرق مصنوعی برای شکنجه اسیران
در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی درباره نقش حقوق بشری اسیران فلسطینی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد که واکنش سازمان ملل را درپی داشت.

خبرگزاری میزان – سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که اسیران فلسطینی در حبس رژیم صهیونیستی با شکنجه و بدرفتاری مواجه شدند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه، دهم مرداد در گزارشی ۲۳ صفحه‌ای درباره وضعیت اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که اسیران فلسطینی که از زمان حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در غزه از سوی رژیم صهیونیستی دستگیر شدند، با محرومیت از آب و خواب، شوک الکتریکی و دیگر شکنجه‌ها و بدرفتاری‌ها مواجه شده‌اند.

براساس این گزارش که خواستار آزادی فوری اسیران فلسطینی و انجام تحقیقات کامل و جدی است، هزاران فلسطینی پس از بازداشت از سوی رژیم صهیونیستی هنگام فرار از حمله‌های این رژیم یا در میانه پناه گرفتن در مدارس و بیمارستان‌های غزه، به اجبار از باریکه خارج و در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های این رژیم حبس شدند.

این گزارش همچنین آورده است که سرویس زندان رژیم صهیونیستی تا پایان ژوئن (۱۰ تیر) بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ فلسطینی را در بازداشت امنیتی قرار داده است؛ برخی از این بازداشت‌شدگان به‌صورت مخفیانه بدون دسترسی به وکیل یا رعایت حقوق قانونی بازداشت شده‌اند.

گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به شهادت دست‌کم ۵۳ فلسطینی در بازداشت رژیم صهیونیستی، آورده است که اسیران فلسطینی پیش از انتقال به اراضی اشغالی باید چشم‌بند و غل‌وزنجیر شده و در فضایی قفس‌ مانند قرار می‌گرفتند.

گزارش جدید سازمان ملل که براساس مصاحبه‌ها با آزاده‌های فلسطینی و منابع دیگر است، تعداد «سرسام‌آور» بازداشت‌شدگان از جمله مردان، زنان، کودکان، روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر را محکوم و تاکید کرده است که چنین اقدام‌هایی نگرانی‌هایی را در مورد بازداشت خودسرانه ایجاد می‌کند.

ولکر تورک، رئیس دفتر حقوق بشر سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: براساس شهادت‌های جمع‌آوری شده از سوی دفتر من و دیگر نهاد‌ها، مجموعه‌ای از اعمال وحشتناک مانند واتر بوردینگ (غرق مصنوعی) و رهاسازی سگ‌ها بر روی بازداشت‌شدگان، در میان دیگر اعمال در زندان‌های اسرائیل در حال انجام است که نقض آشکار قوانین بین‌المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است.

یافته‌های گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل که یکی از گسترده‌ترین‌ها گزارش در نوع خود است، می‌تواند از سوی دادستان‌های دادگاه بین‌المللی کیفری که در حال بررسی جنایت‌های رژیم صهیونیستی هستند، استفاده شود.

ارتش رژیم صهیونیستی از اظهارنظر درباره گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل خودداری کرد؛ ارتش رژیم صهیونیستی درپی افزایش شمار گزارش‌های مربوط به نقض حقوق اسیران فلسطینی مدعی شد که بازداشتگاه نظامی سدی تیمان در صحرای نقب را که هم در گزارش سازمان ملل و هم در گزارش گروه‌های حقوق بشری دیگر به‌عنوان کانون شکنجه اسیران فلسطینی معرفی شده، تعطیل می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *