بازداشت ۹ نظامی صهیونیست به اتهام تعرض به اسیر فلسطینی؛ در بازداشتگاه سدی تیمان چه می‌گذرد؟

13:42 - 09 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۶۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
بازداشت ۹ نظامی صهیونیست به اتهام تعرض به اسیر فلسطینی؛ در بازداشتگاه سدی تیمان چه می‌گذرد؟
گزارش‌های منتشر شده درباره بازداشتگاه سدی تیمان گوشه‌ای از آزار و اذیت گسترده اسیران فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست، به ویژه از زمان آغاز جنگ غزه، را آشکار می‌کند.

خبرگزاری میزان - گروه‌های حقوق بشری می‎گویند که شرایط در زندان‌های پرجمعیت رژیم صهیونیستی پس از ۷ اکتبر (مهر ) به طرز خطرناکی وخیم‌تر شده است.

۹ نظامی صهیونیست در بازداشتگاه بدنام سدی تیمان Sde Teiman به ظن تعرض به یک اسیر فلسطینی بازداشت شدند که باعث شورش شهرک‌نشینان شد. شهرک‌نشینان و برخی مقام‌های رژیم صهیونیستی به این اقدام اعتراض کرده‌اند.

پلیس نظامی رژیم صهیونیستی به سدی تیمان یورش برد، اما با مقاومت نظامیان این رژیم مواجه شد. براساس گزارش‌ها، نظامیان صهیونیست مستقر در این بازداشتگاه پیش از بازداشت شدن از گاز اشک‌آور برای برای جلوگیری از بازداشت خود استفاده کردند.

بازداشت ۹ نظامی صهیونیست به اتهام تجاوز به اسیر فلسطینی؛ در بازداشتگاه سدی تیمان چه می‌گذرد؟

این نظامیان مظنون به آزار یک اسیر فلسطینی بودند که به گفته برخی منابع از جراحت شدید در ناحیه روده رنج می‌برد.

این اسیر از بازداشتگاه سدی تیمان در صحرای نغب به بیمارستانی در در جنوب اراضی اشغالی منتقل شده بود. هاآرتص گفت که این اسیر قادر به راه رفتن نیست.

ارتش رژیم صهیونیستی هم مدعی شد که تحقیقات در این مورد در حال انجام است.

در پی بازداشت این ۹ نظامی، ده‌ها شهرک‌نشین از جمله اعضای کنست و آمیچای الیاهو، وزیر میراث رژیم صهیونیستی در خارج از سدی تیمان تجمع و به بازداشتگاه یورش بردند.

چند ساعت بعد، حدود هزار و ۲۰۰ شهرک‌نشین در خارج از پایگاه بیت لید تجمع کردند؛ بیت لید جایی است که ۹ مظنون برای بازجویی به آنجا منتقل شدند.

چندین گزارش از بدرفتاری‌های شدید علیه اسیران فلسطینی در این مرکز بدنام از زمان آغاز جنگ غزه منتشر شده است.

در حال حاضر، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در حال بررسی دادخواستی است که از سوی سازمان‌های حقوق بشری مستقر در اراضی اشغالی برای بستن بازداشتگاه سدی تیمان ارائه شده بود. سدی تیمان بازداشتگاهی است که اسیران فلسطینی غزه در آن با شکنجه و بی‌توجهی پزشکی مواجه هستند. 

بازداشت ۹ نظامی صهیونیست به اتهام تجاوز به اسیر فلسطینی؛ در بازداشتگاه سدی تیمان چه می‌گذرد؟

تایمز رژیم صهیونیستی گزارش داد که دستور بازداشت این ۹ نظامی پس از آن صادر شد که یفت تومر-یروشالمی، وکیل عمومی نظامی رژیم صهیونیستی، تحقیقات پلیس نظامی را در مورد این حادثه آغاز کرد.

به گزارش هاآرتص، نظامیان بازداشت شده متعلق به یگانی به نام نیروی ۱۰۰ هستند که وظیفه حفاظت از تاسیسات سدی تیمان را برعهده دارد.

سوءاستفاده گسترده در سدی تیمان

فلسطینی‌ها و گروه‌های حقوق بشر نقض گسترده حقوق اسیران را در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی، حتی پیش از آغاز جنگ علیه نوار غزه در حدود ۱۰ ماه پیش، مستند کرده‌اند. 

یک وکیل فلسطینی به تازگی روایت‌های دلخراشی از تعرض و شکنجه علیه اسیران فلسطینی در زندان‌های این رژیم به اشتراک گذاشت.

بازداشت ۹ نظامی صهیونیست به اتهام تجاوز به اسیر فلسطینی؛ در بازداشتگاه سدی تیمان چه می‌گذرد؟

این وکیل با اشاره به گفت‌وگو‌های خود با شماری از اسیران آزاد شده تاکید کرد که از شماری تعرض و شکنجه اسیران فلسطینی در ملاعام مطلع شده است.

این وکیل فلسطینی همچنین از گزارش‌هایی درباره حمله با سگ به اسیران فلسطینی و ضرب‌وشتم چند ساعته آن‌ها از سوی نظامیان صهیونیست سخن گفت.

به گفته وی، اسیران فلسطینی می‌گویند که وخامت شرایط در عوفر و سدی تیمان یکسان است.

براساس گزارش‌ها، برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی درباره تعطیلی تدریجی بازداشتگاه نظامی بدنام سدی تیمان، همچنان اسیران فلسطینی به این بازداشتگاه منتقل می‌شوند. 

بازداشت ۹ نظامی صهیونیست به اتهام تجاوز به اسیر فلسطینی؛ در بازداشتگاه سدی تیمان چه می‌گذرد؟

روزنامه واشنگتن پست هم گزارش داد، در حالی که توجه و محکومیت بین‌المللی بر وضعیت اسفبار اسیران اهل غزه، به ویژه در پایگاه نظامی بدنام سدی تیمان متمرکز شده، فعالان حقوق بشری می‌گویند که یک بحران عمیق‌تر و سیستماتیک در سیستم زندان‎های رژیم صهیونیستی وجود دارد.

وضعیت مشابه زندان‌های رژیم صهیونیستی و زندان گوانتانامو

واشنگتن پست در گزارشی گفت که یکی از اسیران فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی در پی ضرب‌وشتم از سوی نظامیان اشغالگر بر اثر پارگی طحال و شکستگی دنده به شهادت رسید.

همچنین یک اسیر فلسطینی دیگر به دلیل درمان نشدن یک بیماری مزمن با مرگ طاقت‌فرسایی روبرو شد.

اسیر سوم نیز پیش از شهادت ساعت‌ها برای دریافت کمک فریاد می‌زد.

جزئیات شهادت اسیران فلسطینی از سوی شاهدان بازگو و از سوی اعضای آژانس پزشکان حقوق بشر در اراضی اشغالی، که در کالبد شکافی شرکت کردند، تایید شد.

فلسطینی‌ها آزار مرگ‌بار را در زندان‌های رژیم صهیونیستی توصیف کرده و می‌گویند این زندان‌ها مانند زندان گوانتانامو هستند.

انتهای پیام/



ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
0
0
زبان از توصیف این همه جنایت در این عصر بر علیه فلسطینیان قاصر است وقتی که نمایندگان کنگره آمریکا تمام قد قصاب و‌خونخوار صهیونیزم را تشویق می کنند و این سفاک خونخوار را حمایت می کنند دنیا باید بپاخیزد و به این سفاکان خونخوار رحم نکندو زمین را وجود نجاست و نحسشان پاک کند الهام عجل لولیک الفرج
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *