سردار رادان از مرز مهران بازدید کرد

14:25 - 03 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۷۵۱
سردار رادان از مرز مهران بازدید کرد
فرمانده کل انتظامی در بازدید از مرز مهران گفت: تامین امنیت، ارائه خدمات گذرنامه‌ای، تسهیل در رفت‌و آمد زائران از مهمترین ماموریت‌های فراجا در اربعین است.

خبرگزاری میزان - به گزارش خبرگزاری پلیس، سردار احمدرضا رادان در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز، توفیق حاصل شد تا در جمع خدمتگزاران به زائران اباعبدالله (ع) در مجموعه مرزبانی فراجا و کارکنان انتظامی که حافظان نظم و امنیت و تسهیل کنندگان شدآمدی برای این سفر معنوی هستند باشیم و از نزدیک با برخی از آن‌ها دیدار کنیم.

وی افزود: چند مأموریت اصلی برای کارکنان انتظامی و مرزبانی در این مأموریت تعریف شده که اولین آن موضوع تأمین امنیت زائران از مبدأ تا پایانه‌های مرزی برای این سفر معنوی است که شامل مرز تمرچین در آذربایجان غربی و مرز‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه و خوزستان می‌باشد و به صورت لحظه‌ای و مقتدرانه در حال انجام است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این که کنترل و تسهیل شدآمدی دیگر مأموریتی است که مجموعه انتظامی برعهده دارد، خاطرنشان کرد: در این مراسم میلیون‌ها زائر و مشتاق برای سفر اربعین آماده می‌شوند و این موضوع طبیعتا مسیر‌های زیادی را نیاز به طی طریق دارد که نیازمند کنترل شدآمدی است.

سردار رادان به دیگر مأموریت فراجا در این سفر معنوی اشاره کرد و گفت: خدمات گذرنامه‌ای دیگر خدمتی است که فراجا باید در کنار ساماندهی برای مردم کشورمان ارائه دهد و نیز خروج برخی از اتباع که از کشور‌های مختلف به این سفر مشرف می‌شوند، از طریق ایران صورت می‌گیرد که نیازمند کنترل و ساماندهی می‌باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان داشت: مردم در حال حاضر از دو طریق می‌توانند گذرنامه دریافت کنند که یکی از طریق نرم افزار کاربردی "پلیس من" و ثبت نام در این نرم افزار و دریافت گذرنامه زیارتی در درب منزل است و دیگر مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ می‌باشد.

سردار رادان به زائران توصیه کرد: مردم عزیز گذرنامه و تحصیل گذرنامه را به روز‌های آخر موکول نکنند و از همین حالا به فکر تهیه گذرنامه باشند.

وی عنوان داشت: ماموریت دیگر روابط بین الملل و ارتباط با پلیس‌های آن سوی مرز است که دیشب تعامل و ارتباطی با وزیر کشور عراق اقای شمری داشتیم که قول دادند همکاری‌های لازم را داشته باشند و هم اکنون هم آماده می‌شویم که با مرزبانان منطقه مهران ملاقات داشته باشیم.

فرمانده کل انتظامی با بیان این که تنظیم روابط داخلی از دیگر ماموریت هاست گفت: به این ترتیب ان شاءالله آماده می‌شویم تا خادمان خوبی برای زائران اربعین حسینی باشیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: اربعین 1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *