انهدام ۲ باند بزرگ قاچاق مواد روانگردان در پایتخت

15:41 - 25 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۲۲۴
انهدام ۲ باند بزرگ قاچاق مواد روانگردان در پایتخت
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب از انهدام ۲ باند بزرگ قاچاق مواد روانگردان و دستگیری ۱۰ قاچاقچی مواد روانگردان که در پایتخت که اقدام به توزیع مواد می‌کردند، خبر داد و گفت: در این عملیات‌ها ۴۱ کیلوگرم ماده روانگردان کشف شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ حسین باباپور گفت: با ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر توزیع مواد مخدر و روانگردان در مناطقی از شهر تهران، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران پایگاه نهم این پلیس رسیدگی به موضوع را بر عهده گرفتند.

باباپور در ادامه افزود: در تحقیقات انجام شده از سوی ماموران مشخص شد متهمان از اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق و توزیع مواد روانگردان هستند که اقدام به قاچاق و فروش مواد مخدر در مناطق مختلف شهر تهران می‌کنند و این موضوع موجی از نارضایتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

وی در ادامه اعلام کرد: با پیگیری‌های محلی و تحقیقات گسترده و اطلاعات مفیدی که ماموران پلیس در بررسی‌های میدانی به دست آوردند سرانجام مختصات و آدرس دقیق محل فعالیت متهمان شناسایی و شمارش معکوس برای دستگیری متهمان آغاز شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: ماموران ضمن شناسایی مخفیگاه قاچاقچیان و هماهنگی با مقام محترم قضایی سرانجام شب گذشته موفق شدند در یک عملیات پلیسی و در اقدامی هوشمندانه و با رعایت موازین شرعی و قانونی و با اصل غافلگیری ضمن ورود به مخفیگاه متهمان هفت قاچاقچی را دستگیر و در بازرسی از محل ۲۰ کیلوگرم ماده روانگردان کشف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بازجویی‌های فنی برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ باباپور، در ادامه به دستگیری اعضای یک باند دیگر قاچاق مواد روانگردان اشاره کرد و گفت: در پرونده‌ای دیگر با پیگیری‌های شبانه روزی و تحقیقات انجام شده از سوی ماموران این پلیس، مشخص شد چند قاچاقچی با مراجعه به یکی از استان‌های شمالی، مقادیرقابل توجهی مواد روانگردان را از مبدا استان‌های شمالی تهیه و قصد دارد آن را توسط یک دستگاه خودرو سواری به تهران منتقل کنند.

وی افزود: با مشخص شدن روش کار متهمان و شناسایی محور حرکتی آنان با هماهنگی مقام قضایی تیمی متشکل از ماموران پایگاه سوم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ به محور‌های مواصلاتی اعزام و محدوده را زیر نظر گرفتند.

سرهنگ باباپور ادامه داد: با تکمیل اقدامات مقدماتی شمارش معکوس برای دستگیری متهمین آغاز و در نهایت خودروی آنان در محدوده بزرگراه آزادگان مشاهده و با استفاده از گشت آشکار در یک عملیات ضربتی و هماهنگ و در اقدامی غافلگیرانه اقدام به متوقف نمودن خودرو نمودند.

سرهنگ باباپور گفت: با توقف خودرو، متهمین بلافاصله دستگیر و در بازرسی از خودرو نیز ۲۱ کیلوگرم مواد روانگردان کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: متهمین پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بازجویی‌های فنی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *