مرگ یک زن زندانی در کالیفرنیا؛ گرما همچنان در زندان‌های آمریکا قربانی می‌گیرد

11:58 - 20 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۶۳۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ یک زن زندانی در کالیفرنیا؛ گرما همچنان در زندان‌های آمریکا قربانی می‌گیرد
وضعیت زندان‌های آمریکا همواره به دلیل بی‌توجهی مقام‌ها به شرایط این مراکز به عنوان یکی از علل مرگ‌ومیر بالای زندانیان معرفی می‌شود.

خبرگزاری میزان - آمریکا به‌عنوان دارنده بزرگ‌ترین جمعیت زندانی در جهان، شاهد بحران‌های حل‌ناشدنی متعددی و مداومی در سیستم زندان‌های خود است.

شرایط وخیم در زندان‌های آمریکا همواره هشدار کارشناسان و فعالان حامی حقوق زندانیان را در پی داشته است. 

به‌تازگی خبری منتشر شده که براساس آن، یک زن زندانی در بزرگترین زندان زنان کالیفرنیا در میان موج گرما شدید و نبود تهویه مطبوع جان خود را از دست داد. این در حالی است که افراد محبوس در این زندان‌ها در حال التماس برای شرایط زندگی و هشدار در مورد پیامد‌های وخیم برای سلامتی خود هستند. 

گاردین در گزارشی نوشت که یک زن در زندان زنان کالیفرنیای مرکزی، واقع در شهر چوچیلیا به‌تازگی در حالی که دمای هوا در منطقه به بالای ۱۱۰ درجه فارنهایت (۴۳.۳ درجه سانتیگراد) رسید، جان باخت. 

مرگ یک در زندانی در زندان زنان کالیفرنیا؛ گرما همچنان قربانی می‌گیرد

گروه کالیفرنیا برای زنان زندانی (یک گروه فعال در زمینه حقوق زنان زندانی) گفت که به نظر می‌رسد این زن در پی گرما جان خود را از دست داده و این در حالی است که این مرگ قابل پیشگیری بود. 

دختر این زن در مصاحبه با رسانه‌های محلی گفت که مادرش سال‌ها درباره خطر مرگ ناشی از گرمای تابستانی شکایت کرده بود. 

مری ژیمنز، سخنگوی اداره زندان‌های ایالتی کالیفرنیا گفت که این زن روز پنجشنبه به یک مرکز پزشکی منتقل شد و روز شنبه درگذشت. او مدعی شد که مرگ این زن ناشی از یک وضعیت پزشکی بوده، نه گرمای هوا. 

بی‌توجهی از سوی مقام‌های آمریکایی به آسیب‌پذیری زندانی‌ها در برابر گرامی هوا در حالی است که موج گرمای شدید رکورد‌های دمایی را در مناطقی از آمریکا شکسته و به مرگ دست‌کم ۴ نفر در اورگان منجر شده است. همچنین این موضوع در حالی مورد بی‌توجهی قرار گرفته که گرمای بیشتری در راه است و وضعیت فعلی آب‌وهوایی خطرناک باعث آتش‌سوزی اراضی جنگلی در مناطق مختلف شده است. 

بیش از ۱۴۶ میلیون آمریکایی در سراسر این کشور تحت هشدار گرمای شدید قرار دارند. در همین حال، افرادی که در زندان‌های قدیمی بدون تهویه مطبوع زندانی می‌شوند بیش از افراد عادی در معرض خطر قرار دارند.

مرگ یک در زندانی در زندان زنان کالیفرنیا؛ گرما همچنان قربانی می‌گیرد

 

سلول‌های این زندان شلوغ، که بیش از ۲ هزار نفر در آن محبوس هستند، تهویه مطبوع ندارند و ساکنان می‌گویند که مسئولان نتوانسته‌اند آب سرد کافی و سایر لوازمی که رنج زندانی‌ها و خطر گرمازدگی را کاهش می‌دهد، فراهم کنند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی از شرایط کشنده در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها در طول موج گرما در سراسر کالیفرنیا و در نوادا، ایلینوی، تگزاس، فلوریدا و سایر ایالت‌ها در سال جاری گزارش شده است.

نوادا

از آنجایی که امواج گرمای رکوردشکن آمریکا را درنوردیده، واحد‌های تهویه مطبوع و خنک کننده‌های دست‌کم ۳ زندان در ایالت نوادا دچار اختلال شده یا از کار افتاده‌اند.

لزلی مایر، که در زندان ژان واقع در ۲۰ مایلی خارج از لاس‌وگاس محبوس است، گفت: ما دست‌کم ۴۵ روز است که تهویه هوا نداریم. من آَپز هستم و در معرض گرمای شدید قرار دارم.

مرگ یک در زندانی در زندان زنان کالیفرنیا؛ گرما همچنان قربانی می‌گیرد

مایر گفت: هر زمان که از این وضعیت به مقام‌ها شکایت می‌کنیم، می‌گویند که قطعه‌های مورد نیاز در حال تهیه و یا خریداری شده است. 

تگزاس

روزنامه تگزاس تریبون، در ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) گزارشی منتشر و در آن هشدار داده بود: در حالی که گرمای تابستان برای بسیاری ناراحت‌کننده است، می‌تواند برای افرادی که در سیستم زندان‌های تگزاس محبوس هستند، جایی که دمای هوا به‌طور مرتب به ۳ رقم (فارنهایت) می‌رسد، کشنده باشد.

مرگ یک در زندانی در زندان زنان کالیفرنیا؛ گرما همچنان قربانی می‌گیرد

حامیان حقوق زندانیان به‌تازگی شکایتی را علیه برایان کولیر، مدیر اجرایی وزارت دادگستری تگزاس ارائه و استدلال کردند که نبود تهویه مطبوع در بیشتر زندان‌های تگزاس به منزله مجازات بی‌رحمانه و غیرعادی زندانیان است.

ایلینوی

روزنامه شیکاگو تریبون هم به‌تازگی در گزارشی نوشت که مرگ مرد ۵۱ ساله‌ای در اواخر خرداد که در زندان استیت‌ویل محبوس بود، نگرانی‌های مدافعان حقوق زندانیان را در مورد شرایط زندگی در این زندان تشدید کرده است.

مرگ یک در زندانی در زندان زنان کالیفرنیا؛ گرما همچنان قربانی می‌گیرد

 

فلوریدا

گاردین هم در ماه مارس (اواسط اسفند) در گزارشی نوشته بود که زندانیان تقریبا ۴۵ درصد از زندان‌ها در آمریکا از افزایش روز‌های گرمای خطرناک بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۲۰۲۰ رنج بردند. این موضوع در جنوب آمریکا وخیم‌تر بوده است.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: افرادی که در زندان‌های دولتی در تگزاس و فلوریدا زندانی می‌شوند، بیش از همه در معرض شرایط خطرناک هستند.

مرگ یک در زندانی در زندان زنان کالیفرنیا؛ گرما همچنان قربانی می‌گیرد

بیشترین افزایش دما در طول زمان مربوط به فلوریدا بود؛ جایی که افراد زندانی در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط ۲۲ روز خطرناک‌تر را در مقایسه با سال ۱۹۸۲ تجربه کردند.

سابقه مرگ در زندان‌های آمریکا بر اثر گرما 

گرمای شدید در کنار شرایط نامناسب زندان‌ها در آمریکا، به افزایش مرگ‌ومیر ناشی از گرما کمک می‌کند.

براساس آمار‌ها طی ۲ دهه گذشته حدود ۱۳ هزار زندانی در ماه‌های گرم تابستان در زندان‌های آمریکا کشته شدند.

این آمار در حالی ارائه می‌شود که بسیاری از مرگ‌های ناشی از گرما در زندان‌های آمریکا در نتجه سیستم شمارشی ضعیف مرگ‌ومیر‌ها شمارش نمی‌شوند یا به دلایلی غیر از گرما نسبت داده می‌شوند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *