۳ زندانی به همت دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان آزاد شدند

16:51 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۵۴۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳ زندانی به همت دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان آزاد شدند
۴۰ میلیون تومان در جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با همت دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان جمع‌آوری شد و با این مبلغ ۳ مددجو از زندان آزاد شدند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با جمعی از دانشجویان انجمن علمی الهیات دانشگاه باهنر کرمان با اشاره به این مطلب که ظرفیت خوبی در بین دانشجویان دانشگاه باهنر در جهت کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، بیان کرد: دانشجویان علاقه‌مند بایستی با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارتباط مداوم داشته باشند و زمینه تعاملات با سایر مجتمع‌های قضایی نیز فراهم است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان دانشجویان را پیشگامان عرصه پیشگیری از وقوع جرم دانست و اظهار کرد: همچنین زمینه شرکت دانشجویان در جلسات نقد رای نیز فراهم است.

وی ضمن اشاره به اهمیت مباحث تئوری علم حقوق و قضا، افزود: دانشجویان وقت خود را صرفا بابت موضوعات تئوری نگذارند و به مسائل عملی و کاربردی نیز اهمیت دهند، زیرا زمینه استفاده از تحقیقات دانشجویان در دادگستری استان وجود دارد، زمانی که دانشجویان نظریات و تحقیقات علمی خود را در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی با ما درمیان بگذارند، سیستم قضائی استان از این طرح‌ها در برنامه‌های عملیاتی استفاده خواهد کرد.

طرح هور در کرمان اجرا می‌شود

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز در این نشست از اجرای طرح هور (طرح هویت – رفتار) برای مرتکبین جرایم سبک درجه ۶ تا ۸ خبر داد و گفت: افرادی که مرتکب جرایم سبک برای اولین بار می‌شوند برای آنان دوره ۷ ساعته آموزشی تدریس می‌شود و از متخلفین در این ارتباط تعهد گرفته خواهد شد، زیرا که با اجرای این طرح بسیاری از متخلفین شرمنده خواهند شد و از اشتباه خود پشیمان می‌گردند و تحقیقات نشان داده است که اجرای این قبیل طرح‌ها نسبت به برخورد‌های سلبی بسیار بازدارنده بوده است.

سید مهدی قویدل گفت: دانشجویان علاقه‌مند رشته حقوق و الهیات همچنین می‌توانند در طرح هر مسجد یک حقوقدان شرکت کنند، در این طرح چند هفته بصورت کارآموزی شرکت و سپس زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای و حقوقی به مراجعین برای آنان فراهم می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان تمرکز پیشگیری از جرایم این معاونت را بیشتر معطوف به مناطق حاشیه‌ای شهر دانست و گفت: در جهت پیشگیری و کنترل آسیب‌ها اجتماعی بایستی اولویت‌های فرهنگی، خلأ‌های فرهنگی، فضای مجازی و حکمرانی فرهنگی و... مورد واکاوی قرار گیرد.

قویدل با بیان این مطلب که کودکان کار و کودکان بازمانده از تحصیل مستعد آسیب‌های گوناگون اجتماعی هستند، از دانشجویان خواست تحقیقات و پیشنهادات علمی یا کاربردی خود را جهت کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه این افراد، ارائه کنند.

نماینده دانشجویان دانشگاه باهنر نیز در این نشست ضمن تشکر از همکاری دستگاه قضایی استان با مجموعه دانشگاه، بیان کرد: زمینه حضور دانشجویان در برخی از جلسات رسیدگی و دادگاه‌های آنلاین برخط در مجتمع‌های قضایی فراهم شده است و همچنین با همت دانشجویان دانشگاه باهنر در مجموع مبلغ ۴۰ میلیون تومان در جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع آوری شد و با این مبلغ ۳ مددجو از زندان آزاد شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *