۴۹ هزار پرونده در سه ماهه اول سال در محاکم قضایی استان قزوین به صورت الکترونیک رسیدگی شد

14:36 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۴۴۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۴۹ هزار پرونده در سه ماهه اول سال در محاکم قضایی استان قزوین به صورت الکترونیک رسیدگی شد
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بیش از ۴۹ هزار پرونده در محاکم قضایی به صورت تمام الکترونیک رسیدگی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۶ رشد داشته است.

خبرگزاری میزان - همزمان با هفته قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان، معاونین رئیس کل، دادستان مرکز قزوین و اعضای شورای قضایی استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار کردند.

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا ضمن ارائه گزارش عملکرد مجموعه قضایی استان گفت: ورودی پرونده در سال گذشته بیش از ۲۳۸ هزار فقره بود و خروجی پرونده نیز با احتساب پرونده‌های مانده از سال‌های قبل بیش از ۲۴۴ هزار فقره است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: از ۱۸۸ شعبه مستقر در استان قزوین، تا پایان سه ماهه اول سال۱۰۴ شعبه متعارف و ۸۳ شعبه نیز نامتعارف بوده است که مصمم هستیم طی سال جاری شعب نامتعارف موجود را کاهش دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا تصریح کرد: همچنین بیش از ۴۹ هزار و پرونده در محاکم قضایی به صورت تمام الکترونیک رسیدگی شده است که نسبت به مدت مشابه ۹۶ رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد از پست‌های قضایی و ۴۰ درصد از پست‌های اداری مجموعه قضایی استان بلا تصدی است، گفت: در سال گذشته با یک درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ۹۶ درصد ابلاغ‌های اوراق قضایی به صورت الکترونیکی صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: با توجه به اهمیت حوزه صنعت، در سال گذشته از ۸۳ واحد تولیدی و صنعتی بازدید کردیم و مشکلات ۵۷ واحد را در زمینه‌های مختلف با همراهی دستگاه‌های اجرایی و متولی بر طرف ساختیم.

وی افزود: با احیای این واحد‌ها زمینه اشتغال و بازگشت به کار ۲۲۵ نفر فراهم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین با همراهی سایر دستگاه‌های متولی بیش از ۵۶۴ هکتار از اراضی استان رفع تصرف شد، ۵۱ درصد پرونده‌های ورودی شورای حل اختلاف استان مصالحه گردید، ۱۳ فقره پرونده قتل عمد مصالحه شد که ۴۴ درصد رشد داشت، قریب به ۱۲۰۰ بازدید از زندان‌های استان صورت گرفت که افزایش ۴۸ درصدی را شاهد بودیم و همچنین ۵۸۶ نفر با استفاده از پابند الکترونیکی از آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی بهره‌مند شدند که نسبت به مدت مشابه ۶۵ درصد افزایش داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این دیدار ضمن تبریک هفته قوه قضاییه اظهار کرد: اعتماد مردم سرمایه عظیمی بوده که حدوث انقلاب ما از همان جا شروع شده است، یعنی مردم نسبت به شاه و دستگاهش به شدت بی‌اعتماد بودند و دریای خروشان اعتماد خود را به پای امام (ره) ریختند، این قیمتش خیلی زیاد است، امروز برخی مغرضین ریشه این اعتماد را در یک جا‌هایی سوزانده‌اند، اما شما تمام همت و تلاش خود را به کار بسته اید تا این مهم را احیا کنید.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: با همین سرمایه اعتماد بود که ما در دفاع مقدس، دفاع از حرم و در ایام فتنه‌ها پیروز شدیم، با همین سرمایه اعتماد بوده که ما در مقابل استکبار آمریکایی، صهیونیست‌ها، مکاران انگلیسی و سعودی‌ها توانسته‌ایم حرف اول را بزنیم و آن‌ها خودشان را محتاج ما ببینند، این مقاومت اسلامی که برای ما سربلندی آورده، محصول آن اعتماد است و بخش اعظمی از این اعتماد به شما مربوط می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *