قائم مقام معاون راهبردی قوه قضاییه: پشتیبانی از مجتمع‌های شوق زندگی را در دستورکار داریم

11:08 - 21 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۵۹۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
قائم مقام معاون راهبردی قوه قضاییه: پشتیبانی از مجتمع‌های شوق زندگی را در دستورکار داریم
قائم مقام معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: در راستای اجرای برنامه‌های تعیین شده در سند تحول قوه قضاییه، حمایت و پشتیبانی از راه اندازی مجتمع‌های شوق زندگی در سراسر استان‌های کشور در دستور کار معاونت راهبردی قوه قضاییه قرار دارد.

خبرگزاری میزان- حسین اعظمی در سفر به استان فارس ضمن دیدار از مجتمع شوق زندگی و مجتمع امور سرپرستی و آسیب‌های اجتماعی دادسرای شیراز در جریان روند خدمت‌رسانی بخش‌های مختلف این مجموعه قرار گرفت. 

قائم مقام معاون راهبردی قوه قضاییه در حاشیه بازدید از این مرکز تاکید کرد: در راستای اجرای برنامه‌های تعیین شده در سند تحول قوه قضاییه، حمایت و پشتیبانی از راه‌اندازی مجتمع‌های شوق زندگی در سراسر استان‌های کشور در دستور کار معاونت راهبردی قوه قضاییه قرار دارد.

وی در حاشیه این بازدید با تقدیر از عملکرد مسئولان قضایی فارس در راه اندازی این مجتمع و کیفیت ویژه خدمت‌رسانی به مردم گفت:راه‌اندازی مجتمع‌های شوق زندگی در چارچوب تعاملات بین سازمانی در سند تحول قوه قضاییه مورد تأکید قرار گرفت، اما در ابتدای شروع به کار این مجتمع قضایی و حمایتی در چند استان به دلیل عدم قابلیت کمی سازی نتایج و ارزیابی عملکرد آن نتوانستیم پشتیبانی مناسبی از این مجموعه‌های داشته باشیم.

 اعظمی با بیان اینکه تغییر برخی رویکرد‌های دستگاه قضایی و تنظیم بخش عمده‌ای از برنامه‌های دستگاه قضایی با گرایش به سمت و سوی پیگشیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک طرح فعال اجتماعی در اولویت و دستور کار قوه قضائیه قرار گرفت، گفت: با این تغییر اولویت و رویکرد‌های برنامه محور قوه قضاییه، دیدگاه‌های حمایتی و پشتیبانی نیز اصلاح شد و هم اکنون حمایت مالی و اعتباری و همچنین سایر پشتیبانی‌های برنامه‌ای و سیاستگذاری در دستور کار معاونت راهبردی قوه قضاییه قرار دارد.

وی استقرار همزمان واحد‌های سرپرستی و ایجاد یک تشکل هماهنگ قضایی و اجرایی در مجتمع شوق زندگی شیراز را نمونه قابل تأمل برای تسری به دادگستری سایر استان‌ها خواند و خاطر نشان کرد: فضای مجموعه باید به نحوی پیش بینی شود تا قابلیت استقرار و فعالیت سمن‌های مردمی برای اجرای طرح‌های درمانی و حمایتی از قشر‌های آسیب پذیر و در معرض آسیب شهر شیراز و استان فارس فراهم شود.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: حسین اعظمی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *