تغییر وزن قهرمان کشتی جهان/ گادژی ماگومدف امسال هم در لیگ ایران کشتی می‌گیرد؟

7:25 - 06 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۱۲۷
تغییر وزن قهرمان کشتی جهان/ گادژی ماگومدف امسال هم در لیگ ایران کشتی می‌گیرد؟
عباس‌گادژی ماگومدف، قهرمان وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد جهان از تغییر قطعی وزنش خبر داد.

خبرگزاری میزان - یکی از برندگان بازی‌های بریکس، عباس‌گادژی ماگومدف، قهرمان جهان و نایب قهرمان روسیه در امسال بود که در مورد وزن جدیدش، بازی‌های المپیک و برنامه‌هایش صحبت کرد.

عباس‌گادژی ماگومدف که چند سالی است در رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد ایران برای تیم رضا یزدانی به میدان می‌رود، عنوان کرد: گاهی اوقات گفته می‌شود که وزنم را کمی دیر به ۶۵ کیلوگرم رساندم. به نظر می‌رسید همه چیز برای من خوب بود، اما در مسابقات قهرمانی روسیه فقط کمی برای قهرمانی کم داشتم. فکر می‌کنم در آینده نزدیک قدرت خواهم گرفت و در وزن ۶۵ کیلوگرم حتی مطمئن‌تر خواهم بود.

وی درباره اینکه آیا از تغییر وزنش اطمینان دارد، گفت: بله، من دوست دارم در این وزن بجنگم. در مسابقات قهرمانی روسیه لذت زیادی بردم. اگر مقابل حریف قدرتمندی قرار بگیرید و موفق به پیروزی شوید، لذت آن دوچندان است. اما، متأسفانه، من نتوانستم در منطقه مسکو برنده شوم.

ماگومدف در پاسخ به این سوال که اگر تا پایان سال میلادی فرصتی برای رقابت در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در وزن‌های ۶۱ یا ۷۰ کیلوگرم فراهم شود، آیا آماده مسابقه خواهد بود، گفت: تصمیم‌گیری با مربیان است، وزن مسابقه‌ای من ۶۵ کیلوگرم است، احتمالاً پارسال قبل از مسابقات جهانی وزنم بیشتر از الان بود. در صورت لزوم آماده خواهم بود و از مسابقات جهانی امتناع نمی‌کنم. اما اگر مربیان به نفع کسی دیگر تصمیم بگیرند، من هم خوشحال خواهم شد. 

نایب قهرمان چهان درباره اینکه چه کسی را مدعی اصلی طلای المپیک در وزن ۶۵ کیلوگرم می‌داند، اظهار داشت: شامیل ممدوف، اسماعیل موسوکویف، تومور اوچیر تولگا، همچنین نماینده آمریکا و قرقیزستان شانس بسیار بالایی دارند، هر چند رقابت در این وزن بسیار جالب و غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود، اما در هر صورت به دلیل اینکه تیم روسیه در ترکیب بهینه خود عمل نمی‌کند، این یک المپیک ضعیف خواهد بود.

وی افزود: من با علاقه خاصی منتظر نتیجه وزن ۷۴ کیلوگرم هستم. دوست دارم همه بچه‌های ما روی سکو باشند، حیف است که تمام کسانی که قرار بود در پاریس باشند آنجا نخواهند رفت.

ماگومدف با اشاره به برنامه‌های آینده خود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به شامیل ممدوف برای آماده شدن در المپیک کمک می‌کنم، اما دقیق نمی‌دانم تمرینات اصلی خود من چه زمان خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *