پیش‌بینی رنگ مدال فرنگی‌کاران حاضر در المپیک پاریس/ یک طلا و ۲ برنزِ احتمالی سهم ایران

8:40 - 12 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۲۰۸
پیش‌بینی رنگ مدال فرنگی‌کاران حاضر در المپیک پاریس/ یک طلا و ۲ برنزِ احتمالی سهم ایران
سیستم رتبه بندی اتحادیه جهانی کشتی، یک فرمول برای پیش بینی مدال فرنگی کاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

خبرگزاری میزان - یکی از مزایای «سری رتبه‌بندی» این است که رمز و راز را از بین می‌برد و این سیستم صرفاً بر اساس عینیت عمل می‌کند؛ به طوری که رتبه‌بندی کشتی‌گیران در هر تورنمنت با تعداد معینی امتیاز مطابقت دارد. هر چه یک ورزشکار در تورنمنت‌های رتبه‌بندی بیشتری شرکت کند، فرصت‌های بیشتری برای کسب امتیاز و بهبود جایگاه خود در بین بهترین‌های ورزش دارد. نظر و ترجیحات بخشی از پروتکل نیست. بنابراین، نیازی به حدس و گمان در مورد کشتی‌گیران در پاریس نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آخرین رده‌بندی UWW نگاهی بیندازید و ترتیب صعود به المپیک را می‌توان تشخیص داد.

اما یک مشکل وجود دارد؛ سهمیه المپیک متعلق به فدراسیون‌های ملی است. امتیاز «سری رتبه‌بندی» ندارد. بنابراین، اگر ورزشکاری که به اندازه کافی رتبه بالایی برای صعود به المپیک داشته باشد، وارد نشود، کشتی‌گیر بعدی (در صورت ورود از یک کشور واجد شرایط) به ترتیب رنکینگ، آن رتبه را دریافت خواهد کرد.

اگرچه تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس کمتر از یک ماه باقی مانده است، اما برخی از فدراسیون‌های ملی هنوز فهرست خود را به صورت علنی اعلام نکرده‌اند. اغلب کشتی‌گیرانی که سهمیه المپیک را کسب کرده‌اند همان کسانی هستند که وارد مسابقات می‌شوند، اما نه همیشه، چرا که مراحل انتخاب تیم ملی کشور‌ها متفاوت است.

پیش‌بینی توزیع مدال در بین کشتی گیران فرنگی کار در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم:

ژولامان شارشنبکوف (قزاقستان)
 لیگو کائو (چین)
 ویکتور چیوبانو (مولداوی)
 کنیچیرو فومیتا (ژاپن)
 مهدی محسن‌نژاد (ایران)
 اسلام جان باخراموف (ازبکستان)
 رایبر رودریگز اوروزکو (ونزوئلا)
 رضوان آرنوت (رومانی)

ژولامان شارشنبکوف قهرمان دو دوره قهرمان جهان در هر رویدادی که در دو سال گذشته در آن شرکت کرده، پیروز شده و شاهدیم این کار را با درجه‌ی بالایی از تسلط انجام داده است که بسیار نادر است. 

مراد ممدوف آذربایجانی، دارنده چند مدال جهانی، سهمیه را برای کشورش در استانبول به دست آورد، اما نیهاد ممدلی از زمان تبدیل شدن به یک کشتی گیر تمام عیار شانس زیادی برای المپیک دارد. ممدلی اگر به پاریس برود رتبه هفتم را به دست خواهد آورد. 

۶۷ کیلوگرم:

حسرت جعفروف (آذربایجان)
لوئیس اورتا سانچز (کوبا)
سعید اسماعیلی (ایران)
اسلاویک گالستیان (ارمنستان)
ماته نمس (صربستان)
آمانتور اسماعیلوف (قرقیزستان)
ماماداسا سیلا (فرانسه)
والنتین پتیک (مولداوی)

یکی از وزن‌های تمیز در مسابقات از منظر رتبه‌بندی، ۶۷ کیلوگرم است. از شماره ۱ تا ۵، هر ورزشکار گزینه خط مقدم کشور خود در نظر گرفته می‌شود. جونی ختسوریانی از گرجستان در رده ششم قرار دارد، اما راماز زوئیدزه که واجد شرایط است. پس از اسماعیلوف، کریستیان وانچا از کوبا قرار دارد، و مجارستان بدون نماینده است.

اورتا سانچز قهرمان جهان، از زمان خداحافظی در وزن ۶۰ کیلوگرم و سلام کردن به وزن ۶۷، شرایط خوبی داشته است. البته او اخیراً در نیمه نهایی مسابقات ترکیه نیز عملکرد خوبی داشت و سعید اسماعیلی از ایران را غافلگیر کرد. 

۷۷ کیلوگرم:

نائو کوساکا (ژاپن)
سنان سلیمانوف (آذربایجان)
آکژول محموداف (قرقیزستان)
مالخاس عمویان (ارمنستان)
یوسوانیس پنا فلورس (کوبا)
دمئو ژادرایف (قزاقستان)
زولتان لوای (مجارستان)
آرام واردانیان (ازبکستان)

از زمان شروع «سری رتبه‌بندی»، کوساکا یکی از بهترین نمونه‌های این وزن است که چگونه این فرآیند می‌تواند انباشت امتیاز را با تصویری در زمان واقعی از اینکه چه کسانی، قدرتمندترین رقبا در یک دسته وزنی خاص هستند، را ترکیب کند. 

سلیمانوف با قبول شکست از محموداف در فینال، یک عنوان قهرمانی جهان را از دست داد. او در زاگرب برد، اما در مسابقات یورو ۲۰۲۴ در رده دهم و در مجارستان پنجم شد. با این وجود، سلیمانوف در حالی وارد المپیک خواهد شد که با ۱۰۰ امتیاز از رتبه اول دور مانده است. تنها باخت محموداف در رویدادی که امتیازات رتبه‌بندی را ارائه می‌کرد، به کوساکا بود.

۸۷ کیلوگرم:

علی چنگیز (ترکیه)
دیوید لوسونچی (مجارستان)
سمن نوویکوف (بلغارستان)
ژان بلنیوک (اوکراین)
نورسلطان تورسینوف (قزاقستان)
باچیر سید آزارا (الجزایر)
الکساندر کوماروف (صربستن)

با وجود اینکه چنگیز و لوسونچی از سال ۲۰۲۳ عنوان قهرمانی وزن ۸۷ کیلوگرم جهان را به دست آوردند، این چنگیز است که امتیاز‌های رنکینگ بیشتری دارد.
اما در وزن ۸۷ به دلیل عدم صلاحیت روس‌ها و جایگزینی ورزشکاران جدید، مشکلات احتمالی خود را دارد و نوویکوف، بلنیوک و تورسینوف احتمالاً همان جایی که در رتبه‌بندی قرار دارند باقی خواهند ماند.

۹۷ کیلوگرم:

آرتور الکسانیان (ارمنستان)
ابوبکر خصلاخاناو (AIN/بلاروس)
محمدهادی ساروی (ایران)
گابریل روزیلو کیندلان (کوبا)
آرتور عمروف (جمهوری چک)
آروی ساوولاینن (فنلاند)
مینداوگاس ونکایتیس (لیتوانی)
کوین مجیا کاستیو (هندوراس)

گابریل روزیلو به دروازه‌های بلگراد هجوم برد و به طرز چشمگیری پس کسب اولین عنوان جهانی خود از میدان جنگ خارج شد. او سپس در بازی‌های Pan-Am شرکت کرد و از آن زمان دیگر دیده نشده است. این بدان معناست که تمام امتیازات رنکینگ او از یک تورنمنت به دست آمده است. در غیاب او، الکسانیان هفتمین عنوان قهرمانی اروپا را به دست آورد، ابوبکر خصلاخاناو (تن‌ها AIN از بلاروس که در پاریس خواهد بود) در زاگرب پیروز شد و در یورو برنز گرفت. ساروی در مسابقات قهرمانی آسیا و یادبود پولیاک ایمره طلا گرفت.

۱۳۰ کیلوگرم:

امین میرزازاده (ایران)
رضا کایالپ (ترکیه)
عبدالطیف محمد (مصر)
لینگزه منگ (چین)
آلین الکسوک-سیوراریو (رومانی)
هیکی نابی (استونی)
یاسمانی آکوستا فرناندز (چین)
مویس پرز هلبرگ (ونزئولا)

بزرگ‌ترین آشفتگی در مورد کشتی‌گیران از رتبه‌بندی، متعلق به دسته وزنی ۱۳۰ کیلوگرم با بزرگترین ورزشکاران است. همانطور که بحث شد، لوپز دارنده ۴ مدال طلای المپیک قصد دارد در پاریس کشتی بگیرد. یاکوبی کاجایا نقره المپیک توکیو (گرجستان، شماره ۶) واجد شرایط نشد، و همچنین روماس فریدریکاس (لیتوانی، شماره ۷) واجد شرایط نشده است، بنابراین الکسوک-سیوراریو (هشتم) به رتبه ۵ صعود کرد.

هیکی نابی نایب قهرمان المپیک و دارنده ۲ مدال طلای جهان یکی از سهمیه‌های کشتی را هفته گذشته به دلیل عدم واجد شرایط بودن AIN، دریافت کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *