اطلاعیه رسمی فدراسیون کشتی بلاروس درباره حضور در المپیک

10:14 - 06 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۱۶۰
اطلاعیه رسمی فدراسیون کشتی بلاروس درباره حضور در المپیک
فدراسیون کشتی بلاروس درخصوص بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اطلاعیه رسمی صادر کرد.

خبرگزاری میزان - فدراسیون کشتی بلاروس با کمال تأسف گزارش می‌دهد که از هر ۱۰ کشتی‌گیر منتخب پاریس، ۹ نفر با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک در بازی‌های المپیک شرکت نخواهند کرد و ابوبکر خصلاخاناو تنها نماینده کشتی بلاروس خواهد بود.

در ۱۵ ژوئن، اولین لیست ورزشکاران بلاروس دعوت شده به بازی‌های المپیک پاریس اعلام شد، جایی که کشتی‌گیران ما از جمله مدال‌آوران المپیک توکیو - ایرینا کوروچکینا، ونسا کولودینسکایا و ماگومدحبیب کادیماگمدوف و همچنین آریان تیوترین، الکساندر گوشتین، دنیس کرومنکوف و پاول گلینچوک، در آن حضور نداشتند. 

در همان روز فدراسیون کشتی بلاروس به همراه کمیته ملی المپیک با این تصمیم ناعادلانه در مورد ورزشکاران کشورمان که اساسا مغایر با منشور المپیک است، یادداشت اعتراضی و مخالفت خود را اعلام کردند.

همه ورزشکاران پیشتر آزمون‌های فدراسیون بین‌المللی کشتی (UWW) را پشت سر گذاشته و در مسابقات مقدماتی پذیرفته شدند و در یک مبارزه عادلانه حق حضور در بین شرکت‌کنندگان در بازی‌های المپیک را به دست آوردند.

اما پس از بررسی مجدد پرونده‌های شخصی هر یک از ورزشکاران با در نظر گرفتن استدلال‌های ارائه شده از سوی کمیته ملی المپیک، متاسفانه کمیته بین‌المللی المپیک به آن‌ها توجهی نکرد و تصمیم ناعادلانه خود را تغییر نداد.

یادآوری می‌کنیم که کشتی‌گیران بلاروسی دعوت شده به بازی‌های المپیک پاریس عبارت بودند از: ویولتا ربیکوا (۵۳ کیلوگرم - کشتی زنان)، کریستینا سازیکینا (۶۲ کیلوگرم - کشتی زنان)، یگور آکولیچ (۷۴ کیلوگرم - کشتی آزاد)، ولادیسلاو کوزلوف. (۹۷ کیلوگرم - کشتی آزاد)، ابوبکر خصلاخاناو (۹۷ کیلوگرم - کشتی فرنگی) و دیمیتری زاروبسکی (۱۳۰ کیلوگرم - کشتی فرنگی).

اما همانطور که کمیته ملی المپیک پیش از این در مواضع خود در خصوص لیست ورزشکاران دعوت شده اعلام کرده بود، تصمیم نهایی برای حضور در المپیک پاریس توسط کمیته ملی المپیک به صورت مشترک با وزارت ورزش و گردشگری و فدراسیون کشتی این کشور گرفته شد. 

در عین حال، یکی از اصول هدف اصلی این بود: فقط کسانی که توانسته‌اند مجوز بازی‌ها را کسب کنند، باید در شرایط سخت، محدود و تبعیض‌آمیز که امروزه در ورزش جهان ایجاد شده است، رقابت کنند.

با توجه به موارد فوق مقرر شد تا سهمیه ابوبکر خصلاخاناو (کشتی‌گیر وزن ۹۷ کیلوگرم فرنگی‌کار) که در مسابقات جهانی بلگراد جواز المپیک را کسب کرده بود، تایید شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *