انتشار نامه رهبر معظم انقلاب بین دانشجویان دانشگاه‌های ونزوئلا

13:22 - 03 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۶۱۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انتشار نامه رهبر معظم انقلاب بین دانشجویان دانشگاه‌های ونزوئلا
دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در دیدار با رئیس دانشگاه ملی سیمون رودریگز ونزوئلا، ضمن اشاره به نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین، تصریح کرد که اکنون همه مردم جهان واقعیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی را درک کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران در سفر خود به ونزوئلا با الخندرینا رِژِس، رئیس دانشگاه ملی سیمون رودریگرز در این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در این دیدار، دانشگاه را مبدا همه تحولات دانست و نقش دانشجویان را در تحولات بین الملی مهم دانست.

وی با اشاره به قدمت علم در ایران گفت: پیرو مصوبه مجمع عمومی یونسکو ایران به‌عنوان آغازگر سنت دانشگاهی در دنیا شناخته شده است و قدمت ۱۷۵۰ ساله دانشگاه جندی شاپور به‌عنوان کهن‌ترین دانشگاه جهان ثبت و اعلام شده است؛ سابقه دانشگاه جندی شاپور به دانشگاه تهران منضم و اکنون دانشگاه تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین و برترین دانشگاه ایران میراث‌دار سابقه تمدنی ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در جهان شده است که در همین راستا در آینده نزدیک مراسم نکوداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران توسط دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انصاری با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونستی گفت: نظام سلطه با محوریت آمریکا سعی کرده بود نقابی را به صورت رژیم صهیونیستی بزند و از آن همه جا به‌عنوان یک کشور دموکراتیک و به قول خودش مظهر دموکراسی نمونه در منطقه یاد می‌کرد، اما جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین و غزه مرتکب شد و حمایت‌هایی که آمریکا از آن کرد، واقعیت را برای بسیاری آشکار کرد؛ اگرچه برای خیلی‌ها مثل جبهه مقاومت این موضوع روشن بود، اما تداوم این جنایت‌ها به نوعی سبب آگاهی همه مردم دنیا و آزادگان جهان شد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با اشاره به اینکه طبیعتا به دلیل شرایط خاصی که در دنیا به وجود آمد، دانشجویان جز اقشاری بودند که اعتراض کردند، اظهار کرد: امروز می‌بینیم در آمریکا اعتراض‌های دانشجویی رخ داده و دانشگاهیان به صحنه آمدند؛ تاثیر این اعتراض‌ها حتی در بقیه کشور‌ها نیز وجود دارد و به پیروی از دانشجویان آمریکا دانشجویان دیگر کشور‌ها به میدان آمدند و به جنایت‌های اسرائیل اعتراض می‌کنند.

انصاری در پایان خطاب به رئیس دانشگاه ملی سیمون رودریگرز با اشاره و تبیین نامه رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به این موضوع توجه زیادی داشتند و نامه‌ای به دانشجویان و جوانان اروپا و آمریکا نوشتند که یک نسخه اسپانیولی را تقدیم شما می‌کنم و اگر صلاح دانستید دانشجویان در دانشگاه به نحوی این پیام را دریافت و تکثیر کنند.

الخندرینا رِژِس، رئیس دانشگاه ملی سیمون رودریگرز ضمن خوشامدگویی به دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر، با استقبال از نامه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای گفت: این دانشگاه دارای شعبه‌های متعدد در کاراکاس و دیگر استان‌های ونزوئلا و دارای ۱۲۰ هزار دانشجو است؛ نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را با افتخار و علاقه بین همه استادها و اعضای هیئت علمی و تمامی دانشجویان این دانشگاه منتشر می‌کنم.

رئیس دانشگاه ملی سیمون رودریگرز با اشاره به جبهه مقاومت و شخصیت برجسته سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در ورودی دانشگاه تصویر ۴ نفر از بزرگان آزادی‌بخش ونزوئلا نصب شده است که در کنار آن‌ها تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به‌عنوان چهره برجسته مقاومت نصب می‌کنیم.

در پایان این دیدار جهت همکاری‌های دوجانبه توافق‌هایی شکل گرفت و قرار شد که دانشگاه ملی سیمون رودریگرز با مشارکت دادستانی ونزوئلا و سازمان جوانان حقوق بشر همایشی مشترک در آینده نزدیک در این دانشگاه برگزار کنند.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران در بدو ورود به ونزوئلا با حجت‌الله سلطانی، سفیر ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی نژاد، نماینده جامعه المصطفی العالمیه در آمریکای لاتین و علی فرامرزی، رایزن فرهنگی ایران در ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *