گفت‌وگو|

سخنگوی اتحادیه یهودیان علیه صهیونیسم: نامه آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده درایت ایشان است

8:00 - 19 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۲۳۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سخنگوی اتحادیه یهودیان علیه صهیونیسم: نامه آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده درایت ایشان است
سخنگوی اتحادیه یهودیان علیه صهیونیسم با اشاره به اینکه نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده درایت ایشان است، گفت که به هیچ‌عنوان موجودیت رژیم صهیونیستی برای ما قابل قبول نیست.

رهبر انقلاب اسلامی به‎تازگی در نامه‌ای خطاب به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراض‌های ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنها را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و بر تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا تاکید کردند.

این نامه که با بازتاب بین‎المللی گسترده‎ای همراه شد، به موضوع فلسطین و تاثیر آن بر تحولات جهانی پرداخته بود.

در همین رابطه خاخام رابی دیوید ویس، سخنگوی اتحادیه یهودیان علیه صهیونیسم در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با بیان اینکه نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده درایت ایشان است، گفت: جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان محکوم است.

خاخام دیوید ویس با اشاره به اینکه برای ما به‌عنوان نمایندگان جامعه یهودی ضداسرائیلی بسیار اهمیت دارد که بگوییم قلب ما با ملت فلسطین و مردم غزه است و به هیچ‌عنوان موجودیت رژیم صهیونیستی برای ما قابل قبول نیست، گفت: اشغال‎گری که در فلسطین در حال رخ دادن است و جنایت‌ها و قتل‌عام‌هایی که در غزه انجام می‌شوند، به هیچ‌وجه قابل قبول نیستند.

مقام اتحادیه یهودیان علیه صهیونیسم با بیان اینکه ما با مردم فلسطین و غزه اشک می‌ریزیم، زیرا جنایت‌های اسرائیل برخلاف آموزه‌های تورات است، اظهار کرد: اگر روز نکبت را دو برابر کنیم، معادل جنایتی است که این روز‌ها اسرائیل در غزه مرتکب می‌شود.

خاخام دیوید ویس با تاکید بر اینکه اسرائیلی‌ها نه فقط سرزمین دیگری را سرقت و اشغال می‌کنند، بلکه این کار را به نام یهودیان انجام می‌دهند، اضافه کرد: ما براساس آموزه‌های خود اجازه نداریم زمین دیگران را غصب کنیم؛ در سایه لطف خداوند ما شاهد نابودی اسرائیل از مسیر صلح‌آمیز و بدون ورود به جنگ خواهیم بود.

وی در بخشی دیگر به اعتراض‎های دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: اسرائیل دو سلاح برای مقابله با اعتراض‌ها علیه خود دارد؛ یک سلاح طرح ادعای سرزمین موعود است و براساس آن، ادعا می‌کند که خداوند وعده چنین سرزمینی را به آن‌ها داده است؛ سلاح دیگر اتهام یهودستیزی به مخالفان و معترضان به جنایت‌های این رژیم است.

دیوید ویس با بیان اینکه دانشجویان آمریکایی پس از مشاهده حقیقت جنگ علیه غزه، شروع به اعتراض کردند، اضافه کرد: آن‌ها درباره این جنایت‌ها حرف می‌زنند؛ ما یهودیان هم در کنار دیگر هم‌دین‌های خود در دانشگاه‌های آمریکا دفاع از فلسطین را آغاز کرده و حمایت خود را از اعتراض‌ها، تظاهرات و تجمع‌های دانشجویان اعلام کردیم.

خاخام ضد صهیونیستی با تاکید بر اینکه جنایت اسرائیل در غزه باید متوقف شود و باید جلوی قتل‌عام و کشتار‌های اسرائیل گرفته شود، افزود: قتل‌عامی که در غزه در جریان است، باید هر چه سریع‌تر متوقف شود؛ اکنون دانشجوی یهودی نیز در اعتراض‌های دانشگاهی در آمریکا حضور دارند و به جنایت‌های اسرائیل معترض هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها به شکل روزمره در حال سوءاستفاده از سلاح یهودستیزی بوده و درصدد تصویب قانونی در آمریکا هستند تا از طریق آن بتوانند با هرگونه مخالفت با اسرائیل مقابله کرده و مخالفان را دستگیر کنند، عنوان کرد: دانشجویان و استادان دانشگاه آمریکا به دلیل حمایت از مردم غزه در حال اخراج از دانشگاه به بهانه یهودستیزی هستند؛ امیدواریم این شرایط به زودی حل‌وفصل شود.

مقام اتحادیه یهودیان علیه صهیونیسم در بخشی دیگر با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی و وزیر امور خارجه شهید، همواره حامی ملت فلسطین بودند و نه فقط در ایران بلکه در مجامع بین‌المللی از آن‌ها سخن می‌گفتند و برای ملت فلسطین تلاش می‌کردند، اظهار کرد: ایران نسخه‌ای مهم در مبارزه با اسرائیل و صهیونیسم است و امیدواریم در این مسیر از لطف خداوند بهره‌مند باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *