نسل‌کشی رژیم آپارتاید صهیونیست در نامه رهبر انقلاب به دانشجویان دانشگاه‎های آمریکا

12:41 - 12 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۱۶۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نسل‌کشی رژیم آپارتاید صهیونیست در نامه رهبر انقلاب به دانشجویان دانشگاه‎های آمریکا
کارشناسان و تحلیل‎گران معتقدند که آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد، تنها مربوط به این جنگ نبوده و رژیم صهیونیستی برای دهه‎ها علیه مردم فلسطین انواع جنایت را مرتکب شده است.

خبرگزاری میزان - رهبر انقلاب اسلامی به‎تازگی در نامه‌ای خطاب به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراض‌های ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و بر تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا تاکید کردند. 

رهبر معظم انقلاب در بخشی از این نامه به این موضوع اشاره کردند که فلسطینی‌ها برای دهه‌ها تحت ظلم و ستم رژیم صهیونیستی قرار داشته‌اند.

ایشان در این نامه فرمودند: نسل‌کشی امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار به‌شدت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است.

در همین رابطه رومانا وادی، محقق و خبرنگار، نوشته است که بمباران اخیر رژیم صهیونیستی در رفح که به شهادت دست‌کم ۴۵ فلسطینی منجر شد، اعتراض بین‌المللی را برانگیخته است. با این حال، این یک واکنش ریاکارانه از سوی غرب بود، که از ماه اکتبر (مهر ۱۴۰۲) به قتل‌عام بیش از ۳۶ هزار فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی کمک کرده یا به‌طور منفعلانه به آن نظاره می‌کرده است.

وادی، نوشت: آیا کشتار رفح باید اتفاق می‌افتاد تا جامعه بین‌المللی ناگهان متوجه شود که اسرائیل در حال کشتن فلسطینی‌هایی است که از خانه‌هایشان رانده شده‌اند، آن هم در حالی که از زمان نکبت ۱۹۴۸ این کار را انجام داده است؟

رژیم صهیونیستی ابزار نظامی برای انجام این نوع حمله‌ها در مقیاس بزرگ‌تر از نوع جنایت‎هایی را که در سال‌های منتهی به نکبت انجام داده، در اختیار دارد.

رفح تنها بخشی از نسل‌کشی کنونی و گوشه‌ای از آن‌چه است که فلسطینیان از سال ۱۹۴۸ متحمل شده‌اند.

آناتولی نیز در گزارشی می‎گوید که گزارش‌ها به مناسبت هفتاد‌وششمین سالگرد نکبت نشان می‌دهد از سال ۱۹۴۸، حدود ۱۳۴ هزار فلسطینی و عرب در داخل و خارج از فلسطین به شهادت رسیده‌اند.

براساس داده‌های انجمن اسرای فلسطینی و کمیسیون امور بازداشت‌شدگان فلسطین، از سال ۱۹۶۷ تقریبا یک میلیون فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

شمار فلسطینی‌های بازداشت شده تنها در کرانه باختری از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به حدود ۹ هزار نفر رسیده که برخی از آن‌ها آزاد و برخی دیگر همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند.

براساس آمار‌های موجود تا پایان آوریل (اردیبهشت)، تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ۹ هزار و ۴۰۰ نفر رسید که از این میان ۳ هزار و ۶۰۰ نفر بدون محاکمه حبس شده‌اند.

نکوزی زوولیولیله ماندلا، نماینده مجلس ملی آفریقای جنوبی و نوه نلسون ماندلا، اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست این کشور که از طریق انتخابات دموکراتیک به قدرت رسید، معتقد است که نسل‌کشی و جنایت‌های جنگی علیه بشریت در فلسطین از زمان نکبت در سال ۱۹۴۸ ادامه داشته است.

ماندلا با اشاره به اینکه حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها از ۷ اکتبر آغاز نشده و لازم است واقعیت روشن شود، اضافه کرد: پاکسازی قومی، جنایت‌های جنگی علیه بشریت در فلسطین که تحت حمله‌های شدید اسرائیل قرار دارد، از زمان نکبت در سال ۱۹۴۸ به مدت ۷۶ سال ادامه داشته است. 

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به‌تازگی بیش از ۵۳۱ روستای فلسطینی را ویران کرده است، گفت: ما هرگز این درگیری را به بعد از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تقلیل نمی‌دهیم؛ کسانی که بخواهند به این تبلیغ‌ها و دروغ‌پردازی ادامه دهند با واقعیت‌هایی که ما در درست داریم مواجه خواهند شد.

ماندلا با بیان اینکه تنها در نوارغزه بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۳ بیش از ۲۰ قتل‌عام انجام شده، تاکید کرد که قتل‌عام‌های زیادی در کرانه باختری اشغالی نیز رخ داده است.

این مقام آفریقای جنوبی با بیان اینکه ما شاهد قیام مردمی برای حمایت از آرمان فلسطین در تمام شهر‌های بزرگ جهان هستیم، گفت: انتفاضه الکترونیک با استفاده از رسانه‌های اجتماعی ما را قادر ساخت تا به جامعه جهانی دست پیدا کرده و از مردم فلسطین حمایت کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *