آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ دومین مناظره‌ انتخابات با عنوان «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت»

9:13 - 31 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۹۸۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ دومین مناظره‌ انتخابات با عنوان «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت»
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به‌دلیل شهادت رئیس جمهور دولت سیزدهم یک‌سال پیش از موعد مقرر در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود؛ در فاصله ۸ روز برگزاری انتخابات تبلیغات نامزدها، احزاب و جریان‌های مختلف سیاسی به اوج خود رسیده است.

خبرگزاری میزان - انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که طبق روال همیشگی قرار بود در سال آینده برگزار شود پس از بروز سانحه بالگرد آیت‌الله رئیسی و همراهانش و شهادت هشتمین رئیس جمهور ایران یک‌سال پیش از موعد مقرر طبق برنامه‌ای که ستاد انتخابات کشور منتشر کرده است در تاریخ هشتم تیر سال جاری برگزار می‌شود.

طبق جدول زمانبندی برگزاری انتخابات ثبت‌نام از داوطلبان از دهم خرداد آغاز و تا چهاردهم ماه جاری انجام شد.

پس از اتمام فرآیند بررسی صلاحیت‌ها روز گذشته سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که صلاحیت مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمد باقر قالیباف از طرف شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری تایید شده است.

در ادامه اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره انتخابات پیش‌رو را مرور خواهیم کرد.

متن و حاشیه اولین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳
نظاره اولین مناظره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

با حکم علی نیکزاد؛ ستاد امتداد خدمت محمد باقر قالیباف تشکیل شد
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۲۱:۳۸

این ستاد توسط جمعی از مدیران ارشد ملی و استانی دولت شهید رییسی و تعدادی از اعضای ستاد‌های شهید جمهور در خیابان بزرگمهر تهران تاسیس و مسئولین ستاد‌های استانی آن نیز معرفی شده اند.

پس از برگزاری جلسات متعدد برای رسیدن به نامزد اصلح فعالان این ستاد به جمع حامیان دکتر قالیباف پیوستند.

متن و حاشیه دومین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۲۰:۲۲

دومین مناظره انتخاباتی میان شش نامزد نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۲۰ پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ آغاز شد.

متن و حاشیه دومین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

 

 

شایعات انصراف قالیباف صحت ندارد
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۲۰:۱۱

سخنگوی ستاد قالیباف:

شایعات درباره انصراف قالیباف از انتخابات به هیچ عنوان صحت ندارد.

متاسفانه برخی رسانه‌ها و افراد مرتبط و منتسب با دیگر نامزد‌های انتخاباتی، بدون رعایت اخلاق حرفه‌ای، شایعه‌ی انصراف دکتر قالیباف را منتشر می‌کنند که این موضوع قویا و رسما تکذیب می‌شود.

قالیباف هیچ برنامه‌ای برای انصراف از انتخابات ریاست جمهوری ندارد. امیدوارم نمایندگان محترم نامزد‌ها به گونه‌ای عمل کنند که به افزایش مشارکت و حضور مردم در انتخابات منجر شود.

ورود نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به استودیو مناظره
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۲۰:۰۸
اقامه نماز جماعت نامزدهای انتخابات قبل از مناظره
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۹:۵۷
۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای شرکت در دومین مناظره از دقایقی پیش وارد سازمان صداوسیما شدند
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۹:۳۸

نامزدها پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا وارد استودیوی ۱۱ سیما خواهند شد.

دومین مناظره انتخاباتی از ساعت ۲۰ تا ۲۴ برگزار می‌شود.

 

قاضی‌زاده هاشمی: مناظره جای حرف‌های کلی و مبهم نیست
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۷:۰۳

قاضی‌زاده هاشمی با انتشار پیامی در صفحه ایکس خود نوشت:

هموطنان عزیزم ؛
مناظره جای حرف‌های کلی و مبهم نیست. باید شفاف شود می‌خواهیم به عقب برگردیم یا رو به جلو حرکت خواهیم کرد. امشب در این باره نکات مهمی را با شما درمیان خواهم گذاشت.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ امشب دومین مناظره‌ انتخابات با عنوان «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» برگزار می‌شود

واکنش یک مدیر وزارت کشور به اظهارات پزشکیان درباره اقوام
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۵:۴۳

عبدالله مرادی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

در ساختار نظام جمهوری اسلامی، مبتنی فصل ۳ قانون اساسی حقوق برابر شهروندان فارغ از قومیت، نژاد، مذهب و زبان تضمین شده است و در دولت سیزدهم در انتصابات سیاسی، ضمن توجه به شایسته سالاری و شاخص‌های حرفه‌ای انتصابات مدیران ارشد حسب قانون، به بومی گزینی و استفاده از همه ظرفیت‌های محلی توجه جدی شد.

برخلاف ادعاهای مطرح شده، هم اکنون استانداران محترم کرمانشاه و آذربایجان غربی و کردستان متناسب با محیط اجتماعی استانها از قومیت اصیل ایرانی کُرد هستند. 

همچنین استاندار محترم مازندران نیز از کردهای ایلام هستند و طبعاً معاونان و فرمانداران در این استانها نیز همگی بومی‌اند.

اظهارنظرهایی از این دست در رقابت‌های مقطعی انتخابات تاثیر منفی بر وحدت و همدلی ملی و هویت ملی مشترک همه اقوام ایرانی دارد.

 

مناظره نامزدهای ریاست جمهوری از «رادیو انتخاب» پخش می‌شود
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۵:۴۰

روابط‌عمومی معاونت صدا: مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های انتخاباتی است که مخاطبان منتظر دریافت اطلاعات بهتر و بیشتر و آگاهی و شناخت از کسانی هستند که برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد شدند.

۵ مناظره تخصصی میان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، در تاریخ‌های ۲۸ و ۳۱ خرداد و جمعه ۱ تیر، دوشنبه ۴ تیر و سه‌شنبه ۵ تیر برنامه‌ریزی شده است.

دومین مناظره با موضوع «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» که امشب ساعت ۲۰، آغاز می‌شود به صورت همزمان از شبکه رادیویی انتخاب روی موج fm ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز پخش می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند، برای شنیدن مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری دولت چهاردهم رادیو انتخاب را از طریق اپلیکیشن ایرانصدا روی گوشی‌های تلفن همراه خود نیز دریافت کنند.

این چهار مناظره باقیمانده که از شبکه یک سیما پخش می‌شوند همزمان از شبکه‌های رادیویی انتخاب و ایران نیز پخش خواهند شد.

 

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ امشب دومین مناظره‌ انتخابات با عنوان «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» برگزار می‌شود

حضور نماینده بانوان نامزد‌های ریاست جمهوری در «خط سوم»
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۵:۲۹

در آستانه برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ویژه برنامه «خط سوم»، از امروز با حضور نماینده امور بانوان یکی از نامزدها از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در این ویژه برنامه نماینده بانوان یکی از نامزد‌های ریاست جمهوری درخصوص نظرات و برنامه های نامزدهای ریاست جمهوری در امور بانوان گفتگو می کند.

«خط سوم» کاری از گروه خانواده شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی محمد حسام مدنی، سردبیری و اجرای سحر دانشور است که اولین قسمت آن امشب ساعت ۱۹ میزبان صغری یکه زارع نماینده علیرضا زاکانی است.

یازدهمین روز تبلیغات میدانی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۵:۱۶
عذرخواهی «ظریف» بخاطر نمایش نمودار اشتباه
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۵:۱۰

محمدجواد ظریف بخاطر نمایش نمودار اشتباهی که در میزگرد سیاسی پزشکیان نمایش داد، عذرخواهی کرد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ امشب دومین مناظره‌ انتخابات با عنوان «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» برگزار می‌شود

تاریخ چهار مناظره باقیمانده نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۴:۲۵

مناظره دوم پنجشنبه ۳۱ خرداد ۲۰ تا ۲۴

مناظره سوم جمعه ۱ تیر ۲۰ تا ۲۴

مناظره چهارم دوشنبه۴ تیر ۲۰ تا ۲۴

مناظره پنجم سه شنبه ۵ تیر ۱۲:۳۰ تا ۱۶

شماره صندلی‌ نامزدهای انتخاباتی در مناظره دوم
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۳:۲۷

شماره یک سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

شماره دو محمدباقر قالیباف

شماره سه حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی

شماره چهار علیرضا زاکانی

شماره پنج مسعود پزشکیان

شماره شش سعید جلیلی

حمایت اصلاح‌طلبان پیرو خط امام و رهبری از پورمحمدی
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۳:۱۴

اصلاح‌طلبان پیرو خط امام و رهبری در بیانیه‌ای از حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کردند.

به نام آفریننده صلح و مهربانی
فَأَصْلِحُوا بَیْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ/ حجرات-۹
به نام آن خدایی که اصلاح را یکی از اهداف غایی پیامبران الهی از آدم تا خاتم قرارداد
ملت تمدن‌ساز ایران زمین؛ همان‌گونه که مستحضرید انقلاب بزرگ ایران اسلامی آنچه که در دل نهفته داشت اصلاح بود و امید که در فراز و نشیب جاده‌های پیشرفت و تحول خود شاهد حوادثی غرورآفرین، بعضاً تلخ و سرشار از کسب تجربه‌های نوین در مسیر مردم سالاری دینی بوده و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، ترسیم مسیری بود برای آزادی‌خواهان جهان. بدون تردیدحافظه تاریخی چند دهه گذشته به روشنی نشان داد، این شعار که در بستر جریان موسوم به خط امام (ره) شکوفا شد، داعیه‌دار اصلاح‌طلبی در تمام زمینه‌های فکری، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بوده و خواهد بود.
حال که استمرار این خط از خرداد ۴۲ به خرداد ۱۴۰۳ رسیده، همگان در برابر آزمونی سترگ و تاریخی قرار گرفته‌ایم. آزمونی بزرگ برای مالکان اصلی اصلاح‌طلبی که حیات و ممات ایشان با خط امام خمینی (ره) و رهبری بزرگوار انقلاب (مدظله العالی) پیوند خورده و آزمونی بزرگ برای انتقال تجربه به نسلی پویا، جوان و خوش فکر محسوب می‌شود.
نسلی که با حفظ معیار‌های اسلام‌خواهی خود در فضای بین المللی امروز همچنان بر ایرانی بودن خود می‌بالد. انتقال این تجربه از نسل اول انقلاب به نسلی که امروز با افتخار خود را یکی از قدرت‌های بلامنازعه‌ی منطقه می‌داند، می‌بایست به دست کفایتمند مردی صورت گیرد که با کوله باری از تجربه، خود را رهرو اصلی این خط بداند؛ بنابراین ما جمعی از اصلاح‌طلبان پیرو خط امام و رهبری با استماع نظرات و کارشناسی دقیق برنامه‌های کاندیدا‌های محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران که می‌بایست یکی از ایشان با انتخاب هوشمندانه و زمانشناسانه مردم ایران زمین، چهار سال سکان بدنه اجرایی این کشور را بر عهده گرفته و نقش اساسی در انتقال تجربه‌ی نسل اول به نسل امروزی را داشته باشد، بنا به دلایل زیر حمایت همه جانبه‌ی خود را از حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای مصطفی پورمحمدی اعلام می‌نماییم:
۱. ایجاد گفتمان جدید و واقع‌گرایانه، که با حفظ اصول انقلاب اسلامی، گفتمانی است اصلاح طلبانه، عزتمندانه، کاربردی و متناسب با مقتضیات روز.
۲. ایستادن در نقطه‌ای درست در راستای بقا و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران که در امتداد آن امنیت جامعه و مردم رقم خواهد خورد.
۳. نقد منصفانه‌ی برنامه پنج ساله هفتم و حرکت به سمت ایجاد نظام برنامه‌ریزی کوتاه مدت اجرایی.
۴. ایجاد جریان پیشرفت و تحول، فارغ از جناح گرایی راست و چپ که موجب فرسودگی بدنه اجرایی کشور و تحلیل بدنه کارشناسی شده است و ایجاد گفتمانی که چتر حضور همه دلسوزان آینده ایران اسلامی فارغ از گرایش‌های سیاسی باشد.
۵. اعتقاد به مذاکره‌ی مقتدرانه با دوست و دشمن بر اساس عزت، مصلحت و حکمت برای کسب امتیاز و لغو تحریم‌ها در عین آگاهی ایشان به ضرورت وجود محور مقاومت و کارکرد میدان.
۶. بهره‌برداری از تمام ظرفیت کشور و توجه به اجماع، همگرایی و هم‌افزایی تمام جریانات بر محور پیشرفت و تحول کشور.
۷. درک جدی و واقعی از مشکلات کشور – به ویژه مسائل و مشکلات قشر عظیم مردم فهیم، عزتمند و غیرتمند ایران اسلامی.
۸. ضرورت مشارکت ملی و حضور پرشمار مردمی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و مردمی‌سازی جریان پیشرفت و تحول.
۹. توجه ویژه به اعجاز اعتماد مردم و عدالت اجتماعی.
در پایان امیدواریم شاهد حضور گسترده‌ی آحاد مردم ایران با تمام گرایش‌های فکری در پای صندوق‌های رای باشیم؛ چرا که این حضور لازمه‌ی وفاق ملی و پایه‌ساز اقتدار ایران‌زمین خواهد بود. در ضمن هم‌میهنان عزیز می‌توانند جهت همفکری و مشارکت با جمعیت اصلاح طلبان پیرو خط امام و رهبری از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام کوتاه با شماره ۰۹۹۹۹۹۰۰۳۱۰ در ارتباط باشند.

اولین اطلاعیه ستاد انتخاباتی سعید جلیلی برای جمع آوری کمکهای مردمی؛ شرط تشکیل دولت فسادستیز شفافیت عملکرد ستادهاست
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۳:۰۵

اولین اطلاعیه ستاد انتخاباتی سعید جلیلی برای جمع آوری کمک‌های مردمی منتشر شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف ایران

سلام!

تمام عزیزانی که با اظهار لطف مایل به کمک‌های مالی جهت تبلیغات و اداره ستاد‌های انتخاباتی در سراسر کشور هستند می‌توانند از طریق شماره حساب و کارت اعلام شده به نام «ستاد سعید جلیلی» کمک‌های داوطلبانه خود را واریز کنند.


در این باره ملاحظات زیر را به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند:

۱. تمامی مخارج مربوط به هزینه تبلیغات از محل جمع آوری کمک‌های مردمی خواهد بود.

۲. این کمک‌ها هیچ حق ویژه یا امتیاز خاصی برای کمک کنندگان ایجاد نخواهد کرد..
۳. اکنون تا آخرین روز قانونی تبلیغات، به صورت منظم مجموع مبالغ جمع آوری شده به طور شفاف و عمومی از طریق صفحات و کانال‌های رسمی در پیام رسان‌های داخلی منتشر میشود و پس از برگزاری انتخابات نیز ریز مخارج هزینه‌ها اعلام خواهد شد.

۴. برخی از فرهنگ‌های غلط سیاسی و انتخاباتی، از طریق عدم شفافیت و اداره صحیح ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌ها در سراسر کشور شکل می‌گیرد و اگر ریشه برخی فساد‌ها و رفتار‌های مافیایی از طریق شفافیت در ستاد‌ها خشکانده شود، می‌توان به تشکیل دولتی فسادستیز در آینده نیز امیدوار بود.

۲۰ خرداد ۱۴۰۳

شماره حساب:
۱۷۳۵۲۰۱۴۱۱۸۱۴۹۱

شماره شبا:
۰۲۰۲۲۰۱۷۳۵۰۲۰۱۴۱۱۸۱۴۹۰۰۱

شماره کارت:
۵۰۲۹۰۸۷۰۰۱۶۱۹۲۶۴

رضا محمود صالحی مسئول روابط عمومی ستاد سعید جلیلی شد
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۲:۳۳

 طی حکمی از سوی محسن منصوری، رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، رضا محمود صالحی، به‌عنوان مسئول روابط عمومی ستاد سعید جلیلی منصوب شد.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ امشب دومین مناظره‌ انتخابات با عنوان «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» برگزار می‌شود

حمایت جمعی از علما و مجتهدان قم از سعید جلیلی
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۱:۳۷

آیت‌الله غلامرضا فیاضی،  آیت‌الله محمود رجبی و  آیت‌الله محسن اراکی از علما و استادان تراز اول حوزه علمیه قم بر اصلح بودن سعید جلیلی تاکید کردند.

این علما و برخی دیگر از علمای انقلابی به زودی به صورت رسمی حمایت خود را اعلام خواهند کرد.

پیشتر نیز آیت‌الله سیفی مازندرانی از فقهای قم، حمایت خود از جلیلی اعلام کرده بود.

جزئیات مناظره دوم انتخابات ریاست‌جمهوری
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۱:۲۰

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما: مناظره دوم اقتصادی است اما حوزه اجتماعی را هم دربرمی‌گیرد.

محورهای اصلی در اختیار نامزدها قرار گرفته و سوال لحظه‌ای نداریم.

در مناظره امشب خبری از تشریفات و مقدمه‌چینی نیست و مردم معطل نخواهند شد.

 

آنچه در برنامه‌های تبلیغاتی روز گذشته نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری گذشت/ واکنش غیرفرهنگی در میزگرد فرهنگی
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۰:۴۱

برنامه‌های تبلیغاتی روز گذشته نامزدهای انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حالی گذشت که مخاطبان شاهد رفتارهای نامناسب و واکنش غیرفرهنگی در میزگرد فرهنگی بودند.

متن خبر را اینجا بخوانید.

امشب دومین مناظره‌ انتخابات برگزار می‌شود
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۰۹:۴۸

دومین مناظره انتخاباتی باحضور مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و مصطفی پورمحمدی، ساعت ۲۰ امشب با عنوان «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» برگزار می‌شود.

براساس جدول تنظیم شده صداوسیما، قرار است ۴ مناظره انتخاباتی باقی مانده بین ۶ نامزد در تاریخ‌ پنجشنبه ۳۱ خرداد، جمعه ۱ تیر، دوشنبه ۴ تیر و سه‌شنبه ۵ تیر برگزار شود.

به غیر از مناظره آخر که سه‌شنبه ۵ تیر و مصادف با روز عید سعید غدیر است و ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود، سه مناظره دیگر چهار ساعته و از ساعت ۲۰ تا ۲۴ روی آنتن تلویزیون خواهد رفت.

 

تجمعات انتخاباتی در استان تهران با هماهنگی فرمانداری‌ها باشد
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۰۹:۲۰

محسن نایبی رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات استان تهران: در جلسه ستاد امنیت انتخابات استان تهران با تاکید بر ممنوعیت برگزاری هرگونه اجتماع انتخاباتی بدون هماهنگی فرمانداران اظهار کرد: ستاد‌های نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری موظف به رعایت قانون و حفظ حرمت سایر رقبا باشند.

«امنیت» و «سلامت» انتخابات بر عهده ما مسؤولان و «مشارکت» و «رقابت» در عرصه انتخابات نیز بر عهده ستاد‌های انتخاباتی می‌باشداست، لذا ما بر اساس تجربیات برگزاری دو دوره انتخابات در ماه‌های اخیر تمام تلاش خود را در این راستا خواهیم کرد و ستاد‌های انتخاباتی نیز در چارچوب قانون و با در نظر گرفتن اخلاق در انجام وظایف خود کوشا باشند.

مردم هم در اجرا و هم ایجاد امنیت انتخابات سهیم و صاحب نقش هستند و اساساً امنیت امروز ما به واسطه حضور مردم در صحنه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *