توضیحات رئیس ستاد انتخابات استان تهران درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

20:53 - 09 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۸۱۶
توضیحات رئیس ستاد انتخابات استان تهران درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری
رئیس ستاد انتخابات استان تهران، گفت: استان تهران با مشارکت ۳۳ درصدی یک درصد افزایش را شاهد بود.

خبرگزاری میزان - سید عباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران در برنامه تهران ۲۰ شبکه تهران با موضوع گزارش برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران، گفت: با وجود تهدید‌ها، هیچ مورد امنیتی در خلال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری استان تهران نداشتیم و در سلامت و امنیت کامل مردم حاضر شدند و انتخابات برگزار شد.

وی اظهار کرد: یاد شهید رئیسی و همراهانشان را گرامی می‌داریم، بر اساس قانون مکلف بودیم ظرف ۵۰ روز انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کنیم، در انتخابات اسفند ۲۰۰ روز کار‌ها را انجام دادیم، اما در این بازه ۴۰ روزه باید کار انتخابات ریاست جمهوری را انجام می‌دادیم و با کمک همه مسئولان این امر صورت پذیرفت و انتخابات در سلامت کامل برگزار شد.

جوهری با اشاره به اینکه در استان تهران ۱۰ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۴۳ نفر واجد شرایط رای داشتیم، افزود: ۳ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۶۴ برگه رای تعرفه مصرفی داشتیم و مشارکت ۳۳ درصد در استان تهران بود.استان تهران همیشه کمترین مشارکت را در ادوار مختلف بوده، اما اکنون یک درصد افزایش را شاهد بودیم، باید از مردم عزیز در این خصوص تقدیر و تشکر کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران، بیان کرد: عوامل مختلفی در مشارکت مردم دخیل است که نیاز به بررسی دارد، و باید برای رفع دغدغه‌ها برنامه داشته باشیم. در استان تهران حضور مردم رشد داشت و مثبت بود و در سلامت و امنیت کامل انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برگزار کردیم.

وی گفت: در فرآیند تبلغات نامزد‌ها در استان تهران بازرسی فعال بود و تلفن ۴۵۵۰۰ اعلام شد برای گزارش تخلفات کمیته بازرسی داشتیم و ۸۰۰ بازرس عادی و ۸۰ بازرس ویژه و دادگستری و دادستانی فعال بودند در امر انتخابات. ۴۵۰ گزارش در روز انتخابات داشتیم که اهم آن‌ها برای صندوق‌های سیار بود، ۵۰۰ شعبه سیار پیش بینی شده بود برای سرای سالمندان و بیمارستان‌ها و ...

جوهری همچنین تاکید کرد: درباره تبلیغات محیطی اطراف شعب گزارش داشتیم، تبلیغات غیرقانونی در روز انتخابات، تبلیغات در فضای مجازی و رفتار مجریان برگزاری انتخابات هم گزارش شد که برای همه این موارد بازرسان اعزام و موضوعات بررسی شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران، ادامه داد: ۴۰ مورد از استان‌های دیگر تماس داشتیم که ارجاع شد، بازرسی‌ها و سخت‌گیری‌ها حاصل تلاش مجریان امر انتخابات بود که از ۵ صبح حضور داشتند و بر اساس آمار شاید برای اولویت بار تمام صندوق‌ها راس ساعت ۸ شروع به کار کردند و نتیجه نظارت‌ها و مانور‌ها بود و البته تجربه ۲ انتخابات نزدیک نیز به کمکمان آمدند.

جوهری، گفت: ابتکارات خوبی در امر برگزاری انتخابات داشتیم و از صداوسیما و مخصوصا جناب آقای اعلمی تشکر می‌کنم. امر انتخابات در استان تهران سخت است و برابری می‌کند با ۱۸ استان، از همه عوامل انتظامی، قوه قضاییه و بسیج و ... تشکر می‌کنم.

وی در ادامه اضافه کرد: تشکر ویژه‌ای از وزیر محترم برای نظارت‌های ویژه ایشان دارم و به موقع صندوق‌ها بازگشایی شد و به موقع اطلاعات ارسال شدند و هیچ مشکل و موردی در این خصوص نداشتیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه مرحله دوم در بازه زمانی مختصر کار جهادی و انقلابی می‌خواهد، تاکید کرد: از امروز فرآیند دور دوم آغاز شده و تدارک و پشتیبانی و تعرفه‌ها تهیه شده که فردا دریافت می‌شوند. باید در چند روز باقی مانده کا‌رها شبانه‌روزی دنبال شود و طی ۴ ماه اخیر چهرمین انتخابات را برگزار خواهیم کرد، در تبلیغات مناظره خواهیم داشت که جلسات برگزار می‌شود ودر استان هم پیشنهاداتی داده‌ایم که از طرفیت ستاد‌ها استفاده شود و تا ۱۴ تیر وقت تبلیغ است که ان‌شاءالله فضای بسیار خوبی را داشته باشیم.

جوهری گفت: تشکر ویژه از روسای ستاد دارم، جلسه‌ای داشتیم که طی آن نکات مطرح شد و با همدلی و هم افزایی موضوعات ارائه شد که تنش نداشته باشیم و تبلیغات پرشور باشد، که خوشبختانه موارد رعایت شد و تعاملی مناسبی شکل گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *