وزیر کشور: حضور مردم در انتخابات اخیر نشانه تحقق مردم‌سالاری دینی در کشور است/ وزارت امور خارجه برای برگزاری دور دوم انتخابات در کانادا رایزنی می‌کند

13:12 - 09 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۷۶۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر کشور: حضور مردم در انتخابات اخیر نشانه تحقق مردم‌سالاری دینی در کشور است/ وزارت امور خارجه برای برگزاری دور دوم انتخابات در کانادا رایزنی می‌کند
وزیر کشور ضمن تشکر از حضور ارزشمند مردم برای شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: حضور مردم در انتخابات اخیر نشانه تحقق مردم سالاری دینی در کشور است.

خبرگزاری میزان - احمد وحیدی در نشست خبری که ظهر امروز شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳ و پس از پایان اولین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: پایان مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام می‌کنم.

وی با بیان اینکه از فراجا که مسئولیت تامین امنیت انتخابات را برعهده داشت تشکر می‌کنم، افزود: همچنین از صدا و‌سیما و سایر اصحاب رسانه که در فاصله کم، فرصت مناسبی را برای بیان صحبت‌ها و نظرات نامزد‌های انتخابات فراهم کردند تا مردم را از این‌نظرات مطلع شوند نیز تشکر می‌کنم.

وزیر کشور با بیان اینکه از حضور ارزشمند مردم برای شرکت در انتخابات تشکر می‌کنم، افزود: حضور مردم در انتخابات اخیر نشانه تحقق مردم سالاری دینی در کشور است.

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در فاصله کمی شکل گرفت، اظهار کرد: این انتخابات با امنیت کامل و در سلامت و با رقابت بسیار جدی و با حضور ارزشمند و گرانقدر مردم در پای صندوق رای انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این انتخاب ۴۰ روز پس از شهادت شهید رئیسی برگزار شد، افزود: در اسرع وقت نسبت به شمارش آرا اقدام و نتایج اعلام شد، این موارد استاندارد مهمی را نشان داد. همانند تمام کار‌های جمهوری اسلامی که در وقت خود انجام گرفت، شهادت شهید رئیسی و همراهانش هیچ خللی در روند اجرای انتخابات ایجاد نکرد.

وحیدی عنوان کرد: از استانداران، بخشداران، فرمانداران، هیأت‌های اجرایی، وزارت امور خارجه، وزارت ارتباطات، عوامل انتظامی و نظامی و امنیتی، صدا و سیما و همه رسانه‌ها تشکر می‌کنیم. از خود داوطلبان نیز تشکر می‌کنیم که حضور ارزشمندی داشتند، چه عزیزانی که در میانه راه انصراف دادند و چه آن‌ها که تا پایان راه ماندند و اخلاق را رعایت کردند.

وی با بیان اینکه قدردانی اصلی مربوط به مردم عزیز است که حضور ارزشمندی داشتند، اظهار کرد: با وجود اینکه در این چند ماه انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در دو مرحله را داشتیم و دیروز هم انتخابات دیگری برای ریاست جمهوری برگزار کردیم، مردم در این چند ماه درگیر انتخابات متعدد بودند و حضور مغتنمی داشتند.

وحیدی با اشاره به اینکه برای اجرای انتخابات مرحله بعد آماده می‌شویم، گفت: جمعه آینده مجدداً باید انتخابات برگزار کنیم و بار دیگر منتظر حضور مردم هستیم. جای تشکر دارد که مردم عزیز ما در بدرقه شهدای پرواز اردیبهشت و همچنین انتخابات حضور ارزشمندی داشتند که تحقق مردم سالاری دینی است و همه جا نقش مردم عزیز ما برجسته بوده است.

وزیر کشور با با بیان اینکه باید از دو شهید خود در فراجا یاد کنیم که مورد هجوم اشرار در چکیگور سیستان و بلوچستان قرار گرفتند، گفت: انشالله آماده مرحله بعد انتخابات می‌شویم.

وحیدی همچنین از ۲ نامزدی انتخابات ریاست جمهوری که‌ به مرحله دوم راه یافتند،خواست که مانند دور قبل با رعایت اخلاق طوری رفتار کنند که شاهد انتخابات خوب در تراز جمهوری اسلامی باشیم و تمام جهان نظاره‌گر باشد که انتخابات مهم ما چگونه در کمال صحت و سلامت انجام می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه ضد اتقلاب رای‌دادن ایرانی‌های خارج از کشور را تحمل نمی‌کند اما ندای آزادی‌خواهی سر می‌دهد، گفت: تروریست‌های فارسی‌زبانی که در غرب لانه کرده‌اند از رای‌دادن مردم می‌ترسند.

وحیدی با اشاره به اینکه ادعای دموکراسی دولت کانادا زیاد است اما اجازه نمی‌دهد آن‌جا ایرانی‌ها در انتخابات شرکت کنند، افزود: کانادا با برگزاری دور اول انتخابات در دور اول مخالفت کرده بود، وزارت امور خارجه برای برگزاری دور دوم انتخابات در کانادا رایزنی می‌کند اما بعید می‌دانیم دولت کانادا موافقت کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *