سخنگوی ستاد انتخابات کشور: انتخابات به مرحله دوم کشیده شد/ هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری نتوانستند اکثریت آرا را به دست آورند

11:54 - 09 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۷۴۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی ستاد انتخابات کشور: انتخابات به مرحله دوم کشیده شد/ هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری نتوانستند اکثریت آرا را به دست آورند
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه آقایان «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» به دور دوم انتخابات راه یافتند گفت: تائید صحت انتخابات با شورای نگهبان است و به موجب اصل ۱۱۷ قانون اساسی و مواد قانون انتخابات ریاست جمهوری هیچکدام از نامزدها نتوانستند اکثریت مطلق ارا را بدست بیاورند. 

خبرگزاری میزان - آخرین نتایج رسمی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام شد.

اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور بیان کرد: براساس اعلام آمار اولیه به شرح زیر است:

نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

تعداد کل شعب شمارش شده ۵۸۶۴۰
تعداد شهرستان شمارش شده ۴۸۲
تعرفه‌های شمارش شده ۲۴۵۳۵۱۸۵
مسعود پزشکیان ۱۰۴۱۵۹۹۱
سعید جلیلی ۹۴۷۳۲۹۸
محمدباقر قالیباف ۳۳۸۳۳۴۰
مصطفی پورمحمدی ۲۰۶۳۹۷

وی با بیان اینکه این آمار برای شورای نگهبان ارسال می‌شودT گفت: تائید صحت انتخابات با شورای نگهبان است. به موجب اصل ۱۱۷ قانون اساسی و مواد قانون انتخابات ریاست جمهوری هیچکدام از نامزدها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را به‌دست بیاورند. 

اسلامی با بیان اینکه اسامی نفر اول و نفر دوم، به عنوان بالاترین آرای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به شورای نگهبان معرفی می‌شود، افزود: براساس قانون، جمعه ۱۵ تیر ماه به عنوان زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات خواهد بود. 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: بعد از تائید صحت انتخابات و اعلام اسامی ۲ نفری که باید در گردونه رقابت مرحله دوم قرار بگیرند، تبلیغات این دو نامزد، آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات، ادامه خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه همه تمهیداتی که باید در مرحله دوم در دستورکار ستاد انتخابات قرار بگیرد، انجام و تعرفه‌ها آماده ارسال به استان‌هاست اظهار کرد: از فردا بعد از تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان، ارسال این تعرفه‌ها را خواهیم داشت. 

سخنگوی ستاد انتخابات با بیان اینکه درصد مشارکت ۴۰ درصد است، گفت: جزئیات آمار در سایت وزارت کشور قابل مشاهده است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *