انگیزه‌های واشنگتن از ساخت اسکله در غزه؛ از همدستی در قتل‌عام تا پاکسازی نژادی

12:10 - 24 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۸۵۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انگیزه‌های واشنگتن از ساخت اسکله در غزه؛ از همدستی در قتل‌عام تا پاکسازی نژادی
روند تحولات غزه نشان می‌دهند که هدف آمریکا از ساخت به اصطلاح اسکله بشردوستانه در ساحل غزه، تسهیل جنایت‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه بوده است.

خبرگزاری میزان – غربی‌ها قتل‌عام‌های رژیم صهیونیستی در غزه را به یک موضوع عادی تبدیل کردند؛ اکنون رژیم صهیونیستی نه فقط از خطوط قرمز ادعایی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا رد شده، بلکه با عبور با بولدوزر از روی آن‌ها، دست به تخریبشان زده است.

ارتش رژیم صهیونیستی شنبه گذشته با ادعای اجرای عملیات برای آزاد کردن ۴ زندانی صهیونیست در دست مقاومت فلسطین دست به قتل‌عام گسترده‌ای در اردوگاه آوارگان النصیرات غزه زد؛ در این قتل‌عام بیش از ۲۷۰ فلسطینی که تعداد زیادی از آن‌ها زن و کودک بودند، به شهادت رسیدند.

احتمالا تعداد واقعی شهدای این قتل‌عام هیچ‌گاه مشخص نشود؛ زیرا تعداد نامشخصی مرد، زن و کودک همچنان زیر آوار ناشی از بمباران مانده‌اند، تا حد مرگ له شده‌اند، گرفتار شده و در انتظار نجات یافتن هستند، ...

صد‌ها نفر دیگر در شرایط تخریب گسترده بیمارستان‌ها و ربوده شدن کادر درمان از سوی رژیم صهیونیستی جراحت‌های دردناکی را تحمل می‌کنند؛ ضمن اینکه تحمیل ماه‌ها محاصره به نوار غزه، سبب شده تا دارویی برای درمان مجروحان وجود نداشته باشد.

با وجود این، صهیونیست‌ها و متحدانشان قتل‌عام در النصیرات را جشن گرفته و از آن به‌عنوان یک موفقیت یاد کردند، زیرا سبب بازگشت چهار زندانی صهیونیست شد؛ آن‌ها عمدا به این موضوع توجهی ندارند که پذیرش آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی می‌توانست ماه‌ها پیش این افراد را به خانه‌هایشان بازگرداند.

در عین حال، غربی‌ها و رسانه‌های غربی به این موضوع نمی‌پردازند که مهم‌ترین دلیل مرگ برخی از زندانیان صهیونیست در غزه، عملیات‌هایی خونینی بوده که ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه انجام داد.

یک از زندانی‌های صهیونیستی که در ماه فوریه (بهمن سال گذشته) آزاد شد، در گفت‌وگو با هاآرتص گفت: بزرگ‌ترین ترس ما هواپیما‌های ارتش اسرائیل و نگرانی از بمباران ساختمانی بود که ما در آن بودیم؛ ما نگران این نبودیم که آن‌ها [اشاره به حماس] به‌طور ناگهانی کاری علیه ما انجام دهند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، قتل‌عام شنبه گذشته را این‌گونه توصیف کرد: یکی از قهرمانانه‌ترین و خارق‌العاده‌ترین عملیات‌هایی که در طول ۴۷ سال خدمت در تشکیلات دفاعی اسرائیل دیدم.

این در حالی است که دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری در حال حاضر به دنبال صدور حکم بازداشت برای گالانت و همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت است؛ این اتهام‌ها شامل تلاش برای نابودی مردم غزه از طریق قحطی برنامه‌ریزی شده نیز است.

تروریسم سازمان‌یافته

رژیم صهیونیستی بیش از هشت ماه است که قوانین جنگ نقض می‌کند.

دست‌کم ۳۷ هزار فلسطینی در غزه طی هشت ماه گذشته به شهادت رسیده‌اند؛ رژیم صهیونیستی همچنین استراتژی قحطی را مهندسی کرده که به‌تدریج جمعیت غزه را از گرسنگی می‌کشد.

دادگاه بین‌المللی دادگستری در ماه ژانویه (دی سال گذشته) رژیم صهیونیستی را به اتهام نسل‌کشی محاکمه و ماه گذشته دستور توقف فوری حمله این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه را صادر کرد، اما رژیم صهیونیستی با تشدید کشتار خود به هر دو دستور پاسخ داده است.

در نشانه دیگری از احساس مصونیت از مجازات رژیم صهیونیستی، این رژیم دست به قتل‌عام شنبه گذشته در النصیرات زد که آشکارا یک جنایت جنگی بود.

رژیم صهیونیستی از یک کامیون کمک‌های بشردوستانه که ظاهرا به مردم مستاصل غزه کمک می‌کرد، به‌عنوان پوششی برای عملیات نظامی خود استفاده کرد؛ این اقدام در حقوق بین‌الملل به‌عنوان جرم خیانت شناخته می‌شود.

رژیم صهیونیستی ماه‌ها است که کمک‌های بشردوستانه و انسان‌دوستانه به غزه را به‌عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای گرسنگی دادن به مردم، مسدود کرده است؛ این رژیم همچنین امدادگران را هدف قرار داده است و از اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر از آن‌ها را کشته است.

در عین حال، رژیم صهیونیستی به شکل آشکار در حال جنگ با آنروا، آژانس کاریابی و خدمات‌رسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی است؛ این رژیم بدون مدرک ادعا می‌کند که آژانس کمک‌رسانی اصلی سازمان ملل در غزه، با مقاومت فلسطین همکاری می‌کند.

این یک حقیقت است که رژیم صهیونیستی می‌خواهد سازمان ملل، آخرین راه نجات جامعه بین‌الملل در غزه را برای همیشه از بین برود.

انگیزه شیطانی

شاید تصور می‌شد که دولت بایدن در پی وقوع قتل‌عام النصیرات این جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم کند، اما مقام‌های آمریکایی یکی پس از دیگری شروع به تمجید از این جنایت کردند.

این موضع‌گیری‌ها نشان داد که حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی بسیار فراتر از ارائه اطلاعات و عرضه مداوم بمب‌هایی است که رژیم صهیونیستی در چند ماه گذشته روی غزه کوچک غزه انداخته است.

یکی از مقام‌های دولت بایدن در گفت‌وگو با رسانه آمریکایی اکسیوس فاش کرد که سربازان آمریکایی متعلق به یک واحد به اصطلاح گروگان‌های آمریکایی در عملیات نجاتی که غیرنظامیان فلسطینی را قتل‌عام کردند، شرکت کرده‌اند.

علاوه بر این، ویدیو‌هایی از اسکله شناور واشنگتن نشان می‌دهند که این اسکله به محل استقرار بالگرد‌های درگیر قتل‌عام النصیرات تبدیل شدند.

ظاهرا این اسکله با هزینه هنگفت حدود ۳۲۰ میلیون دلار در نزدیکی سواحل غزه برای دور زدن محاصره زمینی این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی ساخته شد.

ناظران و تحلیلگران از ابتدای اعلام خبر تصمیم آمریکا برای ساخت اسکله در ساحل غزه هشدار دادند که این نه تنها یک روش فوق‌العاده غیرعملی و ناکارآمد برای رساندن کمک است، بلکه احتمالا انگیزه‌های مخفی و شرورانه‌ای در پشت ساخت آن وجود دارد.

موقعیت اسکله یادشده، در نقطه میانی سواحل غزه، عملا آن را به معبری جدید برای حمله‌های زمینی رژیم صهیونیستی به غزه تبدیل کرده است؛ از این رو به نظر می‌رسد که حق با منتقدان ساخت اسکله آمریکایی در سواحل غزه بوده است.

استفاده از اسکله آمریکا در سواحل غزه برای تسهیل قتل‌عام ۲۷۰ فلسطینی پای این کشور را بیش از همیشه به همدستی با رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه در دادگاه بین‌المللی دادگستری کشاند.

قتل‌عام موفق!

مثل همیشه، برای رسانه‌ها و سیاستمداران غربی که قاطعانه در برابر آتش‌بسی که می‌توانست ماه‌ها پیش به‌اصطلاح رنج زندانیان صهیونیست و خانواده‌هایشان را پایان دهد، ایستاده‌اند، زندگی فلسطینی‌ها به معنای واقعی کلمه بی‌ارزش است.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان، قتل‌عام بیش از ۲۷۰ فلسطینی را به ازای آزادی چهار زندانی صهیونیست نشانه امیدواری و ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس آن را آرامش بزرگ خواند؛ هیچ‌یک از این دو نفر به آمار هولناک قربانیان فلسطینی اشاره نکردند.

روزنامه تایمز لندن، کشتار روز شنبه فلسطینی‌ها را با توصیف این عملیات به‌عنوان یک «حمله جراحی» به سرعت سفیدشویی کرد.

دیگر رسانه‌های غربی به شکلی مشابه از قتل‌عام النصیرات به‌عنوان یک موفقیت جسورانه یاد کردند؛ گویا که کشتن و مجروح و ناقص کردن حدود هزار فلسطینی و جنایت‌های جنگی زنجیره‌ای که رژیم صهیونیستی در این فرآیند مرتکب شد، نیاز به بررسی و محکومیت ندارد.

واقعیت این است که که اگر نتانیاهو از ترس رفتن به زندان دست به ادامه جنگ نمی‌زد و آتش‌بس را قبول می‌کرد، این زندانیان تاکنون آزاد شده بودند و اجرای عملیات وحشیانه علیه النصیرات کاملا غیرضروری بود.

اهرم قتل

بنی گانتز، سیاستمدار صهیونیستی که به نظارت بر کشتار هشت ماهه رژیم صهیونیستی در غزه در کابینه جنگی نتانیاهو کمک کرد و به‌طور گسترده در غرب به‌عنوان یک میانه‌رو توصیف می‌شود، یکشنبه گذشته از کابینه استعفا کرد.

اگرچه ظاهرا اختلاف بر سر چگونگی خروج رژیم صهیونیستی از غزه در ماه‌های آتی است، اما توضیح محتمل‌تر این است که گانتز می‌خواهد از نتانیاهو فاصله بگیرد، زیرا نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت علیه بشریت با بازداشت احتمالی مواجه می‌شود؛ ضمن اینکه گانتز قصد دارد در انتخابات پیش رو جای او را بگیرد.

پنتاگون و دولت بایدن، گانتز را آدم خود می‌دانند؛ کنار رفتن او از کابینه نتانیاهو ممکن است در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر (آبان)، که در آن دونالد ترامپ فعالانه تلاش می‌کند تا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمایت کند، اهرم‌های بیشتری بر نتانیاهو ایجاد کند.

ادعای واشنگتن درباره اینکه در قضیه جنگ غزه یک میانجی صادق است، به شدت مضحک به نظر می‌رسد؛ تناقض آشکار در موضع واشنگتن در قبال غزه هفته گذشته طی یک کنفرانس مطبوعاتی با سخنگوی وزارت امور خارجه آشکار شد.

متیو میلر ادعا کرد که هدف رژیم صهیونیستی و آمریکا متقاعد کردن حماس برای انحلال خود در ازای آتش‌بس است.

حتی لشگر رسانه‌ای غرب که معمولا مطیع هستند، از اظهارات میلر درباره اینکه قتل‌عام و کشتار فلسطینی‌ها در النصیرات به‌عنوان جنایت علیه بشریت در واشنگتن به‌عنوان اهرم فشاری بر حماس تلقی می‌شد، متحیر شدند، اما به احتمال زیاد، این تناقض ظاهری صرفا نشانه درهم‌تنیدگی‌های منطقی ناشی از تلاش‌های واشنگتن برای انحراف از هدف واقعی بود: خرید زمان بیشتر برای رژیم صهیونیستی جهت انجام کاری که در حال حاضر به خوبی انجام می‌دهد.

به نظر می‌رسد که آمریکا قصد دارد از اسکله بشردوستانه خود برای تسهیل پاکسازی نژادی غزه استفاده کند و آن را تبدیل به راه خروج ساکنان غزه جهت عملی کردن عملیات مهندسی شده رژیم صهیونیستی تبدیل کند.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *