همدستی آمریکا در نسل‌کشی مردم غزه؛ از ادامه کمک نظامی به اشغال‌گران تا ساخت اسکله نمایشی

7:45 - 21 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۱۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
همدستی آمریکا در نسل‌کشی مردم غزه؛ از ادامه کمک نظامی به اشغال‌گران تا ساخت اسکله نمایشی
آمریکا که طی دهه‌های گذشته همواره از رژیم کودک‌کش رژیم صهیونیستی حمایت کرده، از زمان آغاز جنگ غزه نیز نه تنها رویکرد خود را تغییر نداده، بلکه حمایت از اشغالگران را تشدید کرده است.

خبرگزاری میزان - مصاحبه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با مجله تایم به دلیل یک اظهارنظر خاص توجه رسانه‌های جریان اصلی و عبری‌زبان را به خود جلب کرد.

بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جنگ را برای حفظ خود سیاسی خود طولانی می‌کند، گفت: دلایل زیادی وجود دارد که مردم به این نتیجه برسند.

با این حال، از نقش آمریکا در فعال کردن نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه به‌طور منظم اجتناب شد. بایدن ادعا کرد که مشخص نیست که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت‌های جنگی در غزه شده است یا خیر؛ این ادعا منعکس‌کننده یادداشت ۲۰ امنیت ملی آمریکاست که حتی واضح‌ترین شواهد را برای اعطای معافیت مطلق به رژیم صهیونیستی زیر سوال می‌برد.

بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا رژیم صهیونیستی از گرسنگی به‌عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند، مدعی شد: نه، من این‌طور فکر نمی‌کنم. من فکر می‌کنم که آن‌ها درگیر فعالیت‌هایی شده‌اند که نامناسب است. 

میدل‌ایست‌مانیتور، می‌نویسد: اسرائیل یک کلاس مهدکودک نیست؛ این یک موجودیت مهاجرنشین-استعماری و یک قدرت نظامی است. «فعالیت نامناسب» روشی عجیب و بسیار ناپسند برای توصیف جنایت‌های جنگی است که به‌طور دردناکی برای همه، حتی سیاستمداران و مقام‌های آمریکایی آشکار است.

از این بیانیه که «بهتر است ارزیابی کنیم که اسرائیل از تسلیحات آمریکا در نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی استفاده کرده» تا «فعالیت نامناسب»، می‌توان دریافت که پارامتر‌های نرمش واشنگتن برای همیشه به نفع رژیم صهیونیستی در حال گسترش است.

ادامه کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم اشغال‌گر

آمریکا کمک‌های نظامی خود را به رژیم صهیونیستی متوقف نکرده است. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به‌تازگی قراردادی به ارزش ۳ میلیارد دلار را برای خرید ۲۵ جت جنگنده رادارگریز لاکهید مارتین با کمک‌های نظامی آمریکا امضا کرد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این توافق را نمونه دیگری از قدرت اتحاد استراتژیک بین آمریکا و رژیم صهیونیستی و تاثیر گسترده آن در عرصه‌های دور و نزدیک توصیف کرد.

در همین حال، اگرچه واشنگتن از نقش خود به‌عنوان ارائه‌کننده ادعایی کمک‌های بشردوستانه ابراز خوشحالی کرده، اما فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که از ۹ ماه می (۲۰ اردیبهشت) تاکنون به دلیل آب‌وهوای بد، هیچ کمک هوایی بشردوستانه‌ای انجام نشده است.

کارشناسان می‌گویند که رژیم صهیونیستی از گرسنگی به‌عنوان سلاح جنگی در نسل‌کشی خود در غزه استفاده کرده و آمریکا این استراتژی را تسهیل می‌کند.

ساخت اسکله موقت نمایشی 

اسکله شناور نمایشی ساخته شده از سوی ارتش آمریکا برای انتقال کمک به غزه، تنها یک هفته پس از عملیاتی شدن بر اثر باد‌های شدید و طوفان دریایی شکسته شد. 

آمریکا در زمانی که این اسکله در دست ساخت بود ادعا می‌کرد که از طریق این اسکله روزانه محموله‌هایی به اندازه بار ۱۵۰ کامیون وارد غزه خواهد شد. اما در هفته نخست بهره‌برداری از این اسکله روزانه تنها ۲۷ کامیون در این اسکله بارگیری و به داخل نوار غزه وارد شدند.

گروه‌های امدادی نسبت به اسکله نماشی آمریکا واکنش‌های متفاوتی داشته‌اند. بسیاری از این اسکله به‌عنوان عاملی حواس‌پرتی یاد کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند که قصد آمریکا از ساخت این اسکله کاهش فشار بر رژیم صهیونیستی برای باز کردن گذرگاه‌های مرزی بیشتر است. 

این در حالی است که همه کارشناسان عنوان کرده بودند که بازگشایی گذرگاه‌های زمینی به مراتب مفیدتر از ساخت یک اسکله نمایشی با قابلیت کمک‌رسانی پایین است.

باب کیچن، یکی از مقام‌های ارشد کمیته بین‌المللی نجات گفت: این یک نمایش جانبی است. 

براساس گزارش وال‌استریت ژورنال، عملیات اسکله پیچیده همچنین بعد خطرناک جدیدی را به دخالت واشنگتن در جنگ غزه اضافه می‌کند، که شامل تامین میلیارد‌ها دلار تسلیحات به رژیم صهیونیستی می‌شود.

در حالی که مقام‌های آمریکایی می‌گویند که نیرو‌های آمریکایی پا در غزه نخواهند گذاشت، اما اسکله آن‌ها را به لبه یک میدان جنگ پر هرج‌ومرج سوق می‌دهد.

کمک اطلاعاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی

گزارش رسانه‌های غربی نشان می‌دهد که آمریکا علاوه بر حمایت‌های سیاسی و نظامی از رژیم صهیونیستی، همچنین از این رژیم در زمینه اطلاعاتی حمایت می‌کند.

به‌عنوان مثال، به‌گفته این رسانه‌ها عملیات روز شنبه، ۱۹ خرداد ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز نوار غزه با کمک‌های اطلاعاتی آمریکا انجام شد.

براساس گزارش‌ها، یک گروه آمریکایی مستقر در اراضی اشغالی این اطلاعات را ارائه کرد. 

این حمایت در حالی انجام شد که در پی این حمله‌ها بیش از ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۴۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *