جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان غزه

13:41 - 21 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۳۵۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان غزه
داده‌های جدید آژانس زنان سازمان ملل نشان می‌دهد شرایط اولیه زندگی زنان فلسطینی همچنان رو به وخامت می‌رود و ۸۰ درصد از زنان غزه برای زنده ماندن به کمک‌های غذایی وابسته هستند.

خبرگزاری میزان - رئیس یک سازمان غیردولتی نروژی گفت که حمله‌های بی‌رویه رژیم صهیونیستی به کودکان و زنان فلسطینی به وضوح از نمونه جنایت‌های جنگی این رژیم است.

یان اگلاند، دبیرکل شورای پناهندگان نروژ می‌گوید: تداوم جنگ در اردوگاه‌های پناهندگان درست نیست.

اگلاند اضافه کرد: این حمله‌های ادامه‌دار و بدون تبعیض که به کشته شدن تعداد زیادی از کودکان و زنان منجر می‌شود، آشکارا جنایت جنگی است.

به‌گفته مقام‌های بهداشتی محلی، بیش از ۳۷ هزار فلسطینی از زمان آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که اکثریت قریب به اتفاق زنان و کودکان هستند.

سازمان ملل اعلام کرده بود که زنان و کودکان دست‌کم ۵۶ درصد از هزاران نفری را که در جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند تشکیل می‌دهند.

براساس گزارش آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا)، روزانه به‌طور متوسط ۳۷ کودک مادران خود را در نوار غزه از دست می‌دهند.

این آژانس گفت: جنگ در غزه همچنان جنگ علیه زنان است.

بیانیه گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل 

شماری از گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل هم خشونت مستمر و سازمان‌یافته علیه فلسطینیان را در ماه‌های گذشته، که بیشتر قربانیان آن زنان و کودکان هستند، محکوم کرده‌اند.

آن‌ها در بیانیه‌ای گفتند: ما از جزئیات گور‌های دسته‌جمعی که به‌تازگی در نوار غزه کشف شده وحشت داریم. بیش از ۳۹۰ جسد از جمله زنان و کودکان در بیمارستان‌های ناصر و الشفاء کشف شده که بسیاری از آن‌ها دارای نشانه‌هایی از شکنجه، اعدام‌های سرپایی و نمونه‌های احتمالی افراد زنده‌به‌گور شده هستند.

به‌گفته این گزارشگران، در مجموع زنان، دختران و کودکان از جمله افرادی هستند که در این درگیری بیش از همه در معرض خطر قرار دارند.

همچنین براساس گزارش‌های سازمان ملل، شماری از زنان و دختران از سوی ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تاکنون ناپدید شده‌اند.

کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که نظامیان اشغالگر یزرگترین کیلینیک باروری غزه را، که گزارش شده بود ۳ هزار جنین در آن نگهداری می‌شدند، منهدم کرده است.

کارشناسان اضافه کردند: رفتار با زنان بازدار و شیرده همچنان وحشتناک است. اسرائیل آن‌ها را با بمباران مستقیم بیمارستان‌ها و محرومیت عمدی از دسترسی آن‌ها به امکانات بهداشتی با استفاده از تک‌تیراندازها، در معرض خطری غیرقابل تصور قرار داده است. 

براساس گزارش‌ها، روزانه بیش از ۱۸۳ زن بدون تسکین درد زایمان می‌کنند. همچنین صد‌ها نوزاد به دلیل قطع برق جان خود را از دست می‌دهند.

زنان نوزادان خود را در شرایط وحشتناکی به دنیا می‌آورند. براساس گزارش صندوق جمعیت سازمان ملل، حدود ۱۵۵ هزار زن باردار و تازه زایمان کرده برای زنده ماندن و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی اولیه با مشکل روبرو هستند.

کارشناسان همچنین می‌گویند که تخریب بی‌سابقه مسکن و شرایط نامطمئن زندگی در چادر به‌طور نامتناسبی بر زنان و رختران تاثیر گذاشته است.

گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل می‌گویند که از ادامه دریافت گزارش‌های تجاوز جنسی و خشونت علیه زنان و دختران ناامید شده‌اند. آن‌ها می‌گویند: کابینه اسرائیل به‌طور مستمر در زمینه تحقیق در این مورد کوتاهی کرده است.

شرایط اولیه بقای زنان فلسطینی همچنان رو به وخامت می‌رود

آژانس زنان سازمان ملل، در گزارشی نوشت: آخرین هشدار جنسیتی زنان سازمان ملل در مورد جنگ در غزه چالش‌های سرسام‌آوری را آشکار می‌کند که سازمان‌های تحت مدیریت زنان فلسطینی با آن روبرو هستند. این هشدار همچنین تعهد تزلزل‌ناپذیر آن‌ها برای نجات جان‌ها را برجسته می‌کند و خواهان سرمایه‌گذاری فوری و هماهنگ در عملیات‌های میدانی است. سازمان‌های تحت مدیریت زنان در برخی از خطرناک‌ترین و چالش برانگیزترین مناطق غزه و کرانه باختری فعالیت می‌کنند.

آژانس زنان سازمان ملل طی ۸ ماه حمله رژیم صهیونیستی به غزه، مجموعه‌ای از هشدار‌ها را منتشر کرده که نشان می‌دهد چگونه زندگی زنان و دختران (فلسطینی) در بخش‌های مختلف از امنیت غذایی گرفته تا سرپناه، بهداشت و ایمنی بدتر شده است. 

داده‌های جدید زنان سازمان ملل که بهار ۲۰۲۴ جمع‌آوری شد، نشان می‌دهد که شرایط اولیه بقای زنان فلسطینی همچنان رو به وخامت می‌رود. براساس گزارش‌ها، بیش از ۸۰ درصد از زنان غزه به کمک‌های غذایی محتاج هستند و ۸۳.۵ درصد می‌گویند کمک‌هایی که دریافت می‌کنند، پاسخگوی نیاز‌های اساسی آن‌ها و خانواده‌هایشان نیست.

آژانس زنان سازمان ملل در چهارمین گزارش هشدار خود، بر کار سازمان‌های تحت مدیریت زنان (WLO) متمرکز شده و ارزیابی خود از ۲۵ سازمان تحت مدیریت زنان فلسطینی را که در غزه و کرانه باختری فعالیت می‌کنند، شرح می‌دهد.

این گزارش نشان می‌دهد که این سازمان‌ها با وجود وضعیت وخیم غزه، در خط مقدم واکنش بشردوستانه قرار دارند. این ۲۵ سازمان، شبکه‌ای متشکل از هزار و ۵۷۵ کارمند را در سراسر غزه و کرانه باختری دارند. دفتر‌های ۸۹ درصد از سازمان‌های مورد بررسی، که به‌عنوان مراکز عملیاتی عمل می‌کنند و برای ارائه کمک و هماهنگی حیاتی هستند، در جریان جنگ آسیب دیده و ۳۵ درصد از آن‌ها با تخریب کامل مواجه شده‌اند.

براساس این گزارش، سازمان‌های تحت مدیریت زنان به‌طور مشهودی به جوامع خود متعهد هستند. ۸۸ درصد این سازمان‌ها به سمت کمک‌های اضطراری گرایش پیدا کرده و خدمات ضروری مانند توزیع کالا‌های غیرغذایی (۶۴ درصد)، توزیع اقلام غذایی (۵۶ درصد)، کمک نقدی (۴۸ درصد)، و خدمات حمایتی، از جمله حمایت روانی اجتماعی ارائه می‌دهند. ۵۶ درصد از سازمان‌های تحت مدیریت زنان از کاهش بودجه خبر داده و ۸۸ درصد با مشکل مالی اساسی مواجه هستند که توانایی آن‌ها را برای ارائه خدمات حیاتی با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *