روز جهانی کودکان قربانی خشونت؛ کشتار کودکان فلسطینی در جهنم غزه

13:15 - 15 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۵۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روز جهانی کودکان قربانی خشونت؛ کشتار کودکان فلسطینی در جهنم غزه
رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تهاجم به نوار غزه کودکان فلسطینی و همچنین زیرساخت‌های مورد نیاز آن‌ها را در این باریکه هدف جنایت‌های خود قرار داده است.

خبرگزاری میزان - روز ۴ ژوئن (۱۵ خرداد) به نام روز جهانی کودکان بی‌گناه قربانی خشونت نامگذاری شده است.

کودکان چندین کشور قربانی جنگ‌ها و سایر درگیری‌های تسلیحاتی هستند که بدترین تاثیر را بر سلامت روحی و جسمی آن‌ها می‌گذارد.

در همین حال، بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی از آغاز حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند. بیشتر آن‌ها دانش‌آموزان مدارس و مهدکودک‌ها و ۶۴ دانش‌آموز از مدارس کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس بودند.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی کودکان بی‌گناه قربانی خشونت، گفت که برجسته‌ترین عنوان این مناسبت «کودکان غزه» است، زیرا آن‌ها بزرگترین قربانیان خشونت‌های ادامه‌دار رژیم صهیونیستی از تاریخ ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) هستند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی مدارس و مهدکودک‌ها را ویران کرده و به‌طور خاص غیرنظامیان دارای فرزند کودک را هدف قرار می‌دهد، آن‌ها را می‌کشد، بارداشت می‌کند، کودکان را از غذا و خدمات بهداشتی محروم می‌کند و اقدام‌های دیگری علیه آن‌ها انجام می‌دهد که نشان‌دهنده جنایت‌هایی فراتر از هنجارها، منشور‌ها و سیستم حقوق بشر است.

از آغاز تجاوز به نوار غزه، ۶۲۰ هزار دانش‌آموز از تحصیل در مدارس محروم شده‌اند. همچنین ۸۸ هزار دانشجو از تحصیل در دانشگاه محروم شده‌اند. در همین حال، بیشتر کودکان از آسیب‌های روانی و شرایط سخت بهداشتی رنج می‌برند.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین از سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی مدافع کودکان و حق تحصیل خواست تا برای پایان خشونت‌های فزاینده صهیونیست‌ها و جنایت‌های اشغالگرانه علیه دانش‌آموزان کودک تلاش کنند.

در همین حال، دفتر هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل (اوچا) نیز اعلام کرد که کودکان غزه به دلیل گرسنگی جان می‌دهند و رژیم صهیونیستی باید به تعهد‌های بین‌المللی خود در مورد ورود امن کمک‌های بشردوستانه به این باریکه پایبند باشد.

به‌تازگی مرگ یک کودک ۱۳ ساله دیگر بر اثر سوءتغذیه در دیرالبلح ثبت شد. ۲ تلفات ناشی از سوءتغذیه در یک هفته نشانگر یک وضعیت اضطراری بسیار جدی‌تر است. 

جاناتان کریککس، رئیس ارتباطات یونیسف در فلسطین نیز گفت: وضعیت جاری در رفح یک فاجعه برای کودکان است. در صورت توزیع نشدن مواد غذایی، به‎ویژه مواد غذایی آماده درمانی که برای رفع سوءتغذیه در بین کودکان استفاده می‌شود، درمان بیش از ۳ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه حاد قطع خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *