رژیم صهیونیستی در فهرست شرم؛ جنایت‎هایی به وسعت غزه

8:55 - 20 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۱۰۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی در فهرست شرم؛ جنایت‎هایی به وسعت غزه
جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه مرتکب شده باعث شد که سازمان ملل تصمیم بگیرد نام این رژیم را در فهرست سیاه خود قرار دهد.

خبرگزاری میزان - زمانی که رژیم اشغال‎گر صهیونیستی در سال ۲۰۱۴ جنگ گسترده خود را علیه نوار غزه اشغالی آغاز کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را به داعش تشبیه کرد.

در پی این موضوع نویسندگان و کارشناسان نیز به او پاسخ دادند. آن‌ها ادعای نتانیاهو را که برای توجیه جنایت‌های خود در غزه استفاده می‌کرد، رد کردند، زیرا توافق بین‌المللی در مورد نام‎گذاری داعش به‌عنوان تروریسم وجود داشت.

سال‌ها گذشت و داعش تقریبا از بین رفت. حمله‌های این گروه تروریستی پایان یافت، اما نتانیاهو ثابت کرد که وحشی‌تر از داعش است.

در هر جنگ یا درگیری، هر جا که باشد، تلفات غیرنظامی از جمله زنان و کودکانی که به‌طور تصادفی مجروح یا کشته می‌شوند، وجود دارد؛ اما هدف قرار دادن غیرنظامیان به‌طور عمدی به همان شکلی که اشغال‎گران صهیونیست این کار را می‌کنند، قبلا هرگز اتفاق نیفتاده است.

در طول جنگ جاری رژیم صهیونیستی در نوار غزه، حتی رسانه‌های حامی رژیم صهیونیستی، گروه‌های حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی حمله‌های مرگ‌بار متعددی را مورد بررسی قرار داده و ثابت کرده‌اند که جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها عمدی است.

در همین حال، آن‌ها ادعا‌های رژیم صهیونیستی را مبنی بر اینکه مقاومت فلسطین مرتکب آزار جنسی زنان شهرک‌نشین از جمله تجاوز جنسی، سر بریدن کودکان و بدرفتاری با زندانیان شده است، بررسی کرده‌اند. آن‌ها همه این ادعا‌ها را نادرست دانستند. 

همچنین بسیاری از سران بین‌المللی موضع‌گیری‌های خود را در مورد این ادعا‌ها پس گرفته‌اند. علاوه بر این، بسیاری از رسانه‌های حتی حامی رژیم صهیونیستی گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند که خلاف ادعا‌های اشغال‎گران را ثابت می‌کند.

بسیاری از شهرک‌نشینان آزادشده از سوی مقاومت ادعا‌های رژیم صهیونیستی را در مورد بدرفتاری مبارزان مقاومت فلسطین رد کردند. آن‌ها حتی مبارزان مقاومت را به دلیل رفتار آن‌ها و مراقبت از فرزندان و حیوانات خانگی خود تحسین می‌کردند.

اما این رژیم شبه‌داعش از صحبت شهرک‌نشینان با رسانه‌ها جلوگیری کرد و از سایر کشور‌هایی که زندانیان آزاد شده گذرنامه آن کشور‌ها را داشتند خواست آن‌ها را سرکوب کنند تا حقیقت مقاومت فلسطین منتشر نشود.

پس از آشکار شدن شباهت‌های بین رژیم اشغالگر صهیونیست و داعش، سازمان ملل این رژیم را به همان فهرست سیاه، که با نام فهرست شرم نیز شناخته می‌شود، اضافه کرد.

اضافه کردن رژیم اشغال‎گر به این فهرست پس از آن انجام شد که سازمان ملل شواهد موثقی درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه به‌دست آورد. 

این شواهد حاکی از بمباران‌های گسترده مناطق مسکونی، تحمیل محاصره شدید بر غزه، حمله به زیرساخت‌های حیاتی بشردوستانه، از جمله تاسیسات سازمان ملل، مدارس، بیمارستان‌ها و تاسیسات آب و فاضلاب، هستند.

اضافه کردن رژیم صهیونیستی به این فهرست پس از بررسی تخلف‌های آن از سوی طرف‌های بی‌طرف به این معناست که ارتکاب جنایت‌های رژیم اشغال‎گر علیه فلسطینی‌ها از سوی گروه‌های بین‌المللی و نهاد‌های رسمی تایید شده است؛ این موضوع ممکن است به صدور قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد تحریم‌های تسلیحاتی و سایر محدودیت‌ها علیه رژیم صهیونیستی منجر شود.

قرار گرفتن نام این رژیم در فهرست شرم همچنین به ابتکار‌هایی برای منزوی کردن این رژیم مانند تحریم، مشروعیت‌زدایی، توقف تجارت و تعلیق پروژه‌های آموزشی و همکاری دامن می‌زند.

بالاتر از همه این‌ها، اضافه شدن ارتش رژیم اشغال‎گر قدس به این فهرست به همگان ثابت می‌کند که نتانیاهو و دیگر سران رژیم صهیونیستی دروغ‎گو هستند و ادعای آن‌ها مبنی بر اینکه ارتش اشغالگر اخلاقی‌ترین ارتش در جهان بوده، نادرست است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *