گفت‌وگو|

فنونی‌زاده: ورود VAR برای فدراسیون ۵ ستاره کاری ندارد!/ مقابل هنگ‌کنگ باید جوانگرایی کنیم

1:08 - 17 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۷۵۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فنونی‌زاده: ورود VAR برای فدراسیون ۵ ستاره کاری ندارد!/ مقابل هنگ‌کنگ باید جوانگرایی کنیم
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مقابل هنگ‌کنگ باید جوانگرایی صورت بگیرد و با حضور بازیکنان مسن در یک بازی پیش‌پا افتاده تنها به خودمان لطمه می‌زنیم.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان و کسب عنوان قهرمانی در بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: استرس زیاد و فشار روی بازیکنان باعث شد که ما نیمه اول نسبتاً بدی را پشت سر بگذاریم. قهرمانی بسیار دلچسبی بود، اما متأسفانه در این مسابقه نسبت به پیشکسوتان بی‌احترامی شد و تعدادی از آن‌ها را به ورزشگاه راه ندادند.

وی ادامه داد: دیدار همزمان استقلال و پرسپولیس در بازی پایانی باعث شد که کمی تمرکز شاگردان اوسمار به هم بریزد. در آن سو استقلال در همان نیمه اول مقابل پیکان به پیروزی رسید و در این سو وقتی خبر پیروزی آبی‌پوشان به گوش پرسپولیس رسید بازیکنان کمی وارد استرس شدند. گولسیانی بهترین گلزن خارجی پرسپولیس است و در این بازی به خوبی در دل هواداران جا گرفت. بازیکنان پرسپولیس همانطور که عملکردشان را در طول فصل دیدیم شایسته قهرمانی بودند و به آنچه که حقشان بود رسیدند. 

۱۳ نفر از پیشکسوتان به ورزشگاه رفتیم که ما را راه ندادند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با کارشکنی برخی در خصوص ورود پیشکسوتان به ورزشگاه، تصریح کرد: حدود ۱۳ نفر از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس که یک زمان برای تیم جانفشانی کردیم با بی‌مهری پشت در‌های ورزشگاه ماندیم و اجازه ورود به ما ندادند. به نظر من حق ما این بود که یک برنامه‌ریزی انجام می‌شد تا ما هم بتوانیم در این قهرمانی در کنار هواداران و بازیکنان باشیم و در زمین دور افتخار بزنیم. رضا درویش تمام تلاش خودش را انجام داد و منکر آن نمی‌شویم، اما گفتند ورزشگاه پر است و برای ما جا ندارند. امیدوارم دیگر این اتفاقات برای پیشکسوتانی که برخی تنها امیدشان به باشگاه است نیفتد. در مجموع از قهرمانی پرسپولیس خوشحال هستم و این نام همچنان جاودانه خواهد ماند. 

از باشگاه‌ها پول‌بگیرند و VAR را وارد کنند

فنونی‌زاده با بیان اینکه همه از آفساید بودن گل پرسپولیس مطلع هستیم، عنوان کرد: وحید امیری که زمینه ساز این گل بود در مصاحبه‌ای اعلام کرد که گل گولسیانی آفساید بوده. در واقع این خطا را با چشم هم نمی‌توان مشخص کرد و از نظر من تنها راهکار فدراسیون ورود var است. وقتی خود بازیکن می‌گوید گل آفساید بوده پس ما به حرف او احترام می‌گذاریم و قبولش داریم. از نظر من برای فصل آینده از تیم‌ها مبالغی را دریافت کنند و سیستم کمک داور ویدیویی را وارد کنند. نصب ۴ تا دوربین تلویزیونی و میکروفون برای فدراسیون ۵ ستاره کاری نباید داشته باشد!

اوسمار بهترین گزینه برای فصل آینده است

وی در ارتباط با عملکرد اوسمار و تمدید قرارداد با وی، متذکر شد: اوسمار یک تیم قعر جدولی را تحویل نگرفت بلکه تیمی را تحویل گرفت که در رده دوم جدول بود و از لحاظ ساختاری زیر نظر یحیی گل‌محمدی ساخته شده بود. پرسپولیس به مراتب بیشترین بازیکن باتجربه را در کل لیگ دارا است و اگر اوسمار با چنین بازیکنانی قهرمانی نمی‌آورد باید به توانایی او شک می‌کردیم. به نظر من این مربی برزیلی مرد بازی‌های سخت است، اما در حال حاضر سرمربی ایرانی مورد نظری وجود ندارد و ادامه همکاری با اوسمار بهترین راه حل برای سرخپوشان در فصل آینده خواهد بود. در انتهای فصل عملکرد هیجان انگیزی را از شاگردان اوسمار دیدیم و در چند مصاحبه او بسیار با تجربه و با متانت عمل کرد که این برای حفظ آرامش تیم بسیار مهم است.

مقابل هنگ‌کنگ باید جوانگرایی صورت بگیرد

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران درباره دیدار ایران مقابل هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی، خاطرنشان کرد: ایران در دور برگشت مقدماتی جام جهانی باید به مصاف هنگ کنگ برود که از نظر من چندان بازی سختی برای شاگردان قلعه‌نویی نخواهد بود. هنگ کنگ در حد تیم‌های درجه ۲ و ۳ هم نیست. قلعه نویی باز هم از بازیکنانی استفاده کرده که از لحاظ سنی در سطح بالایی قرار دارد. باید در چنین بازی‌هایی که فرصت ریسک وجود دارد از بازیکنان جوان استفاده کرد و میدان را برای آن‌ها باز کرد چرا که باید آینده‌نگری کنیم و بازیکنان را برای جام جهانی آماده کنیم. با این بازیکنان مسن نمی‌توان به جام جهانی وارد شد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *