وزیر فرهنگ: سرانه یک میلیاردی به انجمن‌های نمایشی اختصاص خواهیم داد

23:05 - 06 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۶۹۵
وزیر فرهنگ: سرانه یک میلیاردی به انجمن‌های نمایشی اختصاص خواهیم داد
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص بودجه سرانه یک میلیارد تومانی به انجمن‌های نمایشی استان‌های کشور خبرداد

خبرگزاری میزان - محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه جمعه ۶ بهمن‌ماه که برای تماشای آثار چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تالار وحدت حضور داشت، در جمع خبرنگاران گفت: بودجه تئاتر کشور به نسبت سال ۱۴۰۰ در سال ۱۴۰۱ رشد قابل ملاحظه‌ای داشت. بالای ۳۵ میلیارد تومان برای جشنواره‌های تئاتر، هزینه شد این درحالی که این رقم در سال ۱۴۰۰ شاید به ۶ تا ۷ میلیارد تومان می‌رسید.

وی افزود: اما امسال با وجود مشکلات بودجه‌ای که با آن روبه‌رو بودیم، برخی دوستان پیشنهاد تعطیلی جشنواره‌های منطقه‌ای را دادند، اما من اصرار داشتم که این جشنواره‌ها با قوت برگزار شود که همانطور که شاهد بودیم درچهار منطقه و بسیار پرشور برگزار شد.

اسماعیلی تاکید کرد: اکنون مشکل کمبود بودجه نداریم؛ به این معنا که ما برای برنامه‌های وزارت با مشکل فقدان و کمبود بودجه مواجه نخواهیم شد. گرچه به طور کلی حوزه فرهنگ و هنر بودجه خیلی بالایی ندارد و همیشه بین تئاتر و سینما این نابرابری بودجه را شاهد بودیم، اما در تلاش‌یم که این مسئله حل شود.

رئیس شورای عالی هنر بیان کرد: از آقای سالاری خواهش کردم تا آزادانه بودجه‌ای عملیاتی برای حوزه معاونت هنری تنظیم کنند و امسال با رشد قابل ملاحظه ۵۰ یا ۶۰ برابری مواجه خواهیم شد.

اسماعیلی ادامه داد: به پیشنهاد معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه خوبی برای تئاتر در نظر گرفته شد که به تبع آن امسال به انجمن‌های هنرهای نمایشی در استان‌ها سرانه یک میلیارد تومانی اختصاص دادیم.

وی با ابراز امیدواری از تحقق ارقام و اعداد مطرح شده در بودجه‌های حوزه فرهنگ و هنر، تصریح کرد: با تلاش‌ها و پی‌گیری‌های شکل گرفته امر تخصیص ۵۰درصد آن در این هفته محقق می‌شود، آن هم در شرایطی که مدیریت بودجه نیز به طور کامل در اختیار همکارانم در معاونت هنری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه اظهاراتش گفت: امسال بودجه ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی انجمن‌های نمایشی استان‌ها به یک میلیارد تومان خواهد رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *