خانه مطبوعات و رسانه‌های ایران خواستار انتصاب معاون مطبوعاتی از جنس رسانه شد

14:04 - 29 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۹۸۰
خانه مطبوعات و رسانه‌های ایران خواستار انتصاب معاون مطبوعاتی از جنس رسانه شد
هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های ایران در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار انتصاب فردی کاملا رسانه‌ای و آشنا با این حرفه بعنوان معاون مطبوعاتی شد.

خبرگزاری میزان - هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های ایران در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار انتصاب فردی بعنوان معاون مطبوعاتی شدند که در این معاونت دارای سابقه «مدیریت بر رسانه» و عملکرد قابل قبول در تعامل با طیف‌های گوناگون رسانه‌ای (اعم از اصولگرا و اصلاح طلب) باشد.

این‌نامه به شرح زیر است:

فاضل فرزانه، جناب آقای دکتر سید عباس صالحی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام و تقدیم احترام
همچنان که مستحضرید، یکی از معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از حیث تنظیم رابطه حاکمیت با جامعه و کمک به رشد آگاهی‌های عمومی، نقشی موثر دارد، معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی است؛ معاونتی که می‌تواند در دولت وفاق ملی با گستردن چتری مهرآمیز بر سر رسانه‌ها، به بروز ظرفیت‌های حقیقی و مورد انتظار آن‌ها در حوزه خبر، تحلیل و نقد و در نتیجه، بازگرداندن «مرجعیت رسانه‌ای» به درون کشور کمک کند.

پیشنهاد ما اعضای خانه مطبوعات کشور برای انتخاب و‌انتصاب معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی،   صرفنظر از مصادیق، لحاظ شاخص‌های ذیل است تا فرد منتخب بتواند دست کم بخشی از اهداف یاد شده را تحقق بخشد:

۱.  روزنامه‌نگار حرفه‌ای و دارای سابقه «مدیریت در رسانه» باشد؛ به این معنا که مشاغل رسانه‌ای را از سطح خبرنگار تا سردبیر و مدیر مسئول آزموده و حائز تجارب عینی و ملموس از چالش‌ها و مسائل گونه‌های رسانه‌ای باشد.

۲. در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دارای سابقه «مدیریت بر رسانه» و عملکرد قابل قبول در تعامل با طیف‌های گوناگون رسانه‌ای (اعم از اصولگرا و اصلاح طلب) باشد.

 ۳. مدیران رسانه‌ای با اعلام رأی و دیدگاه خود در جریان انتخابات‌های صنفی یا به هر طریق دیگر بر عملکرد مدیریتی وی صحه گذاشته باشند.

۴. چهره‌ای غیر جناحی، صنفی و آشنا به موازین حقوقی باشد تا بتواند نقطه تعادل بین حقوق و حدود رسانه‌ها را رعایت و از افراط و تفریط در مقوله نظارت اجتناب کنند.

۷. در  نهاد‌های حاکمیتی  بیرون از دولت مانند مجلس شورای اسلامی،  قوه قضایبه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت نظارت بر مطبوعات  سابقه عضویت و همکاری مدیریتی  و در نتیجه، درکی صحیح از  تعامل بین بخشی برای بهبود شرایط رسانه‌ها داشته باشد.    

۸. ترجیحا جوان و از کارمندان رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد تا انتخاب او «انتخابی از  درون» و  موجب امیدواری و دلگرمی  سایر  همکاران جنابعالی در  این وزارتخانه واقع شود.

با تشکر هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های ایران

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *