امیرعبداللهیان: جنبش حماس یک جنبش آزادیبخش است

21:38 - 09 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۱۵۵
امیرعبداللهیان: جنبش حماس یک جنبش آزادیبخش است
وزیر امور خارجه در دیدار با همتای تایلندی خود در قطر تاکید کرد که، جنبش حماس به‌دنبال گروگانگیری نیست.

خبرگزاری میزان – حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در زمان حضور در دوحه، به درخواست وزیر خارجه تایلند، با وی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وزیر خارجه تایلند ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و با اشاره به تحولات غزه و اظهار نگرانی از تحولات جاری، خواستار ایفای نقش کشورمان برای کمک به آزادی تعدادی از شهروندان کشورش که به گفته وی در تحولات اخیر به اسارت نیرو‌های جنبش حماس درآمده‌اند، شد.

امیرعبدالهیان نیز ضمن تبیین دیدگاه کشورمان در خصوص تحولات جاری فلسطین، گفت: درخواست طرف تایلندی را به مقام‌های سیاسی جنبش حماس منتقل خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه، جنبش حماس یک جنبش آزادیبخش است که به‌دنبال گروگانگیری نیست، اظهار کرد که با گفت‌وگو‌هایی که امروز با مقام‌های عالی سیاسی جنبش حماس داشت، موضوع اینگونه شهروندان نیز مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. 

وزیر امور خارجه گفت: مقام‌های حماس تاکید کرده‌اند که در صورت توقف حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی به غزه، آمادگی بررسی فوری اینگونه درخواست‌ها و اقدام برای آزادی اینگونه شهروندان را دارند.

امیرعبداللهیان همچنین ضمن تبریک به وزیر خارجه تایلند به‌مناسبت انتصاب به این مسئولیت و با اشاره به قدمت و دوستانه بودن روابط ۲ کشور، از وی جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد. 

وزیر خارجه تایلند ضمن تشکر از دعوت به‌عمل آمده و استقبال از آن، به‌طور متقابل از امیرعبداللهیان جهت سفر به تایلند دعوت به‌عمل آورد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *