نامه امیرعبداللهیان به وزیر خارجه واتیکان؛ حمایت از ملت فلسطین وظیفه پیروان ادیان ابراهیمی است

22:01 - 30 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۵۷۹
نامه امیرعبداللهیان به وزیر خارجه واتیکان؛ حمایت از ملت فلسطین وظیفه پیروان ادیان ابراهیمی است
وزیر امور خارجه در نامه به همتای خود در واتیکان، گفت: در این برهه حساس و تعیین‌کننده، حمایت و دفاع از حقوق و جان ملت فلسطین، وظیفه تمامی پیروان ادیان ابراهیمی است.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در نامه‌ای به پل ریچارد گالاگر، وزیر امور خارجه واتیکان، گفت: در حالیکه جهان بیش از هر زمان دیگر به آرامش، صلح و اخلاق نیاز دارد، متاسفانه امروز با نسخه جدیدی از توحش مدرن در سرزمین‌های فلسطین اشغالی مواجهیم. 

وزیر امور خارجه، تصریح کرد: جنایت هولناک حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی و بمباران کلیسای تاریخی سنت پورفیلیوس در غزه که کودکان و زنان در آن پناه گرفته بودند، نشان‌دهنده وجه دیگری از خوی وحشیانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی است. 

امیرعبداللهیان، افزود: این نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل آپارتاید سیستماتیک را نه تنها در قبال مسلمانان بلکه در مقابل پیروان همه ادیان ابراهیمی از جمله مسیحیان اجرا می‌کند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به نقش واتیکان برای توقف جنایت جنگی علیه غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان و ارسال کمک به مردم غزه، گفت: بی‌تردید همصدایی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی، نقش موثری در مهار تندروی صهیونیست‌ها، بازگشت آرامش به جهان و استقرار ارزش‌های اخلاقی در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *