گزارش «سی ان ان» از قتل سیاه پوستان در آمریکا؛ «خشم عمومی، آمریکا را فراگرفته است»

15:28 - 07 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۰۲۶۵
اقدام اخیر نظام قضایی آمریکا مبنی بر تبرئه ۳ افسر پلیس متهم به قتل یک شهروند سیاه پوست بار دیگر خشم و تعنراضات عمومی را در سراسر این کشور در پی داشته است.

افسران پلیس آمریکا در ماه مارس اقدام به تیراندازی به سمت «برونا تیلور»، جوان سیاه پوست ۲۶ ساله در شهر «لوئیزویل» ایالت «کنتاکی» کرد و او را به قتل رساند.

به تازگی هیئت منصفه دادگاه «کنتاکی»، هیچ کیفرخواستی علیه این دو افسر پلیس، اعلام نکرد و افسر پلیس سوم را نیز تنها به ترساندن همسایه‌ها متهم کرد.

 

سی ان ان: تبرئه افسران متهم به قتل برونا تیلور خشم عمومی را در آمریکا برانگیخته است

 

این اقدام دادگاه «کنتاکی» مبنی بر تبرئه قاتلان «برونا تیلور»، موج گسترده‌ای از اعتراضات را در پی داشته و موجب بازگشت تظاهرات ضد نژادپرستی به خیابان‌های آمریکا شده است.

پایگاه «سی ان ان» در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد «تصمیم هیئت منصفه دادگاه کنتاکی خشم عمومی را در سراسر آمریکا برانگیخته است.»

این گزارش می‎افزاید «تظاهرات علیه خشونت پلیس در آمریکا از ماه می‌ و پس از قتل جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی آغاز شد، اما اقدام اخیر هیئت منصفه دادگاه کنتاکی که از ۶ افسر متهم به قتل تیلور، ۵ نفر را تبرئه کرد، بار دیگر به تحریک اوضاع متشنج کشور منتهی شد.»

 

سی ان ان: تبرئه افسران متهم به قتل برونا تیلور خشم عمومی را در آمریکا برانگیخته است

این پایگاه آمریکایی موج جدید تظاهرات را در بیشتر شهر‌ها مسالمت آمیز توصیف کرده و می‌گوید «با این وجود پلیس اقدام به بازداشت برخی از معترضان کرد.»

بر اساس گزارش «سی ان ان»، لوئیزویل، نیویورک، اورنج، پورتلند، اورگن و سیاتل از جمله شهر‌هایی هستند که در آنها تظاهرات برگزار شده است.

 

سی ان ان: تبرئه افسران متهم به قتل برونا تیلور خشم عمومی را در آمریکا برانگیخته است

 

خیابان‌های «لوئیزویل»، از روز چهارشنبه گذشته و همزمان با اعلام رای دادگاه «کنتاکی» درباره پرونده قتل «برونا تیلور»، شاهد تظاهرات گشترده ضد نژاد پرستی و خشونت پلیس است.

پلیس «لوئزویل»، روز شنبه، ۲۵ نفر از معترضان را به اتهامات مختلف بازداشت کرد.

در تظاهرات نیویورک نیز پلیس ده‌ ها نفر از معترضان را بازداشت کرد و تظاهرات پورتلند نیز با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *