امیرقطر: آنچه اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهد نسل‌کشی است/ رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی: تنها راه حل مناقشه در خاورمیانه تشکیل کشور فلسطین است

22:49 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۸۴۵
امیرقطر: آنچه اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهد نسل‌کشی است/ رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی: تنها راه حل مناقشه در خاورمیانه تشکیل کشور فلسطین است
امیر قطر در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت که آنچه اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهد نسل‌کشی است.

خبرگزاری میزان - تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در جریان سخنرانی خود در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با تاکید بر اینکه تجاوز به مردم فلسطین در غزه وحشیانه‌ترین تجاوز است، گفت: محکومیت‌ها و گزارش‌ها تمام شده و تنها جنایت و قربانیان آن در غزه اعم از بزرگسالان، کودکان و زنان باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: عدم مداخله برای توقف تجاوز اسرائیل به غزه رسوایی بزرگ است. کسانی هستند که برای به حاشیه راندن مسئله فلسطین وسوسه می‌شوند، اما به سختی می‌توان مسئله فلسطین را به حاشیه برد.

امیرقطر همچنین گفت: آنچه اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهد نسل کشی است.

تنها راه حل مناقشه در خاورمیانه تشکیل کشور فلسطین است

سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: ما در آفریقای جنوبی از آپارتاید رنج بردیم و اجازه نخواهیم داد نسل کشی اسرائیل علیه غزه ادامه یابد.

وی در ادامه اضافه کرد: از همه کسانی که از شکایت ما علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری حمایت کردند، تشکر می‌کنیم. دستیابی به صلح بین‌المللی نیازمند اراده بین‌المللی است و شورای امنیت باید نماینده و جامع‌تر باشد.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی، گفت: شورای امنیت باید با گسترش عضویت و نمایندگی کشور‌های آفریقایی اصلاح شود. تنها راه حل مناقشه در خاورمیانه، تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *