دیدارهای وزیر امور خارجه در نیویورک؛ عراقچی با گروسی و بورل گفت‌وگو کرد

8:23 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۶۳۷
دیدارهای وزیر امور خارجه در نیویورک؛ عراقچی با گروسی و بورل گفت‌وگو کرد
وزیر امور خارجه در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با برخی مقام‌ها و وزیران خارجه کشور‌ها دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری میزان - رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار وزیران امور خارجه ایران و ژاپن

یوکو کامیکوا، وزیر خارجه ژاپن با سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد. 

دیدار عراقچی و وزیر خارجه مکزیک

آلیسیا بارسنا، وزیر خارجه مکزیک با سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد. 

دیدارهای عراقچی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل

 

رایزنی وزیر امور خارجه با همتای ایتالیایی

آنتونیو تایانی، وزیر خارجه ایتالیا و سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و رایزنی کردند.

 

دیدارهای وزیر امور خارجه در نیویورک؛ عراقچی و گروسی دیدار کردند

عراقچی، در این دیدار با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به لبنان هشدار داد که منطقه در آستانه یک جنگ گسترده است و چنانچه آمریکا و دیگر دوستان رژیم صهیونیستی حملات آن رژیم را متوقف نکنند باید مسئولیت پیامدهای آن را بپذیرند.

وزیر امور خارجه با اشاره به درخواست ایتالیا و برخی کشور‌های دیگر برای آتش‌بس فوری در لبنان گفت: این بر عهده حامیان رژیم صهیونیستی است که آن رژیم را به توقف حملات وحشیانه خود که ثمره آن تاکنون شهادت صد‌ها نفر از جمله ده‌ها کودک بوده است، وادار سازند.

عراقچی با تاکید بر استیصال رژیم صهیونیستی و عدم دستیابی به هیچ یک از اهداف خود در غزه، با وجود حدود یک سال کشتار وحشیانه، گفت: نباید اجازه داد آن رژیم آتش جنگ را به تمامی منطقه گسترش دهد تا خود را از استیصال نجات دهد.

وزیر خارجه ایتالیا در این دیدار با اشاره وخامت اوضاع در جنوب لبنان بر ضرورت تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از جنگ و برقراری آتش‌بس تاکید کرد.

 دیدار نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور امنیتی و سیاست خارجی و عراقچی

جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور امنیتی و سیاست خارجی در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با سید عباس عراقچی  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

دیدارهای وزیر امور خارجه در نیویورک؛ عراقچی و گروسی دیدار کردند

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *